Dagje strand

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Dagje strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 12:55

Wij wonen in Zuid-Limburg en willen deze maand een dagje naar het strand.
Voor ons is het zo’n 2.15-2.30 rijden voor strand in Zeeland, dat is het dichtste bij.

We gaan met de auto. Met 2 volwassenen, 2 kinderen van 5 en 8 en waarschijnlijk nemen we de honden ook mee (mits niet te warm).

Of iemand tips waar het makkelijk met openbaar vervoer te bereiken is? Dat mag evt ook, is meer ontspannen reizen.

Iemand aanraders? Voor een wandeling, lekker eten. Makkelijk parkeren? En bij echt mooi weer natuurlijk de zee in :j

Lizz

Berichten: 8908
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:06

Geen idee of Vlissingen wat is, maar er gaat een trein naar Vlissingen. Op het station van Vlissingen kan je de zonnetrein nemen. Deze komt langs verschillende plekken en dus ook het strand. Honden zijn ook gestaan.
Of de gewone bus nemen, ook mogelijk. Deze komt alleen niet echt aan het strand. Dan zou je nog een stukje moeten wandelen.

https://zonnetreinzeeland.nl/
(Let wel op de tijden, deze rijdt tussen de middag niet als pendel dienst)

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 13:15

Lizz schreef:
Geen idee of Vlissingen wat is, maar er gaat een trein naar Vlissingen. Op het station van Vlissingen kan je de zonnetrein nemen. Deze komt langs verschillende plekken en dus ook het strand. Honden zijn ook gestaan.
Of de gewone bus nemen, ook mogelijk. Deze komt alleen niet echt aan het strand. Dan zou je nog een stukje moeten wandelen.

https://zonnetreinzeeland.nl/
(Let wel op de tijden, deze rijdt tussen de middag niet als pendel dienst)


Dank voor je suggestie.
Ware het niet dat als ik met de trein ga het 4.15 uur is rijden. Enkele reis tot station vlissingen. :')

leeslampje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:20

Dishoek is leuk: wel lastig parkeren soms geloof ik, maar een groot strand met leuke strandtenten voor drankjes en eten. Mijn favoriet: Neeltje Jans. Groter, veel meer parkeermogelijkheid, wel amper strandtenten (dus neem zelf versnaperingen mee).

De optie van Liz is qua ov denk ik het beste. Dus als dat te lang duurt, zou ik het OV schrappen als optie :)

Je zou ook richting Den Haag kunnen kijken: veel strand dat heel goed met OV te bereiken is. Maar dan zal je ook wel lang onderweg zijn.

Kelly_ann

Berichten: 5171
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:31

Jenny21 schreef:
Dank voor je suggestie.
Ware het niet dat als ik met de trein ga het 4.15 uur is rijden. Enkele reis tot station vlissingen. :')


Toch is Vlissingen vrees ik het enige strand dat je met OV enigszins makkelijk kan bereiken. Verder in Zeeland is er alleen busvervoer, dan zou je vanaf Goes moeten richting Renesse of iets dergelijks, dat zal je hoogstwaarschijnlijk geen enkele tijdswinst opleveren....
Is er misschien een betere verbinding naar bijvoorbeeld Hoek van Holland of Scheveningen met de trein?

Is er iemand in het gezelschap met een rijbewijs? Soms is een auto huren of gebruikmaken van een deelauto een optie? Of misschien is er budget om een nachtje te overnachten waardoor de reistijd meer de moeite waard wordt?

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Dagje strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 15:43

Dank voor het meedenken.
Ik heb een auto, kan ook zeker zelf rijden. Maar is fijn als je onderweg je aandacht aan de kids kunt geven ipv op de weg te letten.
Ben bang dat het OV niets wordt.

Zeeland is met auto het best te doen denk ik. Maar waarheen? Zoutelande? Vlissingen? Vrouwepolder? Zoveel plekjes.

Lizz

Berichten: 8908
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:43

Wat ik vergat, op veel stranden mag je overdag niet met honden. Dus kijk daar ook goed naar.
In Vlissingen mag je vanaf 17 september weer overdag met de hond op het strand. Enkele stranden zijn het gehele jaar open voor honden.
Zal in andere gemeenten misschien ook wel zo zijn.

En wat leeslampje zegt over Dishoek qua parkeren valt wel mee eind van het seizoen. Wel vrijwel overal betaald parkeren.
Voordeel bij Dishoek is dat je een schuine opgang hebt, zonder (steile) trap. Een paardenopgang dus.
Daar zitten ook terrasjes/eettentjes en leuke strandtenten.

Edit: Zoutelande is ook leuk, kan je ook goed parkeren (even Zoutelande door) even oversteken en je zit ook op het strand. Schuine opgang en strandtent. In Zoutelande zelf kan je ook lekker eten (heerlijke tiramisu bij pizzaria il punto en ijsjes in het dorp bij n’ice).
Laatst bijgewerkt door Lizz op 07-09-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelV

Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Dagje strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:48

In Oostkapelle heb je een hondenstrand (bij strandovergang Berkenbosch), daar kun je een stuk door bos en duin wandelen en vervolgens het strand op. Makkelijk parkeren ook, wel betaald.
Ik vind Vrouwenpolder ook echt een aanrader, makkelijk parkeren (ook betaald) en een heel breed strand met leuke strandtentjes en speelschip voor kinderen op het strand.

Amyyy

Berichten: 3511
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:49

Bij welk treinstation zit je dicht bij? Vlissingen is ook gewoon ver met de trein, maar dan zou je misschien juist wel naar hoek van Holland of Scheveningen kunnen. Liggen dichter bij een groot treinstation en daardoor betere verbinding. Naar hoek van Holland kun je zelfs met de metro vanuit Rotterdam

Picopico
Berichten: 929
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:47

Bij "met het ov naar het strand" denk ik aan Zandvoort. De trein stopt daar zowat op het strand. Ik weet niet waar in Zuid-Limburg je zit, maar vanaf Maastricht doe je er ruim 3 uur over en je hoeft maar 1x over te stappen. Lijkt me beter te doen dan Vlissingen (bij Vlissingen zelf is ook nauwelijks strand).

Foaly

Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagje strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:52

Maastricht-Den Haag is 2 uur en 45 minuten (ongeveer) met de trein, en met de tram ben je dan zo op Scheveningen :j

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 17:02

Ik stap op de trein in Heerlen.
Heerlen -> Schevingen is 4 uur…

Denk dat 2,5 uur met auto naar Zeeland kortste optie is en minst kans op file omdat ik de randstad omzeil.

Dank voor jullie meedenken.

Welk strand in Zeeland is de moeite waard?
Of ik de honden meeneem is nog niet zeker. Zijn al wat ouder en niet dol op auto rijden, dus kan zo ook thuislaten bij ouders

Karin

Berichten: 65343
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Dagje strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:19

Is het een idee om door België naar Zeeuws-Vlaanderen te rijden, bijvoorbeeld naar Cadzand?

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 17:21

Karin schreef:
Is het een idee om door België naar Zeeuws-Vlaanderen te rijden, bijvoorbeeld naar Cadzand?


Cadzand is ook 2,5 uur. Zelfde dus ongeveer.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Dagje strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:28

Ik denk aan Oostkapelle zoals eerder genoemd, brede stranden, prima hoeveelheid strandtenten en makkelijk parkeren vlak achter het duin (wel betaald, maar de dagprijs is wat ik me herinner prima te doen)

Andere optie zou ik voor Cadzand, Groede, Breskens gaan op Zeeuws Vlaanderen. Daar is het vaak wat rustiger op het strand, omdat het vanaf het noorden lastiger te bereiken is. Volgens mij zijn daar ook genoeg stukken hondenstrand.