Omdat ik er nu toch veel mee bezig ben, leek het me wel leuk om een topic te maken. Omdat het me ook fijn lijkt om met anderen te bespreken hoe het voor hen is.
Ik ga dit jaar voor het eerst een echt langere én verre reis, alleen, maken

Het is best een hele stap, mijn baan die ik nu heb stopt dan eerst (dus ik moet het doen van spaargeld), ik moet mijn studio onderverhuren en het is dus voor het eerst dat ik zo'n lange tijd uit m'n vertrouwde omgeving in Nederland ben.
Het zat al langere tijd in mijn hoofd om dit te doen, en nu wil ik het echt gaan waar maken.
Maar jemig, wat is het spannend

Ik heb gisteren mijn vliegticket naar Thailand geboekt. En het plan is om daar zo'n 3 maanden (minimaal) te verblijven en vrijwilligerswerk te doen (via Workaway). Het idee is om naar meerdere plaatsen te gaan. Als het lukt wil ik ook nog 1 of 2 andere landen in Azië meepakken

Ik moet zeggen, momenteel dwaalt alles nog een beetje door mijn hoofd- alles wat ik moet regelen, en twijfels, gedachten van, ga ik het wel allemaal redden.. Maar ik weet dat dit al jarenlang mijn droom is dus ik ga het toch proberen

Ik heb trouwens al wel vaker alleen gereisd maar dan binnen Europa, en het langst achter elkaar was 5 weken.
In ieder geval, zijn er nog meer mensen zoals mij die dit voor het eerst gaan doen?
Of mensen die al wat ervaring ermee hebben en de nodige tips hebben?

Ook bijvoorbeeld hoe het is om als vrouw alleen te reizen buiten Europa..
Ik ben heel benieuwd en ik hoop dat er meer zoals mij zijn!