Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73
BloemBloem schreef:Tinka schreef:Wij zaten ook in Hurghada, prima weer en genoeg te doen. Zijn ook een dag naar Luxor geweest.
Is dat te doen van je resort af, je hoort daar zulke wisselende verhalen over.
BloemBloem schreef:Tinka schreef:Wij zaten ook in Hurghada, prima weer en genoeg te doen. Zijn ook een dag naar Luxor geweest.
Is dat te doen van je resort af, je hoort daar zulke wisselende verhalen over.
germie schreef:Meestal zijn het polsbandjesvakanties, dus iedereen een polsbandje om wat de hele week om moet blijven. Dat blijf ik een raar idee vinden. Maar het hoort er bij. Iedereeen heeft het, dus niets om je zorgen over te maken.
En je mag wel van het resort af, het is niet overal veilig om dat op eigen houtje te doen. Ik zou me niet zo'n zorgen maken en gewoon genieten. Ik heb resorts gezien met spiegels en spijkermatten en anderen hadden niets aan bewaking. Maar je mag er gewoon af hoor, en natuurlijk weer terug. Dus gewoon excursies boeken.
BloemBloem schreef:germie schreef:Meestal zijn het polsbandjesvakanties, dus iedereen een polsbandje om wat de hele week om moet blijven. Dat blijf ik een raar idee vinden. Maar het hoort er bij. Iedereeen heeft het, dus niets om je zorgen over te maken.
En je mag wel van het resort af, het is niet overal veilig om dat op eigen houtje te doen. Ik zou me niet zo'n zorgen maken en gewoon genieten. Ik heb resorts gezien met spiegels en spijkermatten en anderen hadden niets aan bewaking. Maar je mag er gewoon af hoor, en natuurlijk weer terug. Dus gewoon excursies boeken.
Daar ben ik mij enorm in aan het verdiepen, wil best wat zien. Mijn dochter
heeft al een stal op het oog, die wil heel graag paardrijden door de woestijn en met
ze zwemmen in zee. Zwemmen c.q. snorkelen met schildpadden lijkt ook te kunnen, en Luxor trekt mij ergens ook wel.
Tinka schreef:In elk hotel zit wel iemand bij wie je excursies kan boeken, ook paard rijden bijvoorbeeld. Maar het kan ook via internet.
Ik heb me niet onveilig gevoeld. Lopen ook veel soldaten rond, tot de tanden bewapend. Toen we naar Luxor gingen waren er ook heel veel checkpoints, overal moest de chauffeur papieren laten zien. Je kan daar dus niet op eigen houtje heen.
Wel in Hurghada zelf, gewoon met de taxi. Te regelen bij het hotel zelf, onderhandelen over de prijs, was meestal maar 1 euro ofzo.
Neem veel muntgeld mee, gewoon euro's is prima. Wij zijn 1 keer opgelicht, Egyptische pond terug gekregen ipv euro, is maar 1 cent waard.
germie schreef:Sterker nog, ik ben er net geweest en heb niet 1 keer gepind daar, alles in euro's cash betaald.
Booooo schreef:Ik zou daar gewoon egyptische ponden pinnen en mee betalen. Luxor is nog best een eind 4/5 uur met de bus. Ik was samen met een vriendin, die is gegaan ik vond het echt te lang. In het hotel geboekt, 's ochtends rond 04:00 vertrokken met de bus en 'snachts weer rond dezelfde tijd thuis
Gebruikers op dit forum: Benazir, Esther, Henkje, Ilse_123, JoukjeV, linoleum, lucifertje, Plonspony, Roquen, secricible, vikki, VuurVleugels en 18 bezoekers