We gaan het zien... in Canada!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 09:56

JudithO schreef:
Wat leuk! Ik ga ook volgen.
Waar in Ontario heb je gezeten?
En wat gaat je man doen?

Jij gaat op een studievisum neem ik aan? En je man?

Via een phd wordt het leven wel echt een stuk makkelijker als je uiteindelijk voor je PR gaat! Overal voorrang enzo en een enorme stapel punten voor je phd-verblijf in Canada.

Heel veel succes en ik hoop dat je lekker actief blijft posten :)


Ik volg jullie topic ook nog steeds met veel plezier :). Zeker het Canada gedeelte (heb minder met Frankrijk, maar snap de keuze zeker ook!). Ik heb aan Queen's University in Kingston gestudeerd. Ook een hele ervaring, met als één van de mooiste herrinering toch wel gaan halen van de Halloween pompoen en alles erom heen (corn maze, warm apple cider, pumpkin pie) :D . En na het studeren mijn treinrit van Toronto naar Edmonton (4 dagen + nachten op de trein), gevolgd door de roadtrip van Calgary naar Vancouver Island en terug met mijn ma :).

Ik zal hieronder iets schrijven over onze vergunningen :).


sevke schreef:
Hey! Ik ga volgen, wij zijn ook het traject gestart! Wij gaan wel voor de express immigration, en waarschijnlijk naar de Atlantische staten (Nova Scotia). Zijn nu bezig met het voorbereidend papierwerk: taaltesten en univ. diplomas homologeren, en onze bedrijven verkopen. Eens die verkocht zijn zal het snel gaan. Wij hebben ook niks met Belgie, ook al wonen we er ons hele leven.


Spannend! Dat papierwerk is wel een dingetje, helemaal met de express immigration. Bij mij zat dat vooral in de universiteits aanmelding. Gelukkig heb ik alleen Engelstalige opleidingen gedaan (en stellen de universiteiten die zelf gelijk) en heb ik een volledige opleiding in een engelstalig land gedaan, waardoor de taaltesten vervallen. Als we voor een PR zouden gaan moeten we die denk ik wel doen (of mijn man tenminste). Hopelijk gaat het bij jullie vlot!


DewiRox schreef:
Em! Wat leuk om te zien dat jij dit topic geschreven hebt! Dat is lang geleden zeg, wat is er veel veranderd in de tussentijd! Wat een onwijs toffe stap gaan jullie maken en je PhD klinkt echt heel interessant.

Ik ga volgen! Zou ook super graag nog eens terug gaan naar de Rockies/Vancouver, vond het geweldig daar.


Dewi! Er is zeker veel veranderd in de tussentijd :j . Ik hoop dat mijn PhD interessant gaat zijn! In België kennen we vooral veel mensen die zijn gestopt omdat ze het te saai vonden. Ook heb ik weinig studiegenoten die er één hebben gedaan. Een paar vonden / vinden het wel heel leuk, dus ik hoop dat ik daarbij ga horen ;).


Jettie schreef:
Wat leuk, ik ga je volgen! Ik heb zelf ook een onderwijskundige PhD gedaan en ben benieuwd naar de verschillen tussen NL/België en Canada, dus hoop dat je af en toe ook wat daarover wilt delen. Heel veel plezier en succes daar!


Altijd goed om van mensen te horen die een PhD hebben gedaan en die hebben afgemaakt :) (tenminste daar ga ik even van uit ;) ). 1 van de grote verschillen is denk ik dat ik in Canada begin met 1,5 jaar studeren (het Educational Technology & Learning Design stukje) en dan ook nog PhD student ben. Ik begin dan ook met het uitwerken van mijn onderzoek (die ik helemaal zeg opzet / kies, wel met goedkeuring van mijn supervisor en later ook mijn Supervisory Committee).
Na die 1,5 jaar (met 2 Educational Technology seminars, en 3 methodology vakken) heb ik een "groot" examen. Dit examen bestaat uit 2 delen, een geschreven en mondeling deel.

Het geschreven deel "duurt" 3 weken. Aan het begin vd drie weken krijg ik 3 essay questions van mijn committee. Deze zijn specifiek voor mij geschreven en gaan over aspecten van the field of Educational Technology & Learning Design. Ik heb dan 3 weken om per vraag 15 pagina's te schrijven. Deze worden beoordeeld en als ze goed genoeg zijn ga ik door naar de mondeling. Deze duurt twee uur en gaat om het verder testen van mijn kennis en begrip van the field. Het doel is om meer te weten / kunnen dan alleen mijn onderzoek (omdat je als prof in Educational Technology meer moet weten dan het stukje waar je onderzoek naar gedaan hebt). Dit alles wordt beoordeelt door drie mensen van mijn committee.
Ben ik geslaagd, dan ga ik door als PhD Candidate en mag ik echt gaan beginnen aan mijn onderzoek.
Aan het eind daarvan is natuurlijk de Thesis Defence, die ook nogal wat voeten in de aarde heeft (wel anders dan ik heb gezien vd defences hier waarbij je eigenlijk al weet dat je geslaagd bent).

Ik vind het grote examen na 1,5 jaar nu al best spannend :+

Vesceron schreef:
Ik ga zelf eind september emigreren naar Ibiza om te gaan werken bij een sanctuary voor verwaarloosde en/of mishandelde paarden.
En geloof het of niet maar mijn antwoord is ook met enige regelmaat "Ik zie het wel"
Love it!


Wat gaaf! Jij ook heel veel succes!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nadat ik half februari het bericht kreeg dat ik een PhD mocht gaan doen in Canada begon het feest van alle officiële dingen regelen pas echt. Er zijn veel manieren om Canada binnen te komen, maar ze hebben allemaal vaak wel wat voeten in de aarde. Mijn PhD betekende automatisch een study permit voor mij. Bij mijn man zat dat was anders, maar al snel kwam ik erachter dat hij zich kon aanmelden voor een ‘open-work permit’. Dit is een vergunning waarbij je mag werken, maar qua werkgever niet aan eisen gebonden bent of voor aanmelding een baan nodig hebt.
Het was eerst niet helemaal duidelijk of ik die meteen kon aanvragen of pas als we al in Canada waren. Na contact met the International Office van mijn universiteit was het duidelijk dat de aanmelding tegelijkertijd met mijn permit kon gebeuren, maar dat veel mensen ervoor kozen het pas in Canada. Dit, omdat de kans op afwijzing groter kan zijn als je meteen beide aanmeldingen doet. Het was toen pas dat ik me begon te realiseren dat mijn toelating tot het PhD programma niet automatisch een study permit ging betekenen. Bij mijn uitwisselingsjaar had ik eigenlijk automatisch een study permit gekregen, waardoor ik bij een afwijzing helemaal niet had stil gestaan. Natuurlijk ga je dan meteen de afwijzingspercentages opzoeken (ipv te focussen op de aanmelding).

Mijn ietwat paniekerige geGoogle bracht me tot een lijst met afwijzingspercentages, waarbij die van een PhD gelukkig (maar wel verwacht) het laagst was (11%). Als je in Canada studeert heb je na een x aantal maanden (18 denk ik) veel meer mogelijkheden om daar langer of permanent te blijven. De afgelopen jaren zijn daarom veel mensen in Canada bepaalde opleidingen te gaan doen om op die manier makkelijker daar permanent binnen te komen. Ze hebben sinds December dan ook de regels ietwat verandert (je moet er langer studeren en niet alle opleidingen komen in aanmerking). Bij je study permit aanvraag moet je dan ook heel duidelijk maken waarom je die opleiding Canada wil doen. Als ze het vermoeden hebben dat je het alleen doet om daarna makkelijker te kunnen blijven kunnen ze je aanvraag weigeren.

Om deze reden is de kans ook groter dat ze je weigeren als je meteen de aanvraag voor je partner doet. Toch hebben we besloten beide tegelijkertijd te doen. Ik had een duidelijke reden waarom ik daar wilde studeren en we konden aantonen dat we het konden betalen. Ook heeft mijn man twee huizen in België, waardoor we konden laten zien dat er een connectie bleef.
Na een lading formulieren, bewijzen en een tripje naar Den Haag voor onze biometrics (België heeft natuurlijk weer geen plek waar dat kan. Het is Den Haag of Parijs) was op 7 maart onze aanvraag compleet. De wachttijd was gemiddeld 13 weken, al hadden we ook al genoeg verhalen gelezen van mensen die veel langer moesten wachten en daardoor niet aan hun opleiding konden starten. 1 klein foutje in het papierwerk kon ook tot enorme vertragingen leiden en ik had het allemaal alleen ingevuld (met behulp van Youtube, maar niet van een bureau of iets). We hadden het gevoel dat we ons eigenlijk nog niet echt konden gaan voorbereiden, want wat als we geweigerd werden?

4 weken (!) later was daar om zeven uur ’s avonds een mail dat ik bericht had in mijn Canadian Government inbox. Meteen in de stress, want zo snel kan alleen beteken dat er iets mis is. Natuurlijk deed het systeem moeilijk en kon ik er niet meteen in. Nog meer stress, wat niet helpt als je je moet focussen op je ‘security questions’. Uiteindelijk in het systeem gekomen en daar stond het – goedgekeurd! Voor ons beide! We konden het niet meteen geloven, aangezien we waren ingesteld op weken en weken wachten, maar het stond er echt.
We hebben nu onze “Letter of Introduction”, die we straks aan de grens moeten overhandigen. Uiteindelijk bepalen ze daar pas of we echt onze vergunningen krijgen. Nu maak ik me daar niet heel veel druk over. Ik heb alle papieren en bewijzen uitgeprint en we hebben gewoon alles eerlijk ingevuld. Al zal ik pas echt opgelucht kunnen ademen als ik straks het papier in mijn paspoort heb…

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:28

Holy moly dat klinkt wel als een zenuwslopend proces!
Des te fijner dat jullie al binnen 4 weken antwoord hadden *\o/*

En nu over 4 dagen al het vertrek, spannend!

Hebben jullie daar wel al een huis ofzo?

JudithO

Berichten: 7077
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:08

Oh ik krijg gelijk flashbacks hahaha.
Die stress, vreselijk! En inderdaad die stomme biometrics in Den Haag. Paar uur reizen voor een foto en wat vingerafdrukken. 10 minuten werk, echt belachelijk eigenlijk.
En aan de grens inderdaad niet te druk maken of je het document krijgt. Je moet het wel heel bont hebben gemaakt om die niet te krijgen.

Wat fijn dat de open work permit ook gelijk geregeld is! Bij mijn man duurde dat destijds inderdaad echt belachelijk lang, terwijl we al in Canada waren. Echt heeeeel bijzonder. Wij zijn echt vol over die 13 weken heen gegaan, en je hoort maar niks he.

Nog een paar nachtjes slapen, alvast een hele goede reis!

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 13:09

JudithO schreef:
En aan de grens inderdaad niet te druk maken of je het document krijgt. Je moet het wel heel bont hebben gemaakt om die niet te krijgen.

Wat fijn dat de open work permit ook gelijk geregeld is! Bij mijn man duurde dat destijds inderdaad echt belachelijk lang, terwijl we al in Canada waren. Echt heeeeel bijzonder. Wij zijn echt vol over die 13 weken heen gegaan, en je hoort maar niks he.

Nog een paar nachtjes slapen, alvast een hele goede reis!


Heb er ook wel vertrouwen in dat we die krijgen. Heb alle bewijzen verder uitgeprint mee. En de studiebeurs die ik krijg zit ver boven de funds eisen die ze hebben, want uiteindelijk gaat het denk ik vooral om genoeg geld te hebben..

Wel echt vreemd dat het zo lang duurde bij jullie! Al heb ik ook van mede studenten gehoord dat ze maar niks horen. Of sommige zelfs afgewezen. Lijkt me echt vreselijk. Ben zo blij dat we zo snel iets hebben gehoord :).

--------------------

Onze laatste 24 uur thuis zijn in gegaan. Morgen om half 10 vertrekken we naar mijn schoonouders. Daar zetten we de auto neer, stappen bij hun in de auto en gaan richting NL. In de avond nog een afscheidsetentje en de volgende dag rond 10 uur richting Schiphol! Eindelijk ook de laatste max 72 uur voor vertrek papieren kunnen invullen. Hoop wel dat ik het goed heb gedaan... daar ga je op een geven moment vreselijk aan twijfelen ;)

Worden wel een pittige twee dagen in Vancouver. Het is daar behoorlijk warm en we moeten aardig wat wandelen om bij onze afspraken te komen. Gelukkig kan de hond vrij goed tegen de hitte. Op donderdag vertrekken we naar ons tijdelijk onderkomen (x aantal maanden tijdelijk). Eerst leek het ook daar wat koeler te worden, maar nu toch vooral 30 graden in de voorspelling.

We gaan dus leuk van de ene hittegolf in de ander. En iedereen maar zeggen dat het alleen maar regent daar :+

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:52

Oshaa schreef:
Jettie schreef:
Wat leuk, ik ga je volgen! Ik heb zelf ook een onderwijskundige PhD gedaan en ben benieuwd naar de verschillen tussen NL/België en Canada, dus hoop dat je af en toe ook wat daarover wilt delen. Heel veel plezier en succes daar!


Altijd goed om van mensen te horen die een PhD hebben gedaan en die hebben afgemaakt :) (tenminste daar ga ik even van uit ;) ). 1 van de grote verschillen is denk ik dat ik in Canada begin met 1,5 jaar studeren (het Educational Technology & Learning Design stukje) en dan ook nog PhD student ben. Ik begin dan ook met het uitwerken van mijn onderzoek (die ik helemaal zeg opzet / kies, wel met goedkeuring van mijn supervisor en later ook mijn Supervisory Committee).
Na die 1,5 jaar (met 2 Educational Technology seminars, en 3 methodology vakken) heb ik een "groot" examen. Dit examen bestaat uit 2 delen, een geschreven en mondeling deel.

Het geschreven deel "duurt" 3 weken. Aan het begin vd drie weken krijg ik 3 essay questions van mijn committee. Deze zijn specifiek voor mij geschreven en gaan over aspecten van the field of Educational Technology & Learning Design. Ik heb dan 3 weken om per vraag 15 pagina's te schrijven. Deze worden beoordeeld en als ze goed genoeg zijn ga ik door naar de mondeling. Deze duurt twee uur en gaat om het verder testen van mijn kennis en begrip van the field. Het doel is om meer te weten / kunnen dan alleen mijn onderzoek (omdat je als prof in Educational Technology meer moet weten dan het stukje waar je onderzoek naar gedaan hebt). Dit alles wordt beoordeelt door drie mensen van mijn committee.
Ben ik geslaagd, dan ga ik door als PhD Candidate en mag ik echt gaan beginnen aan mijn onderzoek.
Aan het eind daarvan is natuurlijk de Thesis Defence, die ook nogal wat voeten in de aarde heeft (wel anders dan ik heb gezien vd defences hier waarbij je eigenlijk al weet dat je geslaagd bent).

Ik vind het grote examen na 1,5 jaar nu al best spannend :+


Jeetje, wat een spannend traject inderdaad! Maar dat je voorstel positief is beoordeeld en je een beurs hebt gekregen, betekent dat ze vertrouwen in je hebben :) en het klinkt alsof je veel begeleiding zult krijgen in het hele proces. Hopelijk wordt het vooral een heel leuk en leerzaam avontuur! Zo heb ik mijn PhD wel ervaren in ieder geval ;) (en inderdaad gelukkig goed afgerond)

Veel succes met de laatste dingen in NL en goede reis alvast!

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:38

Spannend!! Veel plezier bij het afscheidsetentje en alvast een fijne en veilige reis gewenst!

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 09:53

Nog even geen uitgebreid verslag, maar wel een 'we zijn gearriveerd!' berichtje. Alles is enorm soepel verlopen, inclusief vrijwel geen wachttijden. Het langste dat we moesten wachten (naast het bij de gate) was omdat mijn laptop extra gecontroleerd werd :).

En onze Beer heeft het fantastisch gedaan. Zo ren je 24 uur ervoor nog met je hondenvriendin over de hei en zo lig je in je AirBnB 8000km verderop!

Afbeelding


Afbeelding


Hij heeft zich een keer uitgeschut en toen was het eigenlijk allemaal goed :). Wij zullen iets langer nodig hebben want ik heb totaal geen besef van tijd meer :+

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:08

Geweldig dit ! Heerlijke hond :D
Fijn dat de reis helemaal goed verlopen is. Scheelt toch ook weer een pak miserie :')

Roihi

Berichten: 2902
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:09

Het avontuur begint nu echt.
Top dat de reis vlot verlopen is.

Koekie73

Berichten: 2687
Geregistreerd: 30-10-16

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:55

Wat gaaf!! Ik volg, ben dol op Canada

CaptainJS

Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:56

Wat fijn dat alles goed gaat.

Libera

Berichten: 3986
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 08:12

Welkom aan deze kant van de oceaan! :)

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 17:55

Zoveel dat er kan veranderen in zo een korte tijd!
Het is nu 8 uur ’s ochtends op de tweede dag in Vancouver en langzaam begint het brein bij te benen. Wat kan er toch ontzettend veel veranderen in zo een korte tijd. Zoveel dat de verwerking ervan een stuk langer nodig heeft. Al zijn we fysiek al 32 uur geland (nog maar 32!), mentaal zijn we dat nog zeker niet.

Onze reisdag was er eentje uit het boekje. Geen last van de drukte op Schiphol, we zijn zelfs na het inchecken nog een rondje buiten gaan wandelen met de hond. Met een beetje vertraging verlieten we Nederlandse bodem op weg naar het avontuur.
18 uur laten kwamen we dan ook echt aan in Vancouver. Alle administratie op Toronto airport was extreem soepel gegaan. Onze vergunning hadden we zo, ondanks dat ik van de zenuwen een heel verhaal begon over waarom ik in Canada wilde studeren. Terwijl haar vraag alleen was wat ik hier ging doen (studeren dus, vandaar ook het study permit ). Op Vancouver ging alles ook vlot. We kwamen natuurlijk van een ‘domestic’ vlucht, ondanks dat die 5 uur duurde, waardoor je vanuit het vliegtuig zo je bagage kan gaan halen.

Onze eerste volle dag in Vancouver zat vol met administratie dingen. Handig als het 30+ graden is en je geen huurauto hebt. Onze Beer vond het allemaal niet zo erg. Heerlijk hoe dat bij hem werkt. Hij heeft zich na de vlucht 1x uitgeschut en begon daarna meteen zijn nieuwe wereld te verkennen.
Het heeft wat frustratie en boze woorden gekost, iets met moe, heet en vergeten te eten, maar uiteindelijk hebben we nu een Canadese bankaccount, telefoonnummer en rijbewijs! En zijn we de dag geëindigd met een streekbier/ wijn en heerlijke taco’s. Bij het eten hebben we uitgebreid besproken hoe we het in het vervolg beter kunnen doen, want na een heerlijke ochtend was het niet een leuke middag.

De startdag was geen sprookje, maar de realiteit die hoort bij zulke veranderingen en dat hoort het ook gewoon bij! Vandaag vertrekken we naar onze verblijfplaats voor de komende maanden. Eerst alleen nog een trip door de hitte met alle bagage, maar nu hopelijk zonder al te veel frustratie .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:09

(Nadine hier) Ik ga alles nog lezen, maar heel veel plezier en succes daar! Ben benieuwd naar alle beelden! <3

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:08

Oh wat een gaaf topic en wat fijn dat jullie goed en wel gearriveerd zijn!
Ik ga ook met veel plezier (in stilte) volgen <3

juniper

Berichten: 1581
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:15

Libera schreef:
Leuk en welkom, zijn we bijna buren :) Ik woon in de Puget Sound, net over de grens in WA!


Ik in Spokane WA, ook niet extreem ver weg!

Emj_23
Berichten: 1207
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:38

Vanonder de meeleessteen: heel veel geluk en plezier. Ik lees graag mee.

Libera

Berichten: 3986
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:05

juniper schreef:
Libera schreef:
Leuk en welkom, zijn we bijna buren :) Ik woon in de Puget Sound, net over de grens in WA!


Ik in Spokane WA, ook niet extreem ver weg!

Boktmeeting! *\o/*

Kwam je eigenlijk deze kant nog op in Augustus?

juniper

Berichten: 1581
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:50

Libera schreef:
Kwam je eigenlijk deze kant nog op in Augustus?


Is het nu al Augustus? :P

Ik ben bang dat het er dit jaar niet van komt ivm de hoge benzineprijzen :( . Het is een aardig stukje rijden voor mij en dat soort uitgaven zitten momenteel niet in mijn studentenbudget. Raincheck, en volgend jaar nog een keer proberen?

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 00:26

Libera schreef:
Boktmeeting! *\o/*


Ja! Volgend jaar Mt. Baker beklimmen als meeting?

Ik vroeg me nog af Libera, jullie wonen op een boerderij in het buitengebied toch? Hebben jullie ook honden? Hoe doen jullie met ze veilig houden voor coyotes? Iemand op de skytrain heeft ons net ietwat ongerust gemaakt!

Dank iedereen voor de succes wensen!


We zijn hier de hitte een beetje zat. Het is vandaag zo vreselijk warm en vochtig. Net nu we met alle onze bagage de halve stad door moesten met het ov. Vanaf morgen tijdelijk iets minder warm, maar volgende week weer 30+. En iedereen maar zeggen dat het hier zulk slecht weer is ;)

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:41

Met de global warming kun je toch niet meer op oude gezegdes afgaan. Die tijd van “hier is het weer altijd zo” is voorbij helaas. En dat zal nog veel erger gaan worden.

Wat een avonturen! Ben benieuwd naar jullie tijdelijke stekkie.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 01:04

Wooow wat vet dat het avontuur nu echt is begonnen. Wij hebben elkaar nog gesproken in het PhD topic, bij mij is het helaas niets geworden maar woon nu wel (tijdelijk) in Nieuw-Zeeland en de eerste paar weken zijn gewoon onwijs moeilijk. Je bent compleet uit je vertrouwde omgeving, ver weg van vrienden en familie. Maar als alles goed gaat dan denk je hier over een tijdje aan terug en vraag je je af waar al die zorgen nou eigenlijk over waren ;).

Heel veel plezier daar en ik volg je updates met veel plezier!

Libera

Berichten: 3986
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 02:00

Oshaa schreef:
Libera schreef:
Boktmeeting! *\o/*


Ja! Volgend jaar Mt. Baker beklimmen als meeting?

Ik vroeg me nog af Libera, jullie wonen op een boerderij in het buitengebied toch? Hebben jullie ook honden? Hoe doen jullie met ze veilig houden voor coyotes? Iemand op de skytrain heeft ons net ietwat ongerust gemaakt!

Dank iedereen voor de succes wensen!


We zijn hier de hitte een beetje zat. Het is vandaag zo vreselijk warm en vochtig. Net nu we met alle onze bagage de halve stad door moesten met het ov. Vanaf morgen tijdelijk iets minder warm, maar volgende week weer 30+. En iedereen maar zeggen dat het hier zulk slecht weer is ;)


Wij wonen niet zo heel ver van het dorp af hoor, maar er zitten hier inderdaad wel coyotes, beren en bergleeuwen. Wij hebben 2 honden, een Anatolische herder en een Pyrenese, die er in principe voor zorgen dat de roofdieren een beetje uit de buurt blijven. Mijn honden wegen wel ruim 60 kilo per stuk, met kleinere hondjes is het wel oppassen… vooral ook met adelaars als ze klein genoeg zijn om te grijpen. De volwassen paarden staan dan ook dag en nacht buiten in de zomer, maar de veulens komen wel binnen voor de veiligheid :)

En jaaa bergbeklimmen lijkt me leuk! :))
Jammer dat het dit jaar niet lukt juniper…

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 05:45

Welkom aan deze kant van de oceaan!
Wat een gaaf traject heb je voor je liggen, en wat fijn dat alles zo vlot verlopen is!

Ik woon op Vancouver Island (Courtenay), ik ben hier 3 jaar geleden naar afgereisd nadat ik in 2014 verliefd werd op het land en eind 2019, net voor de pandemie losbrak, officieel geemigreerd. Ik ga nooit meer terug naar Nederland, dit is thuis <3

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:39

Wat gaaf zeg, ik ga jullie volgen. Ik heb vrienden in Canada wonen.