Zon bestemming in november

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Seventeen

Zon bestemming in november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-22 13:14

Hi,

Wij willen graag in november een paar daagjes weg naar een zonbestemming. Maar welke?
Er moet zeker wel iets te doen zijn, wij liggen liever niet dagenlang achter elkaar op het strand, maar willen wel de mogelijkheid om te kunnen zwemmen in de zee.
Nu heb ik uiteraard al naar de canarische eilanden gekeken, maar daar kom ik ook wisselende berichten tegen qua weer. Zou het dan nog warm genoeg zijn om in de zee te zwemmen en lekker op het strand te liggen?

Verder moet er dus wel iets te bezoeken of te hiken zijn, en niet te duur. Niet duurder dan 1000eu p.p.

Wie weet iets? :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:19

Ik denk dat zuid Spanje ook nog goed te doen is dan. Het is deze zomer erg lang warm daar dus het water zal ook nog wel aangenaam zijn in november.

Wij gingen altijd in oktober en dat was heerlijk. Geen drukte, heel relaxed. En zwemmen kon je ook nog

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:19

Kaapverdie of Gambia? Die eerste kan je in ieder geval wandelen tot je een ons weegt volgens mij. Bij Gambia weet ik het niet.

Letizia

Re: Zon bestemming in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:23

Ik volg even, zelfde wens hier, we kijken nu naar Fuerteventura, maar wellicht komen er hier meer opties naar voren :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-22 13:26

Relaxed@ Super handige link! Die ga ik zo eens even goed bekijken.

Popstra@ Dan laten we die ook nog even op het lijstje staan :D

Emj_23 @ Kaapverdie klonk verder heel erg saai. Wij zijn van het wandelen, maar willen geen halve wandelvakantie dit keer. Gambia ga ik naar kijken! :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:27

Wij zijn eind oktober in Egypte geweest, dat was toen heel goed te doen! 's avonds wat fris, maar zee was echt nog een hele fijne temperatuur. Lijkt mij dat het in november ook nog lekker is!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:27

Moah, Zuid-Spanje heeft dan temperaturen van 20 graden, niet echt een zonvakantie dus. Europa is dan bijna niet te doen, dan is idd Canarische eilanden een optie, en dat is prima zitten als je op het goede deel van de eilanden zit. Toch is het dan maar gemiddeld 23 graden. Wel zonnig, maar niet uitzonderlijk warm dus.
Egypte is een goede bestemming, maar heeft alleen niet veel te doen qua hiken. Wat je wel zou kunnen ondernemen is snorkelen of bijv je duikbrevet halen.
Een ander alternatief is Kaapverdië, misschien iets duurder maar daar kun je echt een veelzijdige vakantie hebben. Dan wordt het wel eilandhoppen want de eilanden zijn vrij afwisselend. Zo kun je op het ene eiland genieten van het strand, op het andere kun je geweldig mooie wandelingen maken en of hnog een eiland kun je een vulkaan bezoeken. Met de gemiddelde temperaturen van rond de 27 graden is dat wat mijn betreft wel een geschikte strandbestemming :P
https://www.naar-kaapverdische-eilanden ... anden/maio

Kiijk, ga je nar Sal, dan heb je bijna alleen maar strand. Maar als je even verder zoekt zijn er wel eilanden die meer variatie bieden, zoals Maio. Santo Antao is echt geweldig qua natuur, maar daar heb je vrijwel geen stranden :P Santiago heeft ook leuke afwisseling vna mooie stranden en natuur. Kijk even op de link die ik heb gestuurd, daar worden alle eilanden uitgelegd :)

Edit: Mijn bijnaam onder vrienden is het reisbureau. Ik help anderen graag met het een en ander uitzoeken qua reis. Dus als je hulp nodig hebt, help ik graag :D

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:51

Wij willen richting Cuba, kun je ook nog wel redelijk via bijvoorbeeld Tui een resort boeken en dan 3 grotere belangrijke steden bezoeken. Wellicht valt dat dan ook nog eens net binnen je budget.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:12

Ahja, je kan natuurlijk ook naar de tropische landen gaan.
Ik dacht dat de TS wat in Europa zocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:15

Ik zie nergens europa, of lees eroverheen. Zuid-Amerika is nog wel enigzins te doen qua reistijd, maar iets duurder. Wel bijna zeker lekker weer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:17

Curaçao!

Ik ben in december vorig jaar geweest. Het was heerlijk weer. Ondanks dat het dan regenseizoen is, heb ik van de 9 dagen maar 1 dag regen gehad en zelfs dat was geen probleem, want het is gewoon warme regen.

Een auto is wel een echte must op Curaçao.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:28

Popstra schreef:

Nee dat niet maar met €1000.- PP kom je niet bizar ver weg. :P

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:29

Wij gaan op 4 november weer een weekje naar Gran Canaria. Hebben iets geboekt in het onderste deel van het eiland en daar is het meestal prima weer. Zelfs in de winter. Je moet bedenken dat de temperaturen in de schaduw gemeten worden. In de zon is het dan al gauw heel lekker.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:39

Wij zijn vorig jaar ik oktober op Fuerteventura geweest. Overdag prima te doen. ‘S avonds vond ik het echt tegenvallen en fris. Egypte is wat dat betreft een stuk beter!!

Denk dat Spanje/Griekenland en alles wat nog in Europa ligt enigszins tegen valt. War zijn een paar dagen? Week? Midweek? 10 dagen?

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:47

Earth schreef:
Popstra schreef:

Ik zie trouwens dat Curacao op zich nog te doen is. Tickets kosten €677.- pp, dus zeg €1400.- totaal, dan heb je nog €600.- voor een hotel/appartement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:59

Earth schreef:
Popstra schreef:

Ook zonde voor 'een paar daagjes'

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:11

Ja dat wel. Het is 10 uur vliegen, Kaapverdië 6. Dan heb je nog wel iets aan je dag zeg maar.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-22 15:14

Paar daagjes is afhankelijk van de locatie en wat het daar kost. Ik ga liever 5 dagen naar een top locatie, dan 10 naar een voor ons 'matige' bestemming. 10 dagen weg vinden wij sowieso wel erg lang.
Ik verwacht inderdaad ook dat het Europa wordt vanwege het budget, maar ik zie dat hier ook hele mooie plekken worden aangedragen buiten Europa. Misschien kunnen we het budget nog iets rekken, maar wordt waarschijnlijk geen 1500eu zegmaar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:20

Gran canaria is echt prima te doen. Ik heb vorig jaar december daar echt een prima zonvakantie gehad in het zuiden van het eiland. :)

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BB-ITP] Kedi en Neko op de kiek bij Madelon!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:04

Fuerteventura? Wij zijn daar 2x in december geweest en was toen nog heerlijk weer, warm genoeg om lekker aan het strand te liggen. Maar een paar uur vliegen. Weet niet hoe het eiland nu is, de laatste keer dat wij er waren is al weer even geleden, toen best veel veranderd t.o.v. de keer daarvoor. Er is best wel wat te doen en te zien.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:18

Ik ga in november een week naar Tenerife. Wel aan de zuidkant van het eiland. Ik ben benieuwd, ik heb wisselende ervaringen met de Canarische weilanden qua weer. Reden: de prijs en de vliegduur. We zitten nu voor € 500,- pp daar. Alleen nog een auto huren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:53

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:06

Voor 23 november heb ik een week Egypte geboekt, 5 sterren ultra all incl. Hotel krijgt een 9 op verschillende sites incl vluchten en koffers 550 euro. 27 graden. Op het resort kun je duiklessen volgen en ze hebben diverse excursies die we gaan doen.
Ik ben er al eens eerder geweest en dat beviel goed.

Andere winter zon vakanties die ik heb gehad ;
Cuba, Mexico, dominicaanse Republiek, Brazilië, Venuzuela, LA en Florida ( december 20 a 25 graden)
Maar das allemaal flink meer aan de prijs dan Egypte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:30

Marokko? Paar jaar geleden in november/begin december in Marrakech geweest. Temperaturen rond 29 graden, best nog wel warm. Niet al te ver vliegen. Word echter wel aangeraden om in Marrakech als Europeaan geen auto te huren.
Goed hotel daar is Be Live collection Marrakech, buiten de drukke binnenstad.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie