Batavialand Lelystad in oktober?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Batavialand Lelystad in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 17:48

Hoi allemaal,

Ik organiseer elk jaar met mijn verjaardag een uitje ergens in het land, en dit jaar had ik bedacht om naar Batavialand te gaan (voor de duidelijkheid: dit gaat om het museum met het nagebouwde VOC schip, niet om de outlet die ernaast ligt :+ ). Maar nu was ik daar een paar weken geleden en het deed een beetje 'doods' aan. Ik vond dat zelf niet erg, want ik was er toch alleen en ik kon me prima vermaken, beetje kletsen met de twee ambachtslieden die er wel waren was prima :+ .

Maar het zou een beetje jammer zijn als ik daar met een groep heen ging en er dan weer zo weinig te beleven was. De rest van de groep heeft namelijk niet per se dezelfde fascinatie voor oude boten als ik, dus voor hen moet het echt een beetje leuk gemaakt worden :D Daarom mijn vraag aan mensen die er bekend zijn: was het gewoon toeval (het was zomervakantie, het was bloedheet, iedereen zat op het strand of in Parijs bij de Olympische Spelen) of is het er elke zaterdag bijna uitgestorven? Want in dat laatste geval ga ik denk ik toch nadenken of het slecht-weer-alternatief niet sowieso een beter idee is.

Wie helpt? :D

juval

Re: Batavialand Lelystad in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:21

Ik ben er afgelopen zomer geweest met mijn kinderen en deel je mening wel dat het wat doods/saai is. De ambachten zijn wel leuk om te zien. Maar als je in Lelystad wil blijven zou ik toch eerder het Aviodrome aanbevelen.

JornaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:29

Zelf geen ervaring hoe druk het is in batavialand. Als kind wel eens geweest, maar vond er niet zoveel aan. Het VOC schip vond ik wel leuk om te zien.
Bataviastad is altijd wel erg druk, vooral in de weekenden

Wat juval al zegt, Aviodrome is een aanrader! Heel leuk museum over onder andere de geschiedenis van de luchtvaart. Vond ik een stuk leuker en interessanter dan batavialand. Het natuurpark zit er bijna tegenover, ook leuk om daar een wandeling te maken :)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:07

Ik heb er stage gelopen. DE tip: neem telefonisch contact op en maak een afspraak met een goede, bevlogen gids! Dan kan je een rondleiding krijgen op het schip, en die mensen weten echt heel veel. Zonder rondleiding is er niet veel aan, omdat er maar heel weinig informatieborden staan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:08

Haarbal schreef:
Ik heb er stage gelopen. DE tip: neem telefonisch contact op en maak een afspraak met een goede, bevlogen gids! Dan kan je een rondleiding krijgen op het schip, en die mensen weten echt heel veel. Zonder rondleiding is er niet veel aan, omdat er maar heel weinig informatieborden staan.

Misschien kan TS deze gids regelen als ie er nog werkt? :)) Fantastische vent!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 20:18

Die rondleiding is wel een goeie, toen ik er alleen was waren die er ook idd. Dan niet op afspraak, maar om 12.00 uur bij het Waterschip, om 13.30 dan kanonschieten en om 14.00 dan een rondleiding op het schip zelf (dacht ik, weet de tijden niet meer uit mn hoofd). Ik ben toen bij die van het Waterschip geweest, dat was idd erg leuk. Sowieso heb ik een zwak voor het type 'museumvrijwilliger van 70+ die alles weet over één niche onderwerp' <3

Ik ga eens contact opnemen en kijken wat er voor een grotere groep mogelijk is!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:24

Doe Jan Kisjes bij de ventjager de groeten van mij :knuffel: ;)

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:06

Het is daar altijd zo doods. Wat wel leuk is en in dezelfde regio is het Aviodrome. Daar leeft het altijd, ik kom er ook een paar keer per jaar. Er werken daar veel oudere maar zeer gepassioneerde mensen. Echt super leuke gesprekken gehad daar!