Maarja, naar welk eiland kan ik nou het beste gaan :
Texel valt voor mij af want ik vertrek vanuit Friesland.
Het is vanaf mn moeder ongeveer even ver naar Harlingen als naar Holwerd, dus de andere eilanden zijn allemaal een optie.
Ik ben van plan om zonder auto te gaan, maar wel met mijn hond samen.
Ik wil een fijne wandeling maken.max 15 km ongeveer en het liefst zonder veel verkeer tegen te komen. Halverwege de wandeling wil ik smiddags ergens kunnen lunchen (moet dus op maandag wel open zijn).
Het zou fijn zijn als ik een wandelroute kan volgen, maar als dat niet kan is dat ook geen probleem. Ik hou niet per se van zware routes door veel los duinzand bv. Afwisseling tussen natuurlijk en dorp vind ik leuk. Ik hou ook veel van bos, maar goed dat kan ik thuis ook vinden natuurlijk dus dat is niet per se een eis. Rust vind ik wel belangrijk. Mijn hond kan reactief reageren op beweging (auto's, fietsers, rennende kinderen met vliegers etc.), dat is nooit helemaal te vermijden en dat hoeft ook niet, maar een dagje Scheveningen op een mooie dag in t hoogseizoen is niet echt ontspannen voor mij haha

Ik heb begrepen dat de kosten voor de veerboot en parkeren nogal kunnen verschillen. Ik hou de kosten het liefste laag, maar als het eiland verder perfect past, vind ik het geen probleem als het wat duurder is.
Waarschijnlijk kan dit op alle waddeneilanden wel, maar welk eiland is nou bij uitstek geschikt hiervoor? Wie kent de eilanden beter en heeft tips voor mij?