Het zijn voor mij allemaal eerste keren: voor het eerst alleen op vakantie, voor het eerst interrailen en voor het eerst naar Scandinavië. Best spannend dus. Er zijn vast bokkers die al eerder zoiets gedaan hebben, dus ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

Wat ik o.a. nog zou willen weten:
- Op sommige trajecten (voornamelijk in Noorwegen) dient er een zitplaats gereserveerd te worden voor de trein. Is het aan te raden dit nu al te doen of kan dit ook vlak van tevoren?
- Ervaringen met nachttreinen? Hoe is dit bevallen? Tips?
- Je kunt ook met korting met een aantal veerboten. Heeft iemand dit gedaan? Aanrader?
- Wat zijn mooie plekken om naartoe te gaan? Ik ben vooral van de natuur en pittoreske dorpjes, kastelen e.d. Tips voor mooie treinroutes zijn ook welkom

- Ik zou graag enkele dagexcursies willen doen zoals walvissen spotten. Welke organisatie raden jullie aan?
- Welke site of app is handig voor het boeken van overnachtingen? Booking en Airbnb ken ik al.
- Hoe is overnachten in een hostel bevallen? Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee. Ik ben niet echt heel sociaal en extravert (zeg maar gewoon niet

- Tips om de uitgaven wat binnen de perken te houden zijn ook welkom. Scandinavië heeft toch de reputatie prijzig te zijn. Ik heb wel wat budget, maar m'n geld hoeft niet op zeg maar

Er is vast meer waar ik nog niet aan gedacht heb

Alvast bedankt voor het meedenken!