Bustickets Italië

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Bustickets Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 10:11

Momenteel zijn wij in Italië en we willen met de bus. Nu hebben we dat gisteren gedaan maar volgens mij is het niet de bedoeling dat we een ticket kopen in de bus.
Dus wat kunnen we doen? Ik probeer het te vinden online maar ik kom er niet uit. Bedankt alvast!

lies_sparkle
Berichten: 6151
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Bustickets Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:14

Je kunt de app DropTicket downloaden. Daar vul je je plaatsnaam in en krijg je de beschikbare tickets te zien. De meeste korte ritjes kosten ongeveer €1.

Bij trenitalia kun je ook het schema vinden van zowel de trein als de bus. Hier kun je kaartjes kopen voor de trein muv treinen naar het vliegveld.

Winged

Berichten: 33289
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:28

Earth schreef:
Momenteel zijn wij in Italië en we willen met de bus. Nu hebben we dat gisteren gedaan maar volgens mij is het niet de bedoeling dat we een ticket kopen in de bus.
Dus wat kunnen we doen? Ik probeer het te vinden online maar ik kom er niet uit. Bedankt alvast!

Korte ritjes met de bus? Die tickets kun je halen bij een tabacco.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Bustickets Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 11:59

We zitten nu in de bus en hebben online tickets gekocht. Maar we zien heel veel mensen ook instappen zonder dat ze lijken te betalen.

marygoround

Berichten: 799
Geregistreerd: 24-04-11

Re: Bustickets Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:01

Je kan inchecken met je pinpas. Wij vonden het niet duidelijk of je aan het einde ook moet uitchecken dus heeft mijn partner uitgecheckt en ik niet, maar bij beide is 1,50 afgeschreven dus hoe dat dan precies werkt is ons ook nog even een raadsel :D