De winter Efteling!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

De winter Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 12:00

Hoi,

Ik wil mijn vriend voor zijn verjaardag meenemen voor een paar dagen naar de winter Efteling. We gaan overnachten in het Efteling hotel.

Mijn vriend is jarig op 11 november en de winter Efteling start op 14 november. Nu is 14 november ook de eerst mogelijke datum dat wij kunnen, nu is het natuurlijk ook leuk om vlak na zijn verjaardag te gaan. Maar ik vraag mij af of de winter Efteling op de eerste dag(en) al helemaal 'gezellig en af' is? Of zou het toch beter zijn om een weekje te wachten en dan te gaan?

Iemand ervaring hiermee? :)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:19

Volgens mij beginnen ze van tevoren al met de voorbereidingen dus het zou in principe af moeten zijn. Ik ben nooit op de eerste dag geweest, maar ik denk dat het wel goed zit!

edit; er is ook een Efteling topic, misschien weet iemand het daar beter :)

Goudhaan1

Re: De winter Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:23

Abonnementhouder hier, op het moment dat de Winter-Efteling begint is alles heerlijk af :D De laatste jaren dat ik geweest ben in ieder geval wel :) Nu al zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:24

Ik zou eerder bang zijn dat het de eerste dagen vooral erg druk is, omdat iedereen er meteen heen wil.. Maar idd, wellicht iemand in het Efteling topic die het weet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:33

Alles is dan al af. Daar beginnen ze in oktober al mee. Ik ben ooit eens de laatste week vóór de winter efteling gegaan en toen waren eigenlijk alleen de grote vuurplaats nog niet af, de rest stond er allemaal al, alleen de warme winter weide etc waren nog niet open (logisch)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 15:41

Goed om te horen! Dan gaan we gelijk de eerste week. :D
Mijn vriend weet nog van niks, verrassing als hij straks opeens niet naar het werk hoeft. :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 23:30

Wat vinden jullie leuker het Efteling hotel of het Landhuys?

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:19

Met kids het Efteling hotel!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 14:57

We gaan zonder kinderen. Graag zie ik dat het hotel romantisch en knus is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:01

Heel eerlijk? Wij zijn 9 jaar geleden met kerst gegaan en ik vond het iets tegenvallen. Was op zich goed weer en niet gek druk, maar miste wel wat sfeer.
Waren jaren daarvoor net voor kerst naar Euro Disney geweest en misschien waren mn verwachtingen daarom iets te hoog.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:43

Ik ben vorig jaar met vriend geweest. Wat een ramp; we zijn in precies 5 attracties geweest zo druk dat het was.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:04

Ik ben ook vorig jaar geweest met mijn vriend en het was helemaal niet druk. Eigenlijk was alleen Joris en de Draak (? die houten achtbaan) mega druk. Maar de rest waren we zo binnen en we hadden ook nog eens prachtig weer erbij. Ik vond het super leuk, was voor ons de eerste keer :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 07:39

Ik heb gisteren maar snel geboekt voor die datum. Ik was wat aan het kijken welke kamers/huisjes ze allemaal hebben, maar heel veel was al niet meer te reserveren of er stond nog maar 1 of enkele beschikbaar. Ik ga er dus vanuit dat het super druk is, maar dat vind ik juist wel gezellig. Sowieso zul je ons niet in achtbanen enzo zien, we gaan meer voor de sfeer en gezelligheid. :) Ik had liever een week of paar dagen van te voor geboekt ivm het inschatten van het weer, maarja het is niet anders..