Adviezen Japan?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tanya

Adviezen Japan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-22 12:16

Ik heb bedacht dat ik volgend jaar naar Japan wil gaan, als dit allemaal mogelijk is met COVID etc uiteraard.

Ik hoor heel graag tips, adviezen voor blogs/vlogs etc :D
Heb nog totaal niet bedacht waar ik allemaal heen wil behalve Tokyo, dus sta open voor alle suggesties.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:24

Ik volg wij willen ook volgend jaar gaan als het lukt. We zouden eigenlijk al in 2020 of 21 gaan maarja toen kwam covid.

Hoe lang ga je en wil je naar 1 plaats of verschillende?

Wij willen minimaal 3 weken en dan elke week naar een andere plaats. En eindigen in tokyo.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:47

Tip: probeer ergens een ryokan te boeken met onsen. Niet goedkoop, maar echt een super ervaring. Ik ben in een aantal geweest, maar de eerste was (natuurlijk) het leukst, die was zo onbekend bij de toeristen dat de weinige hotelgasten ons aanstaarden in de onsen. Niet omdat we iets verkeerd deden, maar omdat ze zelden andere toeristen dan Aziaten kregen. ;-)

Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van je interesses. Kan bv Hiroshima aanraden, als dagtrip goed te combineren met de tori in de zee en alles eromheen. Nee, dat is geen happy ervaring, dat museum, maar qua impact blijft het je altijd bij.

Maar bv ook Akihabara in Tokyo of Denden town in Osaka (als nerdy geek voor mij echt geweldig) of Nara als je van tempels en Japanse tuinen houdt (pro trip; huur een fiets bij het station en doe Nara per fiets, ideaal!!!)

Als je van plan bent te reizen, neem een Japan rail
Pass.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-22 12:45

Roosje01 schreef:
Ik volg wij willen ook volgend jaar gaan als het lukt. We zouden eigenlijk al in 2020 of 21 gaan maarja toen kwam covid.

Hoe lang ga je en wil je naar 1 plaats of verschillende?

Wij willen minimaal 3 weken en dan elke week naar een andere plaats. En eindigen in tokyo.

Nog niet helemaal bepaald, sowieso meerdere plekken en ik denk 2 weken! Eventueel 2,5-3.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:55

Ik ben een paar jaar terug in Japan geweest. Wij hadden een groepsreis bij Kras geboekt zonder excursies. Ideaal. We reisden wel met de groep mee en hadden een reisleider waar we op terug konden vallen, maar verder gingen we ons eigen gang.

Een paar tips:
- Zorg ervoor dat je altijd genoeg contant geld bij je hebt. Pinnen is vrijwel nergens mogelijk. Er zijn ook maar weinig atm's waar buitenlandse passen geaccepteerd worden. Hier moet je echt naar zoeken.
- Vrijwel niemand spreekt Engels, zeker buiten de toeristische gebieden niet.
- Als je een hotel boekt, kijk even goed of het wel een kamer is. Er zijn namelijk ook capsules :')
- Neem iets zachts mee om op te liggen. De bedden zijn namelijk nogal uh.. hard.
- Eet vooral geen brood, chocola of chips :r

De beste tijd van het jaar om te gaan is uiteraard als de kersenbloesem in bloei staat, begin april.
Ik ben (uiteraard) in Tokyo geweest. De Tokyo Tower is het op één na hoogste gebouw ter wereld. Het kost wat, maar geeft echt een fantastisch uitzicht over de stad (en ga dan niet zoals mijn reisgenoten maar tot halverwege, dat is gewoon zonde).
Mount Fuji is ook zeker een aanrader.
Ik ben met de shinkansen naar Kyoto gegaan. Erg leuke stad met veel tempels. Je kunt vanaf daar een dagtrip naar Nara maken. Tip: ga op een bankje zitten en geniet van al die mensen die achtervolgd worden door een hert :=

Ik vond de toegang tot bezienswaardigheden niet duur, was meestal zo rond €5, Tokyo Tower uitgezonderd. Uiteten gaan was wat aan de prijs soms. En als je zoals ik niet van vis houdt, heb je daar een moeilijk leven :+

Als je meer wil weten, vraag gerust!

JusticeJ

Re: Adviezen Japan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:44

Wij willen begin februari gaan maar ik vraag me echt af hoe het zit met de visa’s en covid.. weet iemand daar al wat meer van af? Wij gaan er volgende week voor zitten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:56

Zou ook graag meer weten over COVID nu daar. Wij kunnen gelukkig terug vallen op een vriend van ons die is in sept 2019 2 weken door japan is wezen backpacken. En mijn vriend heeft in 2011 3 maanden in japan gezeten voor stage. Liefste kiezen wij gewoon voor 1week een hotel of appartement, we gaan met mijn schoonouders. En dan weer verplaatsen naar een andere stad. Want echt backpacken zal met hun niet gaan.

Ik weet dat je een soort ov kaart kan kopen in japan, en daarmee kun je naast de metro ook in sommige winkels en supermarkten betalen.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:00

Ik weet niet of je vooral steden wil zien...wij zijn ook in Magome geweest..wandelen en in buurt van Nagano in bergen met de warm water onsen...zo relaxed was dat met drukke steden afwisselen

Wel een tip boek je eerste overnachting in Tokyo zelf en niet dat je na 11 uur vliegen nog 5 uur gaat treinen om in je hotel te komen...weet niet hoe ik dat toen bedacht had 8)7

Kyoto vond ik fijn op de fiets te verkennen en verreweg leukste stad

Leuk iig Japan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:09

Dallista, welke ryokan waren jullie als eerste heen geweest? Ik hou wel van de niet toeristische plekken :D

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:14

Wij zouden ook graag weer een keer naar Japan willen, maar stellen dit uit omdat het alleen nog mogelijk is via een groepsreis en je dus niet op eigen houtje mag rondreizen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-22 11:41

We hebben inmiddels geboekt, eind maart tm midden april. Osaka, Nara, Kyoto en Tokyo :j Dus adviezen voor leuke hotels/accomodaties, dingen te bezoeken etc zijn zeer welkom!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie