Oud en nieuw in het buitenland, tips?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Oud en nieuw in het buitenland, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 20:36

Nadat we in 2019-2020 als eerste het zonlicht hebben gezien met een strandwandeling aan de East Cape in Nieuw Zeeland <3 willen we dat graag dit jaar herhalen, het plan was Hawaii maar dit is momenteel echt gigantisch duur.. -O-
Dus wat nu, we zijn al eerder in Australië geweest en oudjaar in Sydney lijkt me ook super.

Maar ms hebben jullie nog meer ideeen voor bijzondere plekken in de kerstvakantie? We willen 3 weken op reis, zijn actieve reizigers die houden van natuur en wandelen en willen graag naar een warmere bestemming (20+)

Heresy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:07

Kaapverdische eilanden misschien?
Vrienden van ons zijn daar geweest een tijd terug in januari en die hadden prachtig weer :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 02:38

Heresy schreef:
Kaapverdische eilanden misschien?
Vrienden van ons zijn daar geweest een tijd terug in januari en die hadden prachtig weer :)

Oeh die staat hier ook nog op de bucketlist.

Het Caribisch gebied is ook uitermate geschikt voor die tijd van het jaar

Phonix

Re: Oud en nieuw in het buitenland, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 03:12

Singapore en dan door naar Thailand misschien? Kan je lekker wandelen.

Kaapverdië is niet echt voor mensen die willen exploren. Is meer voor mensen die willen all inclusive en chillen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 09:17

Dankjewel alvast, bij Kaapverdië vraag ik me idd ook af of dat wel groot genoeg is voor een actieve vakantie.
Singapore is idd ook wel een topper voor oudjaar denk ik! Nu zijn we daar echter een paar jaar terug al geweest evenals Thailand. Maar zulk soort ideeën zoeken we wel!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:04

Je zou ook kunnen kijken naar de andere kant, bijvoorbeeld Mexico, Costa Rica of Cuba? Vrienden van mij heb rondreis Mexico gedaan en zei dat het echt heel gaaf was.

Wij zitten een beetje met dezelfde probleem. Zijn nu twee kersten na elkaar naar Thailand gewest. Maar ineens dit jaar zijn de prijzen heel erg omhoog geschoten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:01

Zuid Afrika! Lekker warm (het is daar dan zomer) en genoeg natuur. In 3 weken kun je daar ook zeker al een mooie reis maken!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:36

Phonix schreef:
Kaapverdië is niet echt voor mensen die willen exploren. Is meer voor mensen die willen all inclusive en chillen.

Dat ligt er maar net aan waar je heen gaat lijkt me. Ik zoek zelf altijd de plekken op waar andere toeristen niet heen gaan

Er worden hier wel leuke suggesties gedaan trouwens. Zuid-Afrika staat hier ook nog op de bucketlist.. En Cuba vertrek ik toevallig donderdag naartoe voor 3 weken, ik laat wel weten of dat een aanrader is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:39

Nyaleti schreef:
Zuid Afrika! Lekker warm (het is daar dan zomer) en genoeg natuur. In 3 weken kun je daar ook zeker al een mooie reis maken!
Je moet er dan alleen wel rekening mee houden dat het qua oud en nieuw niet zo heel bijzonder is.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:11

Zuid Afrika, en dan met name Kaapstad waar ze op 2 januari Tweede Nuwejaar vieren met een grote parade. Daar is het hartje zomer tijdens onze winter, dus qua weer zit je goed. Naast t feest nog genoeg te wandelen en ontdekken in de omgeving van Kaapstad.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 14:58

Thanks allemaal, we zitten nu nog wat verder te zoeken en zijn er nog niet uit. Een van de landen waar ik momenteel naar kijk is Suriname, mijn vriend is nog niet om haha. Lijkt me ook een enorm mooi land qua natuur, maar dec-jan is wel de “kleine regentijd”, iemand hier ervaring mee?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 18:01

Suriname is toch weer gezakt op de lijst en bovenin staan nu de Dominicaanse Republiek of Madagascar. Lekker in de buurt van elkaar ;)
Zijn er ervaringen met beide landen?
Is de Dominicaanse rep. voldoende groot voor een actieve vakantie? Qua oppervlak zeker maar ook qua wandelroutes?
Madagascar past 100% bij onze wens voor natuur en wilde dieren, maar heeft in dec/Jan ook regentijd in delen van het land. Iemand hier al eens geweest in deze tijd? Is het idd een paar korte hevige buiten per dag, zoals eigenlijk bij iedere regenwoud wel? En qua cyclonen? Merk je daar nu echt veel van in zon groot land? (Van NL tot Spanje qua grootte..)

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:09

Ik heb een vriendin uit Madagascar en een vriendin die er is gewest. Beide zegt dat de natuur echt fantastisch is. Enige is dat het volgens mij op dit moment zwaar is getroffen door inflatie en problemen met eten, dus er zijn veel arme mensen. Maar dat moet je even researchen :) DR lijk me ook heel leuk. Zelf geen ervaring me.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 06:30

boeflover schreef:
Suriname is toch weer gezakt op de lijst en bovenin staan nu de Dominicaanse Republiek of Madagascar. Lekker in de buurt van elkaar ;)
Zijn er ervaringen met beide landen?
Is de Dominicaanse rep. voldoende groot voor een actieve vakantie? Qua oppervlak zeker maar ook qua wandelroutes?
Madagascar past 100% bij onze wens voor natuur en wilde dieren, maar heeft in dec/Jan ook regentijd in delen van het land. Iemand hier al eens geweest in deze tijd? Is het idd een paar korte hevige buiten per dag, zoals eigenlijk bij iedere regenwoud wel? En qua cyclonen? Merk je daar nu echt veel van in zon groot land? (Van NL tot Spanje qua grootte..)

Dominicaanse is super groot! En de natuur is fantastisch. Er zijn veel grotten te zien en watervallen en natuurlijk geweldige stranden. Ik denk dat je er qua wandelen het meeste uithaalt met een goede gids, maar dat is natuurlijk altijd zo. Dan kom je op plekken waar je zelf nooit zou komen, en zij weten natuurlijk de mooiste uitzichtpunten. Evt heb ik wel wat contacten voor je die wel een gids kunnen regelen of weten waar je het beste naartoe kunt gaan. Samaná is sowieso heel erg mooi, maar eigenlijk kun je overal prachtig wandelen.
Ik zou me niet laten tegenhouden door regentijd. Al regent het, het is alsnog ruim 30 graden. En net zoals in Nederland regent het maar zelden de hele dag, dus je hebt genoeg tijd om erop uit te gaan als het wel een keer regent. Bovendien is alles veel groener in de regentijd dus dat is ook juist mooi. Je moet gewoon als je ergens wilt wandelen even informeren van tevoren of de paden begaanbaar zijn en dat er geen modder is