Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Na 100 km fietsen begon ik opeens mijn liezen te voelen, zadelpunt iets laten zakken, maar dat was weer te veel waardoor ik op mijn armen steunde. Dus toch weer iets terug. Dat zijn zaken waar je alleen achter komt als je al stukken gefietst hebt!
en om de 2-3 uur insmeren. Verder heb ik een bandenplakzet, handpompje, gereedschapstooltje met alles wat je bij een fiets gebruikt, tape, tyrips, klein flesje kettingsmeer, poetsdoekje, 2x binnenbandjes en 1x opvouwbare buitenband. Maar ik ben best lang onderweg, dus misschien is bovenstaande wat overdreven. Wel kan ik je aanraden om een keer helemaal zelf je band te vervangen, zodat je weet hoe dat gaat. Is heel simpel, maar als je het nog nooit gedaan hebt kan je daar echt tegen op kijken.
En uiteraard goede regenkleding! Zelf heb ik ook handschoentjes, ik steun vrijwel niet op mijn handen, maar toch merk ik het behoorlijk aan mijn pols en handpalmen na meerdere dagen afstanden fietsen.
En je bepakking uittesten, met een volgeladen fiets fietsen en omgaan is net even anders. Zorgen dat je genoeg eet. Echt uitproberen wat je meeneemt en vooral ook je fiets uitproberen. Ik had mijn toerfiets al heel lang en dacht dat hij helemaal top was hiervoor, maar toch kwam ik erachter dat ondanks 27 versnellingen dit net niet de juiste versnellingen waren om flinke hellingen te trappen. Dus nog last minute een andere casette erop gezet. Of denken dat stuurtassen wel op elke fiets passen, niet dus.
Dank je wel!
Suliko schreef:Graag gedaan! Fijn dat je er wat aan hebt, was al bang dat het een veel te lang verhaal was geworden![]()
En Nederland is ook echt heerlijk en prachtig fietsen! Als voorbereiding heb ik veel vanuit Utrecht richting Hilversum en Arnhem gefietst en een weekend in zuid Limburg gespendeerd, daar is het ook zo mooi!
Ik weet niet waar je woont, maar je zou natuurlijk richting zuid Limburg kunnen gaan en vanaf daar een ronde naar het noorden en bijvoorbeeld nog een schiereiland meepakken. Of juist de andere kant op, vanaf zeeland de kust mee pakken naar texel.
Ik ga alleen, dus dat is ook wel spannend. Maar ik vind het stiekem ook wel heerlijk om alleen met mezelf rekening te houden en met mezelf te chillen. Al gaan er vast dagen komen van afzien, zowel mentaal als fysiek
Zelda_Link schreef:Suliko schreef:Graag gedaan! Fijn dat je er wat aan hebt, was al bang dat het een veel te lang verhaal was geworden![]()
En Nederland is ook echt heerlijk en prachtig fietsen! Als voorbereiding heb ik veel vanuit Utrecht richting Hilversum en Arnhem gefietst en een weekend in zuid Limburg gespendeerd, daar is het ook zo mooi!
Ik weet niet waar je woont, maar je zou natuurlijk richting zuid Limburg kunnen gaan en vanaf daar een ronde naar het noorden en bijvoorbeeld nog een schiereiland meepakken. Of juist de andere kant op, vanaf zeeland de kust mee pakken naar texel.
Ik ga alleen, dus dat is ook wel spannend. Maar ik vind het stiekem ook wel heerlijk om alleen met mezelf rekening te houden en met mezelf te chillen. Al gaan er vast dagen komen van afzien, zowel mentaal als fysiek
Nee juist fijn, zo’n uitgebreid antwoord!
Ik woon in de kop van Noord-Holland dus vind alles leuk behalve de kust, want die zie ik al vet veel hahaha, woon ik 5 minuten vandaan.
Dus zat zelf te denken aan Achterhoek of Limburg inderdaad.
Super stoer in je eentje!!! Lijkt me heerlijk haha. Heel veel plezier!

Bovendien helpt het op zwaardere momenten erg om te weten waar je eindpunt ligt. Ik zou dus in elk geval een a twee nachten vooruit reserveren. Al is het fietsend wel makkelijker om nog 5 km door te moeten dan lopend natuurlijk.Zelda_Link schreef:Suliko schreef:Graag gedaan! Fijn dat je er wat aan hebt, was al bang dat het een veel te lang verhaal was geworden![]()
Nee juist fijn, zo’n uitgebreid antwoord!
Ik woon in de kop van Noord-Holland dus vind alles leuk behalve de kust, want die zie ik al vet veel hahaha, woon ik 5 minuten vandaan.
Dus zat zelf te denken aan Achterhoek of Limburg inderdaad.
Super stoer in je eentje!!! Lijkt me heerlijk haha. Heel veel plezier!

geslapen in een trekkershut en een hotel (fietste het in 3 dagen met de racefiets), maar er zijn opties zat wat dat betreft!

)

(uk/schotland, naar Kopenhagen en door naar Zweden, Italië en Slovenië). Ik heb zoveel prachtige natuur gezien, ben zo tot rust gekomen ondanks het af en toe afzien, en hele fijne mensen ontmoet. Geen ongelukken of platte banden (lang leve Schwalbe banden, ik heb geleerd dat de beste zijn die je kan hebben, mocht je nog een tip willen die ik eerder nog niet wist).
briefje in duits en engels opgehangen dat ik van de powerbank afhankelijk ben om thuis te komen en of degene hem alsjeblieft naar de receptie wilt brengen bij een grijntje spijt. Ik heb mijn route/kaart via een app, maar met de afstanden die ik fiets houd mijn mobiel het niet de hele dag vol. Ik had de route in een boekje, maar die had ik weggegeven de dag ervoor aan 2 Nederlandse jongens die net begonnen met dezelfde tocht maar hun boekje had een ongeluk gehad met een flesje cola