websites voor internationale treintickets

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26787
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 07:58

Waar kijken jullie voor internationale treintickets? Het lijkt of er niet een website is zoals cheaptickets voor vliegtickets.
Ik wil me orienteren op wat een treinticket naar Frankfurt of Berlijn kost met de trein (retour).

Hiraeth

Berichten: 3306
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Aarhus, DK

Re: websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:16

Ik kijk meestal via Omio of gewoon NS international.

thequeensmum
Berichten: 3737
Geregistreerd: 20-08-12

Re: websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:20

Wij boeken altijd via ns international.
Als je moet kiezen tussen Frankfurt en Berlijn zeg ik: Berlijn!!!! Geweldige stad.
Hoe vroeger je boekt, des te goedkoper het is

Danielleeee_
Berichten: 3256
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:21

Voor een binnenlandse treinreis in Duitsland kun je misschien op de website van DB kijken? Ik heb daar ook wel eens een treinticket geboekt en dat ging heel makkelijk :)

Verder gebruik ik ook altijd graag NS International.

ryukapple

Berichten: 1832
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:23

Verder geen ervaring met zo'n site maar ik denk als je richting frankfurt of berlijn gaat er niet super veel opties zijn om uit te kiezen en dat je al snel uitkomt op NS internationaal. Je kan wel eens kijken op b-europe.com die laten volgens mij wel meerdere opties van treinreizen zien

Roodvos

Berichten: 6969
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:30

Zoals gezegd NS international.
Maar het kan ook interessant zijn om bij de Deutsche Bahn te kijken wat een ticket kost.

Als je niet strak op tijd staat kan een uur eerder of later vertrekken ook veel verschil maken. Gisteren een retour Brussel geboekt. Door wat flexibeler te zijn in de tijd voor 140 retour ipv 226.

germie

Berichten: 26787
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 09:25

Roodvos schreef:
Zoals gezegd NS international.
Maar het kan ook interessant zijn om bij de Deutsche Bahn te kijken wat een ticket kost.

Als je niet strak op tijd staat kan een uur eerder of later vertrekken ook veel verschil maken. Gisteren een retour Brussel geboekt. Door wat flexibeler te zijn in de tijd voor 140 retour ipv 226.

Zo, ik schrik wel van de prijs, want voor 140 euro kan ik met de auto ook nog eenvoudig vanuit Groningen heen en weer rijden. Brussel is sowieso autowerk hier. Frankfurt is vanaf Groningen ook al 78 euro met NS international. Enkele reis. Dan neig ik helaas ook enorm sterk naar gewoon de auto pakken en dan wat parkeerkosten daar voor lief nemen.

Berlijn twijfel. Met auto vrijer, maar wel vermoeiender. Prijzen moet ik nog opzoeken.

Edit: Arnhem-Frankfurt is via Deutsche bahn zelfs 120 euro enkele reis (144 vanaf Groningen, heb ik de bus nog niet eens meegenomen). Pffff. En dan willen ze de trein promoten. Ik kan veel goedkoper vliegen.

ryukapple

Berichten: 1832
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:32

Hoe eerder je boekt hoe lager de prijs bij NS. Begint volgens mij vanaf 37 euro enkele reis. Moet je wel al vroeg boeken. Flexibele tickets zijn sowieso duurder. De meeste treinen naar Berlijn en Frankfurt zijn rechtstreeks dus dan heb je verder ook geen last van vertragingen met overstappen.

Ik moet zeggen dat ik sowieso nooit veel gestaan heb in de trein maar je stop bij sowieso bij een aantal haltes en dan stappen er mensen uit dus kan je dan gaan zitten.

Gitana

Berichten: 2771
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:52

www.happyrail.com kies ik altijd. maar idd hoe eerder je boekt hoe goedkoper! voor een zeer lage prijs kan je ook een stoel reserveren (dat is zeker wel aan te raden)

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:01

Kan gewoon via de DB of NS International. Check wel de dag voor vertrek de reisplanner van zowel NS áls de DB, want gewijzigde vertrektijden of vertragingen worden soms maar via één van die twee gecommuniceerd. Is vervelend als je trein eerder vertrekt (dat kan dus kennelijk, recent ondervonden) en je dat niet weet. -O-

ryukapple schreef:
De meeste treinen naar Berlijn en Frankfurt zijn rechtstreeks dus dan heb je verder ook geen last van vertragingen met overstappen.


Niet helemaal mijn ervaring (Berlijn), daar is het me toch vrij regelmatig voorgekomen dat er ineens een onaangekondigde overstap naar andere trein is op bijv. Bad Bentheim, of een omleiding die niet in de NS app stond, of toch echt vertraging. Ondanks dat gaat het natuurlijk heel vaak goed & vind ik het wel heel lekker reizen omdat je vakantie al begint bij je reis ipv dat je in de auto urenlang 'aan' moet staan (en ook kans op vertraging hebt met files en wegwerkzaamheden). En als je vroeg genoeg boekt is het supergoedkoop! Zitplekreservering in vakantieperiode is wel een fijne optie.

Benoite

Berichten: 696
Geregistreerd: 27-05-14

Re: websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:20

Ik reis maandelijks van memmingen naar Rotterdam ik boek altijd via www.trainline.com. Vaak rond de 40 E voor een enkeltje. Wel altijd gezeur met vertragingen in Duitsland waardoor ik bijna altijd later aankom.

Lijsken
Berichten: 1119
Geregistreerd: 10-02-22

Re: websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:21

Trainline en happyrail bevallen mij ook. En Deutsche Bahn is bijna altijd goedkoper dan NS international.

miccamaaike

Berichten: 8751
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:17

Het duitse deel iig via de deutsche bahn website, scheelt vaak een hoop.
Ik zie tickets Groningen - Berlijn voor rond de 55 euro enkele reis. Even afhankelijk natuurlijk wanneer je weg wilt.

Siesjuh
Berichten: 1688
Geregistreerd: 06-07-11

Re: websites voor internationale treintickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:27

In Duitsland is Flixbus/trein ook populair. Wellicht is dat nog een optie? Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik heb even Groningen - Berlijn gepakt en gekeken, maar als je het slim aanpakt heb je voor 37€ een enkele reis en ze hebben ook regelmatig aanbiedingen
https://www.flixbus.de/