Natuurpark Flevoland wel of niet gaan?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Freekieee

Natuurpark Flevoland wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-22 19:15

Sorry als dit verkeerd staat, weet anders even niet waar.

Aankomend weekend gaan we een dagje op stap met de familie. Afgelopen weekend hoorde we wat we gingen doen. Een ritje door natuurpark Flevoland. Mijn schoonmoeder en ik hadden meteen van nee daar willen wij niet naartoe, aangezien ze slecht verzorgd worden.

Maar nu wordt er gezegd door andere daf dit de Oostvaardersplassen is en niks te maken heeft met natuurpark Flevoland.

Wie kan ons dit vertellen? Kunnen wij als dierenliefhebber met een gerust hart naar het natuurpark of willen we dat liever niet ?

Goedenmiddaghhh

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:22

Natuurpark Flevoland is heel wat anders dan de Oostvaardersplassen. In het natuurpark heb ik al eens begrepen dat het niet vanzelfsprekend is dat je dieren tegenkomt en echt moet zoeken.

Het staat ook nog op mijn lijstje , ze hebben daar een aantal Elanden en wisenten lopen. Ze doen volgens internet mee aan een fokprogramma van bedreigde diersoorten. Dan moet je ook wel selectief zijn met dieren en zet je er niet honderden bij elkaar. Met de paarden wordt volgens Google niet mee gefokt.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Freekieee

Re: Natuurpark Flevoland wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-22 19:23

Ah oké! Dankjewel. Het is iets wat we gewoon graag zeker willen weten!

Goedenmiddaghhh

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:24

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:24

Het natuurpark is in lelystad en staat los van de oostvaardersplassen. In het natuurpark worden alle dieren gewoon verzorgd en zien er prima uit. Je kan bij sommige 'verblijven' ook doorheen zoals bij de herten en paarden. De kans is inderdaad aanwezig dat je niks ziet. De verblijven zijn onwijs groot met veel beschutting wat het soms moeilijk maakt om dieren te zien.

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+4 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:51

Zebrastreep schreef:
Natuurpark Flevoland is heel wat anders dan de Oostvaardersplassen. In het natuurpark heb ik al eens begrepen dat het niet vanzelfsprekend is dat je dieren tegenkomt en echt moet zoeken.

Dat klopt, ik ben best vaak geweest dat we niets zagen.
Maar ook vaak alleen de wilde zwijnen wat prachtig om te zien is (achter een hek).

Ze hebben grote leef gebieden en de beheerders houden alles in de gaten en het is echt niet zoals de oostvaardersplassen.

Zo groen als het bij het natuurpark is zou het ook bij de oostvaarders moeten zijn.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-22 19:52

Okay! Super dankjulliewel! Dan ga ik wel gewoon mee

Goedenmiddaghhh

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:22

Ik heb een begeleide toer gehad door natuurpark Lelystad en een wandeling gedaan. Vind het een prachtig park en zeker met de tour wist de gids de goede plekken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie