Duitsland heeft een speciaal plekje in mijn hart veroverd. De prachtige natuur die ze daar hebben, daar kan ik geen genoegen van krijgen en ik heb nog lang niet alles van dit land gezien.
Vorig jaar ben ik voor het eerst op roadtrip gegaan door Duitsland en Oostenrijk. Ik ben een week in Oostenrijk en een week in Duitsland geweest. Ik ben toen gestart in Abtenau, via Innsbruck naar Duitsland gereden en ik heb daar toen o.a. Meersburg, de watervallen van Triberg en de Saarschleife gezien. Meer over die reis is in dit topic te zien, inclusief foto's: [BEU] Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT).
Dit is mij zo goed bevallen dat ik nu aan de volgende reis zit te denken. Dit jaar ga ik drie weken naar Canada, dus de reis zal voor volgend jaar zijn. Welke periode weet ik nog niet precies, maar ik denk richting augustus/september.
Mijn eerste ruwe schets ziet er zo uit:

De route start dan in Bremen, vervolgens rijd ik naar Schwerin en stop ik onderweg bij de Lüneburger Heide. Vervolgens rijd ik naar het eiland Rügen waar ik zeker twee dagen wil blijven. Daarna vertrek ik naar het Müritz-Nationalpark in de hoop visarenden te spotten. Dan gaat de reis naar Berlijn, deze stad heb ik nog nooit gezien en wil ik dus graag eens bezoeken. Na de hoofdstad rijd ik verder naar Bas Muskau waar de Rakotzbrücke staat. Daarna rijd ik naar het hoofddoel van mijn trip, Nationalpark Sachsische Schweiz. Daarna maak ik nog een tussenstop in Sababurg voordat ik weer naar huis ga.
Het is nog een ruwe schets. Ik ben nog nooit in dit deel van het land geweest dus als iemand goede tips heeft, dan zijn deze zeer welkom

Mijn voornaamste doel is om te wandelen en foto's te maken. Steden bezoeken is erg leuk, maar is (afgezien van Berlijn) meer bijzaak dan hoofdzaak.
De voornaamste reden van deze route is het Nationalpark Sachsische Schweiz. Die wil ik heel graag bezoeken.

Ik reis voornamelijk van pension naar pension, tenzij ik tegen die tijd een goede daktent of iets heb gevonden waardoor ik op de camping kan staan

Ik ben benieuwd waar mijn Suusje me dit keer naartoe brengt