Het zijn de vier woorden die op het moment het standaardantwoord is geworden. Tot frustratie van de ouders, die toch graag iets diepgaandere antwoorden zouden willen hebben. Toch is het hoe we er (grotendeels) instaan. We nemen een sprong in het diepe en we gaan wel zien hoe het allemaal gaat zijn!
Die sprong in het diepe die “we wel gaan zien” is een verhuizing naar Canada over welgeteld 6 dagen. De westkust om precies te zijn. Vancouver mag ik officieel niet zeggen, omdat we daar net buiten gaan wonen. De we zijn ik, mijn man en onze hond Beer.
We springen dan wel in het diepe, maar niet helemaal met onze ogen dicht. Ik ben op mijn 18de verhuist naar Schotland voor mijn studie. In die tijd ook nog een uitwisselingsjaar (mijn buitenland buitenland jaar) naar Canada gedaan en een half jaar onderzoek gedaan in de VS. Mijn jaar in Canada was wel meer richting het oosten in Ontario. In principe hetzelfde land, maar qua afstand zitten we in Vancouver ongeveer net zover van waar ik in Ontario heb gewoond als we hier in Nederland zitten (give or take a few hundred kilometers). Mijn man heeft daarentegen nog nooit in een ander land gewoond, al is hij wel al twaalf jaar reisbegeleider en heeft hij al veel van de wereld gezien.
In Vancouver ga ik een PhD doen in Educational Technology and Learning Design, waarbij mijn onderzoek zich gaat focussen op natuuronderwijs. De manier waarop PhDs daar georganiseerd zijn, in combinatie met mijn liefde voor het land (vooral de natuur en ongereptheid van grote delen) heeft ons (mij) doen beslissen om mijn PhD aanmelding in te sturen. Uiteindelijk hebben we begin februari te horen gekregen dat ik ben aangenomen (met een mooie beurs, wat echt superfijn is) en zijn alle voorbereidingen echt gestart.
Ondertussen hebben we onze “Letters of Introduction” binnen (al na 4 weken, terwijl overal staat dat de minimale wachttijd 13+ weken is), is het huis verhuurd, de meeste zaken geregeld en de tassen zo goed als ingepakt. Het is een super hectische tijd, maar we zijn er nu echt bijna.
Op 16 augustus vertrekken we eindelijk!
Al jaren volg ik de verschillende volgtopics over emigreren naar het buitenland met veel plezier. Ik hoop met dit topic (als het lukt om het bij te houden) andere mensen het plezier dat ik van andere heb gehad te geven .