Hoeveel geven jullie uit aan vakantie per jaar?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel geven jullie per persoon per jaar uit aan vakanties?

Minder dan 500
88 (20%)
500 - 1.000
88 (20%)
1.000 - 1.500
60 (13%)
1.500 - 2.000
61 (14%)
2.000 - 3.000
57 (13%)
3.000 - 4.000
30 (6%)
4.000 - 5.000
18 (4%)
5.000 en meer
31 (7%)

Totaal aantal stemmen: 433


Fitzroy

Berichten: 25306
Geregistreerd: 11-01-01

Hoeveel geven jullie uit aan vakantie per jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 18:50

Ik zat op de site van het AD al mijn lasten in te vullen en je krijgt dan een vergelijk met dezelfde huishoudens. Bij het meeste zit ik eronder, alleen mijn hobby-uitgaven (paard) en mijn vakantie-uitgaven zaten ver erboven :o

Dus nu ben ik benieuwd wat Bokt uitgeeft per persoon per jaar aan vakanties.

pmarena

Berichten: 48747
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoeveel geven jullie uit aan vakantie per jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:55

Poeh zouden er veel mensen zijn die elk jaar hetzelfde uitgeven aan vakantie...?
Of meer zo van dit jaar even rustig aan, en dan eens in de zoveel jaar iets groters ofzo?
Wij zijn niet zo van die vakantiegangers maar steken het geld in het huis dus ik heb de eerste optie gekozen.

Mungbean

Berichten: 35880
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:58

Wij doen eigenlijk nooit wat groots met vakantie.
We gaan wel skieen maar dat is in eigen land met eigen materiaal in een redelijk budget verblijf.

Als ik mijn paard weg zou doen konden wel een keer of 6 per jaar vaker :')
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-10-22 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25306
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 18:58

Nee, daar heb je gelijk in. Maar dan kun je een gemiddelde nemen over een paar jaar. Ik heb in 2020 ook niet veel uitgegeven :+

pluisje88

Berichten: 8262
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Hoeveel geven jullie uit aan vakantie per jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:00

Niks. Ik heb paarden :D

Paar nachtjes bij mijn ouders op bezoek op de camping (in Nederland) en dat is het dan wel. Ik geef het liever uit aan mijn paard

Liselot

Berichten: 32241
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:00

Alleen aan accomodaties of incl eten/drinken/uitjes op vakantie?

Wij zitten rond de 3500 per jaar voor accommodaties met 4 personen (2 volwassenen en 2 kleine kinderen )

HopeMyDay

Berichten: 1300
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:01

Vaak genoeg niks :) Ik ga heel erg weinig op vakantie, ik vind het thuis wel best. Eens in de 3 jaar ga ik wel een paar maanden naar China/Azië om mijn familie en vrienden te zien maar verder eigenlijk niet. Vandaar mijn stem op minder dan 500.

Heel soms ga ik nog wel op wildkampeertocht. Maar dat is ook nooit meer dan 150/200 euro totaal (inclusief materiaal wat vaker gebruikt kan worden).

Fitzroy

Berichten: 25306
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 19:02

Nee, alles. Dus reiskosten (benzine, tolgelden, tickets), verblijfskosten (accommodatie) en eten (boodschappen, uit eten).

Liselot

Berichten: 32241
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:04

Fitzroy schreef:
Nee, alles. Dus reiskosten (benzine, tolgelden, tickets), verblijfskosten (accommodatie) en eten (boodschappen, uit eten).


Dan zitten we rond de 5000 voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen per jaar

deksel

Berichten: 3911
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:09

De afgelopen jaren heb ik denk ik +- €750 per jaar uitgegeven aan vakantie. Dit jaar wat meer, toen heb ik samen met mijn vriend 1.5 maand getourd door Frankrijk. In 2021 zijn we samen naar Terschelling en later naar Fountainebleau geweest. In 2020 heb ik drie vakanties gehad. En ik ga regelmatig een nachtje weg. Ik ben nog student dus opzich vind ik €750 wel meer dan genoeg, eigenlijk een beetje teveel van het goede maar goed, de vakanties zijn wel echt heel leuk geweest. Dat is ook wat waard. :Y)

Ghostattack

Berichten: 11313
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:10

Fitzroy schreef:
Nee, alles. Dus reiskosten (benzine, tolgelden, tickets), verblijfskosten (accommodatie) en eten (boodschappen, uit eten).


Ik durf het niet uit te rekenen, maar ik gok toch wel ergens tussen de 2000 en 3000 euro per jaar :=

En ja ik heb ook nog 2 paarden maar die laat ik gerust een paar weken achter voor een vakantie hoor :))

daantjuhhh

Berichten: 27234
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:13

Ik ook ongeveer tussen de 2000 en 3000 per jaar voor 1 persoon.

Met Corona ben ik 2 jaar niet geweest
Maar alle andere jaren zit ik hier tussen.
Meestal is de boeking ergens tussen de 750 en 1400 euro. Maar als ik er ben kijk ik niet naar hoe duur een gerecht of borreltje is.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 02-10-22 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25306
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 19:14

Ik houd alles bij, maar ik schrok net toch wel even. Ik heb helemaal niet echt bijzondere reizen gemaakt maar ben toch veel geld kwijt. Scheelt natuurlijk ook dat ik alleen ga en dus ook alles alleen betaal (autohuur, kamer enz) En ik zat nog even te kijken maar ik heb bv ook pensionkosten voor de katten erin meegenomen en dat loopt met 2 katten ook aardig op.

Kana

Berichten: 9083
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoeveel geven jullie uit aan vakantie per jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:16

Tussen de 1000 en 1500 per jaar. Voor corona was dit denk ik het dubbele of meer.
Nu ivm babies is het voornamelijk weekendjes weg ipv verre reizen.
Wel sparen we voor een lange en verre reis over een aantal jaar, dat zal ons gemiddelde weer opkrikken. :=

LoveGlove

Berichten: 7934
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:18

:') Normaal gesproken gaan mijn vriend en ik nier op vakantie gezien we er het geld niet voor hebben. Maar dit jaar zijn we wel gegaan in een plekje in eindhoven samen mer canadese vrienden die her grootste gedeelte hebben betaald allemaal (ze zijn vrij rijk). Ik persoonlijk heb met heel hard mijn best doen mer extra sparen over een maand of 4 100 euro kunnen sparen en daar mijn maandelijke geld bij geteld rond de 500 euro kunnen spenderen aan vakantie. Mijn vriend heeft minder gedpendeerd. We doen het momenteel nog apart. Dus dit was ook echt een uitzondering en we zijn onze vrienden ook echt super dankbaar dat ze her mogelijk hebben gemaakt voor ons. Want we hebben er allebei eigenlijk wel een beetje behoefte aan om soms op vakantie te gaan (vooral ik := ), alleen kunnen we het normaal gesproken dus niet betalen.

Die canadese mensen hebben voor hun vakantie (hun hadden 5 weken in totaal waarvan 2,5 met ons) zo'n 10 duizend uit de kast getrokken :=
Normaal gesproken geven ze niet zoveel uit. Naar de andere kant van de wereld reizen is ook duur. Maar dit hebben ze ook eigenlijk speciaal voor ons gedaan :D

Qerty
Berichten: 2033
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:19

Ik noem zelf liever reizen omdat het dan meer als een investering klinkt :D . In normale jaren is het 3000-5000 euro. In de uitzonderlijke jaren dat ik echt op lange reis ga stijg ik daar wel bovenuit.

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoeveel geven jullie uit aan vakantie per jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:30

Niks :+
Heb 30+ jaar moeten reizen 'voor de baas' en ik vind het wel gezegend verder :D

Geen behoefte aan vakantie, ik heb 365 dagen per jaar vakantie nu (met pensioen) en de halve wereld al gezien en de andere helft interesseert me niet.

Prairy
Berichten: 9358
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:31

Eerlijk gezegd, ik heb geen flauw idee :+

We gaan regelmatig een nachtje of weekend weg en dat kost al snel 200 euro. Paar weken naar Curaçao, zelfs in ons eigen huis, zit je ook al snel op 2000 op incl eten en auto, wel voor 3 weken ofzo.

Denk misschien dat we pp, gemiddeld, 3000 euro aan vakantie uitgeven? Verschilt ook erg per jaar, soms gaan we wel, soms niet, soms een paar keer per jaar.

Fitzroy schreef:
Ik houd alles bij, maar ik schrok net toch wel even. Ik heb helemaal niet echt bijzondere reizen gemaakt maar ben toch veel geld kwijt. Scheelt natuurlijk ook dat ik alleen ga en dus ook alles alleen betaal (autohuur, kamer enz) En ik zat nog even te kijken maar ik heb bv ook pensionkosten voor de katten erin meegenomen en dat loopt met 2 katten ook aardig op.


Kun je geen huizenruil doen met iemand die ook katten heeft?

Of oppas in huis? Scheelt je in ieder geval weer pension kosten.

paddington

Berichten: 2545
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:39

Ik heb er een sport van gemaakt om toch low budget op vakantie te gaan.
Ik kan dagen zoeken voor een goede deal.

Ik ga volgende week naar de UK voor een week in een stacaravan voor €300 incl Engels ontbijt voor 2 personen.
Ik had eerst een hotel geboekt maar die was duurder.

De bootticket was een voucher van 2 jaar geleden van €100.

De benzine zal rond de €200/250 zijn aangezien we de auto vol gaan gooien in Frankrijk.

Mijn eten/shop budget zal rond de €500 zijn.

Maar ik eet vaak bij de locals in de UK en shop graag in 2e hands winkels dus ook wel low budget.

En voor de uitjes hebben wij bij de AH de koopzegels gespaard en daar nemen wij €200 mee.

Dus mijn vakantie kost rond de €600 voor 2 personen excl eten,shoppen en uitjes.
Laatst bijgewerkt door paddington op 02-10-22 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7400
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:41

Ik kan het niet echt over meerdere jaren zien hier aangezien ik voordien met de ouders op vakantie ging.

Dit jaar hebben ik en mijn vriend een dure reis gemaakt naar het noorden, zo’n 3000 de man.
Dan nog een weekendje weg en een weekje frankrijk, ook zo’n 1300 euro de man. Dus 4300.
Was heel leuk, maar volgend jaar mik ik op de helft qua vakantiebudget. Anders kan ik het niet volhouden met ook nog paarden.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:44

Hier kijken we elk jaar wat we te besteden hebben. Hebben in 2020 een caravan gekocht en in de afgelopen jaren bijna alles wat we er voor nodig hadden, missen nog paar dingen wil zo veel mogelijk vast in de caravan hebben liggen dat het allemaal kleren en voor weekend weg eten inladen is en gaan.

Afgelopen jaar zijn we voor het eerst van de zomer naar het buitenland gegaan (Denemarken en Zweden) en door legoland en dierentuin in Denemarken (voral legoland) en diesel erg duur geworden. En dan zijn we ook nog door dat ik corona kreeg 5 dagen eerder naar huis gemoeten. Camping kosten waren denk ik nog het minste aan de vakantie.

Dit jaar gaan we in Nederland op vakantie dus zal heel stuk goedkoper zijn.

Ook gaan we eigenlijk altijd met Pasen, Pinksteren en Hemelvaart een lang weekend weg met de caravan.

Maar zijn ook een keer naar Peru geweest en die vakantie was denk ik wel 5500 voor 2 volwassenen en 2 kinderen voor 4 weken. Verblijf en deel eten geen kosten aan gehad, mijn vader woont daar. Maar vliegreis was het duurst.

Reis dit jaar rond de 3000.

Meestal proberen we wel minder uit te geven.

WenK

Berichten: 10540
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:49

Tja, wij hebben een kleine en een hond. De hond gaat soms wel/ soms niet mee op vakantie. Voor de hond en de kleine betaalden we maar een kleine toeslag. Als ik bekijk wat wij, gedeeld door 2 volwassenen, per jaar kwijt zijn dan zitten we tussen de 2000 en 3000 per persoon. De kosten voor de kleine en de hond (laatste vakantie in totaal €70,- voor 2,5 week Scandinavië) verdeel ik dan over ons 2.

moonsparkle
Berichten: 22055
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:54

Ik haal echt heel veel geluk uit vakantie /reizen. Als de ene voorbij is plan ik de volgende en ik hou ook echt van het uitzoeken. Ik probeer twee keer per jaar te gaan. In de winter een weekje tot 10 dagen naar de zon om energie te tanken dat scheelt echt enorm in mijn gemoedstoestand en dan in het voor of najaar nog een keer. De afgelopen paar keer was dat een roadtrip met de auto en tent door Europa. Ik denk dat dat ongeveer 1200 is voor 2/2,5 week, met 2 personen, maar dan ook echt met alles benzine, tol, kamperen, boodschappen, af en toe buiten de deur eten maar meestal koken bij de tent, uitjes.

Ik bespaar veel om weg te kunnen. Goedkope boodschappen en dan ook echt letten op wat ik neem, moestuin, kort douchen, kachel zo min mogelijk aan etc

Yv_
Berichten: 19132
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Hoeveel geven jullie uit aan vakantie per jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:11

Ligt er echt totaal aan. Meestal ga ik het ene jaar goed op vakantie en het andere jaar een paar stedentripjes. En met "goed" bedoel ik gewoon echt even een paar weken weg. Stedentrips zijn afhankelijk van de afstand en regio. En op gewone vakanties ga ik vaak wel rondreizen, dus naast de vlucht komt daar nog de kosten van een huurauto bij en verschillende accommodaties (als het even kan wel met ontbijt). Geen super-de-luxe, maar ik ga niet op een camping staan en in een hostel hoef ik nou ook niet zo nodig. Maar een ticket naar IJsland of naar Zuid- Afrika scheelt nogal in de totaalprijs van het plaatje.. Evenals de dingen die er in een land te beleven zijn. Zo zijn heel wat dingen van de natuur gratis, maar rekenen ze in meer toeristische gebieden vaak toch een entree oid. En dan hangt het totaalplaatje natuurlijk of af van hoe duur het leven daar is. In het ene land heb je een hele maaltijd voor 15 euro, in het andere land betaal je daar net een wijntje van. Ik kan er dus niet echt een zinnig antwoord op geven.

Laurievc

Berichten: 4434
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:12

Niets, al jaren niet meer op vakantie geweest ivm trainingsstal aan huis. Geen behoefte aan en teveel geregel om dat rond te krijgen haha :)