Volgend jaar gaan mijn man en ik een langere vakantie maken in ieder geval naar west Amerika. We zijn er al een keer geweest op huwelijksreis maar willen graag nog een keertje terug om in ieder geval Bryce canyon en Yellowstone nog een keer te bezoeken.
Waar heb ik jullie hulp bij nodig? We hebben een ruim budget uitgetrokken en zouden in ieder geval ook nog een mooi eiland bezoeken met mooie stranden etc. We zullen dus nog een extra vlucht gaan maken dat weten we. Wie weet er een mooi eiland om te bezoeken, (ook even rekening houdend met de tijd van het jaar we gaan in juli en augustus)
Of wie heeft er nog meer mooie tips voor die kant van de wereld, er staat nog een heel deel van de vakantie open om in de delen. Ik ben heeeel bemoeuwd waar jullie mee gaan komen.
Wij houden heel erg van natuur een stadje bezoeken prima maar we zijn zeker geen uren stad-slenteraars
Dan denk ik dat je richting Hawaï of het Caribische gebied moet zoeken. Vooral in het laatste is de keuze reuze. Maar als je toch al een stuk die kant op zit dan is Hawaï het ook wel heel bijzonder
Fitzroy
Geplaatst: 28-08-22 11:01
Hawaii ligt voor de hand als je toch al die kant op zit. In het Caribisch gebied is het dan warm met hoge luchtvochtigheid en daar moet je van houden. Ook is het daar dan hurricaneseason.
Earth
Geplaatst: 28-08-22 11:02
Ik zou ook je kans pakken en naar Hawaii gaan. Dat blijkt toch behoorlijk bijzonder te zijn. Volgens mij kun je vliegen vanaf LAX.
Er gaan ook rechtstreekse vluchten van Las Vegas naar diverse steden op Hawaï. Ik zit meer met de combinatie Yellowstone en Bryce, dat ligt ook niet naast elkaar. Wil je een road trip maken? Combineren met meerdere plaatsen of parken? Waar starten en waar eindigen? Er is zoveel te zien in het noordwesten, maar Bryce hoort meer bij het zuidwesten.
Ken je het forum van AllesAmerika.com? Daar zit echt een schat aan ervaring!
Key West is helemaal aan de andere kant van de USA .... ik zou dan ook liever voor Hawaï kiezen.
Ah ik dacht alleen vanaf LAX. Ik zou zeker Hawaii boven de Keys kiezen. Maar dat komt alleen maar omdat ik Florida niet leuk vind En ook omdat Hawaii echt een bijzondere bestemming is imo. Ik wilde er vroeger altijd op huwelijksreis
Leo
Geplaatst: 28-08-22 13:44
Hawaii! Maar hoe dat te combineren met bijvoorbeeld Yellowstone lijkt me wel ingewikkeld, zeker als je Yellowstone combineert met parken in Utah. Maar alles valt of staat met beschikbare tijd en budget natuurlijk. Heb je beide ruim voldoende, liggen de mooie plekken aan je voeten. Hawaii zijn natuurlijk ook diverse hele verschillende eilanden, je gaat dus ook niet "even" Hawaii aan doen. Je kunt wel een eiland selecteren natuurlijk en daar heerlijk gaan genieten! Tussen de eilanden van Hawaii gaan wel vluchten, geen veerdiensten.
Je kunt als je richting Yellowstone gaat óók denken aan doorrijden richting Seattle en dan Vancouver Island aan doen.
Bedankt voor alle info alvast.. We hebben max. 5,5 week reistijd en een ruim budget. Ik weet dat er veel ver uit elkaar ligt dus of we gaan roadtrippen of extra vliegen daar hebben we rekening mee gehouden .
Ik denk dat we beginnen met yellowstone en dan met auto afzakken. Hawaii klinkt goed wist alleen niet of dat te doen en of dat goede seizoen is. Ik zal zeker eens in de america topics rondkijken
Op Hawaii is het 12 maanden zomer heb ik ooit eens gehoord maar zelf geen ervaring mee.
5,5 week is in ieder geval lekker ruim, kun je veel kanten op! Wat gaaf!
Lukasje
Geplaatst: 28-08-22 14:22
Niet meteen het idee van een eiland combineren maar wel ongelooflijk de moeite indien je van natuur en dieren houdt. Bryce combineren met Death Valley en dan richting Seattle om daar een cruise naar Alaska aan te vatten.