In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

eilleen333

In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-22 23:15

De familie wil graag op vakantie en ze willen graag met z’n allen. Van mij hoeft het niet zo nodig want het is een ontzettend end weg, maar ja, het is wel leuk met familie. Maar boek volgende keer België of Duitsland ofzo ;-)

Nou goed, ergens in Italië, “in de buurt van Pisa” maar dan wat dichter bij de kust. Zij gaan vliegen. Maar ik weet niet zeker of ik de volle 10 dagen vrij kan. En… ik heb geen oppas voor de kat. Bovendien, die gaat nu ook altijd al mee met weekendjes weg etc. Dus… waarom Minty niet meenemen?

Het vliegtuig vind ik wel een ding, want dan krijg ik haar uitzet niet mee. Met korrel, kattenbak(ken), voer, buitenren etc zit ik al zowat aan de maximale massa voor ruimbagage. Dus dan mag ik zelf de hele vakantie naaktlopen :')
De auto is veel makkelijker. En fijner reizen voor Minty. Ruime achterbak met een kattenbak, krabpaal, speeltjes, eten en drinken…. Het ding is alleen dat het huisje “slechts” 17 uur rijden is.

Dat is een beetje een ding in je eentje. Dat doe je dan in 2-3 dagen. Maar hebben mensen dat hier wel gedaan? Ik vind het lastig plannen qua slapen. Heb wel eerder 8-9 uur op een dag gereden, maar dan was ik niet alleen en had ik wat aanspraak. Minty is niet zo spraakzaam…. :')

Maar het lijkt me zo leuk om het te proberen. Ze gaat al vaak mee op weekendjes weg etc, dus ze kent het wel en vindt het nooit een probleem. Die zit in een vreemd huis binnen 5 minuten op tafel van zich af te turen.
Qua warmte is het te doen, er is gewoon airco en het is pas in september.
En ik hoef geen dingen te doen van stadjes of strand. Er gaan ook kleine kinderen mee, dus dan zit je toch al veel bij het huisje. Voor een baby is een stadje ongeveer net zo leuk als voor een kat, dus dat sla ik net zo lief over.

Maar goed, zo’n end in je eentje rijden. Te doen? Of beter met het vliegtuig (1,5 uur)? En dan dus wel weinig mee kunnen nemen. Zal alles eens wegen, maar dat gaat heel hard met die zware spullen…

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:26

Zegt Google maps dat het 17 uur is? Dan zou ik er rekening mee houden dat er nog wel wat uurtjes bovenop komen. Bijna altijd doe ik er op wat langere reizen nog een stuk langer over dan Google aangeeft, daarbij heb je ook nog pauzes nodig.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-22 23:29

moonsparkle schreef:
Zegt Google maps dat het 17 uur is? Dan zou ik er rekening mee houden dat er nog wel wat uurtjes bovenop komen. Bijna altijd doe ik er op wat langere reizen nog een stuk langer over dan Google aangeeft, daarbij heb je ook nog pauzes nodig.

Ja precies. Dus dat wordt uitgesmeerd over drie dagen vrees ik. Minimaal. Dus dan ben je een week onderweg voor een paar dagen daar. Dat is niet heel handig.
Vliegtuig is dan handiger. Maar met reizen naar Schiphol, douane, wachten, vliegen, bagage ophalen… en al die tijd zit de kat dan in een reismandje. Dat vind ik een beetje sneu. Dat ga ik denk ik niet doen voor een korte vakantie.
Nog afgezien van het feit dat ik haar spullen dan amper mee krijg denk ik.

Edit: google maps zegt 13,5 uur. Die 17 uur is zonder tolwegen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:31

Ik hoop dat je je kat toch niet serieus 17 uur in je achterbak gaat doen? Daarnaast, een kattenbak (en eten, drinken, krabpaal) dat schuift toch enorm? Als ze los in de auto kan zou ik het prima aandurven, maar echt niet in een achterbak.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:34

Ik zit dit zelf niet doen met een dier. Als je in die warme landen in de file komt te staan, is zo'n auto echt een sauna. Als mens kun je er nog uit of iets of lekker drinken en zweten maar een kat.. Is er ook geen opvang mogelijk?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-22 23:34

Autumnn schreef:
Ik hoop dat je je kat toch niet serieus 17 uur in je achterbak gaat doen? Daarnaast, een kattenbak (en eten, drinken, krabpaal) dat schuift toch enorm? Als ze los in de auto kan zou ik het prima aandurven, maar echt niet in een achterbak.

Het gaat om een Caddy. Ze heeft dan de hele laadruimte en natuurlijk schroef ik alles vast :) daarnaast heeft ze airco en verwarming indien nodig.

De laadruimte staat in verbinding met de cabine, maar ze is dan van mij afgeschermd met een rooster zodat ze niet bij de pedalen en het stuur kan komen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Een paar daagjes kattenpension vindt ze vast niet erg. Of misschien kan er iemand oppassen?
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 24-06-22 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Persoonlijk zou ik dit m'n kat echt nooit aan doen. Zeker niet met warmte. Zo een beestje is gehecht aan de omgeving, die maak je echt niet blij met 20 uur lang een reismandje. No go voor mij. Ik zou een oppas zoeken en anders een letterlijke no go.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BB-ITP] Kedi en Neko op de kiek bij Madelon!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:35

Ik zou oppas voor Minty zoeken en lekker alleen gaan met auto/vliegtuig of trein.
Voor Minty lijkt mij een autorit van ruim 20 uur enkele reis, met tussendoor dus overnachtingen, wat overdreven zeker voor zo een korte tijd.

Het stuk alleen rijden is niet zo een probleem met goede navigatie en geregeld pauzes.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-22 23:38

ingedebruijn schreef:
Ik zit dit zelf niet doen met een dier. Als je in die warme landen in de file komt te staan, is zo'n auto echt een sauna. Als mens kun je er nog uit of iets of lekker drinken en zweten maar een kat.. Is er ook geen opvang mogelijk?

Ik ben wel aan het kijken wat de opties zijn om haar evt thuis te laten. Het is meer een gedachtenspinsel dit dan dat het al een concreet plan is. Het lijkt me wel super tof om een keer met haar te gaan kamperen of iets dergelijks.
Maar als het voor haar niet goed geregeld is ga ik niet, ook niet erg. Als ik haar inschat zou ze het wel leuk vinden om op stap te gaan, maar ik zou sowieso eerst een testrit maken. Alleen dan minder ver ;)

En het is heel simpel, als het die week daar 30 graden is ga ik sowieso niet. Maar als het weer mee zit ( of voor de zonaanbidders tegenvalt) zou het evt kunnen. Het is gelukkig pas na de zomer.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:39

Ik ben vorig jaar met hond (natuurlijk iets makkelijker dan kat) naar Oostenrijk gereden. Totaal 9 a 10 uur onderweg, met 1 overnachting op 6 uur rijden. Ik heb me prima vermaakt!

Muziekje op, genieten van de omgeving, in de avond een biertje gedronken op het terras en met de hond naar het water.
Had genoeg aanspraak onderweg bij stops. Af en toe even bellen met thuisfront. Zou het zo weer doen!
Op zondag geen vrachtwagens in Duitsland dus dat rijd het snelste door.

Het enige wat onhandig is, is zelf plassen met een hond die in de auto zit. Niet overal was schaduw te vinden, dus soms door moeten rijden op zoek naar een tankstation met schaduw.

*\o/*

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:39

Vraag je buuf of ze de kat dagelijks eten komt geven en ga gewoon mee met het vliegtuig.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-22 23:40

Roosch schreef:
Persoonlijk zou ik dit m'n kat echt nooit aan doen. Zeker niet met warmte. Zo een beestje is gehecht aan de omgeving, die maak je echt niet blij met 20 uur lang een reismandje. No go voor mij. Ik zou een oppas zoeken en anders een letterlijke no go.

Minty gaat wel graag mee. Ze gaat ook regelmatig mee naar Roermond. Maar dat is maar twee uurtjes.
Maar ik kom de deur bijna niet uit zonder haar. Als ik mijn schoenen aandoe zit ze al in de reistas te wachten, haha!

Maar daarom, als het België of noord Frankrijk was was er geen twijfel, dan ging ze zeker mee.

Reismandje is sowieso geen optie. Ik haal dan mijn kasten uit de Caddy en dan krijgt ze de hele laadruimte.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 24-06-22 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:40

Vliendertje schreef:
Het enige wat onhandig is, is zelf plassen met een hond die in de auto zit. Niet overal was schaduw te vinden, dus soms door moeten rijden op zoek naar een tankstation met schaduw.

Voor die 5 minuten maakt dat toch niet uit?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:41

Ik denk dat september voor Italië niet echt na de zomer is. Is daar over het algemeen dan nog steeds bloedheet. Zeker in het midden en zuiden.

Is een opvang een optie of oppas aan huis tegen betaling?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-22 23:46

ingedebruijn schreef:
Ik denk dat september voor Italië niet echt na de zomer is. Is daar over het algemeen dan nog steeds bloedheet. Zeker in het midden en zuiden.

Jazeker hoor! Is zeker een optie, als zij het maar naar haar zin heeft. Maar dan alleen oppas in huis. Opvang vind ik sneu, want dan is ze en op een vreemde plek en ik ben er ook niet. Dat vind ik sneu, want ze plakt enorm aan mij. Dus dan blijf ik thuis.

De vakantie is ook geen must, het huisje staat er, en zij gaan sowieso. Dus het is geen moetje.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:49

eilleen333 schreef:
ingedebruijn schreef:

Jazeker hoor! Is zeker een optie, als zij het maar naar haar zin heeft. Maar dan alleen oppas in huis. Opvang vind ik sneu, want dan is ze en op een vreemde plek en ik ben er ook niet. Dat vind ik sneu, want ze plakt enorm aan mij. Dus dan blijf ik thuis.

De vakantie is ook geen must, het huisje staat er, en zij gaan sowieso. Dus het is geen moetje.

Mocht het niet iedere dag nodig zijn, dan kan ik je misschien uit de brand helpen tegen vergoeding. Woon op 40 minuten ongeveer.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:53

even los van alle andere praktische bezwaren, ben je niet bang dat als iemand een deur open laat in het huisje dat ze ff buiten kijkt en de weg kwijt raakt? Met zoveel mensen in een huisje blijven er vast af en toe deuren open staan zonder dat men over de kat nadenkt.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:54

Wij willen volgend jaar ook naar Toscane, ik moet er niet aan denken om een kat dat aan te doen. De reis niet, maar ook de temperaturen enz. niet.

Je zou hier op Bokt naar het woningruil vakantie topic kunnen kijken. Wij hebben vorig jaar 2 weken een bokker in huis gehad die voor de kat heeft gezorgd toen wij op vakantie waren.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:57

Wij nemen volgende maand ook onze chihuahua pup mee naar italie. In mijn ogen klinkt jouw kat niet veel anders? Een uur of 10 is echt nog wel te doen.
Ik snap jouw overweging dus absoluut. Mits je een kat hebt wat niet zomaar de deur uit loopt.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z2+10
Milente’s Belle Amie -Ster Sport M2+2
Milente’s Past & Present

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-22 00:07

pjer schreef:
even los van alle andere praktische bezwaren, ben je niet bang dat als iemand een deur open laat in het huisje dat ze ff buiten kijkt en de weg kwijt raakt? Met zoveel mensen in een huisje blijven er vast af en toe deuren open staan zonder dat men over de kat nadenkt.

Dat valt mee. Gaat in Roermond (met dezelfde mensen) ook altijd goed. Ik ben dan altijd bij haar in de buurt, dus ze krijgt de kans niet om weg te glippen.
En voor de zekerheid doe ik haar een Apple AirTag aan.

Edit: zie net ook dat de tuin omheind is met gaas (diervriendelijk huisje), dus dat zou nog een plus kunnen zijn na grondige inspectie uiteraard.
Maar ik ga daar niet van uit. Ik heb altijd genoeg mee om het voor haar veilig te houden.

zonnebloem18 schreef:
Wij willen volgend jaar ook naar Toscane, ik moet er niet aan denken om een kat dat aan te doen. De reis niet, maar ook de temperaturen enz. niet.

Je zou hier op Bokt naar het woningruil vakantie topic kunnen kijken. Wij hebben vorig jaar 2 weken een bokker in huis gehad die voor de kat heeft gezorgd toen wij op vakantie waren.

Zit inderdaad in dat topic en heb ook wel wat contacten al, dus dat kan zeker ook een optie zijn.

absque_dubio schreef:
Wij nemen volgende maand ook onze chihuahua pup mee naar italie. In mijn ogen klinkt jouw kat niet veel anders? Een uur of 10 is echt nog wel te doen.
Ik snap jouw overweging dus absoluut. Mits je een kat hebt wat niet zomaar de deur uit loopt.

Met honden is het wel makkelijker inderdaad. Ik volg meerdere mensen op Instagram met Travelcats. Die maken hele trektochten. Zo tof!! Maar het kan niet met elke kat. Daar ben ik me heel bewust van. Eerste keer Roermond was ook ongepland, er belandde iemand in het ziekenhuis, dus ze moest mee. En dat ging zo goed. Dus daarna is ze steeds meegeweest en ze is dan erg op haar gemak. Niet anders dan thuis.

Ik “maak me het meest zorgen” over de lange reis in mijn eentje, maar dat blijkt dus wel te doen. En de temperatuur is wel een serieus ding. Ben al zo lang niet in Italië geweest en ik had opgezocht dat het dan 22 graden zou zijn gemiddeld. Maar dat valt dus tegen als ik dit zo hoor. 30 graden (of zelfs meer) dat gaan we niet doen. Het is er nu 30 graden, dus dat is wat intens.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 00:20

Italië kan net zo wisselend zijn als Nederland. Je weet het niet. Aangezien ze, wat ik van jou begrijp, binnen blijf, is een koele kamer met schaduw belangrijk; net zoals Nederland.
Ik zou, als jouw kat net zo oké in de buurt/binnen blijft als een hond, haar wel meenemen. :o
Klinkt alsof je alles hebt uitgedacht en alleen met de reis en de eventuele temperaturen zit.
Als de kat gewend is te reizen maakt 2 of 10 uur in een goed ingestelde ruimte ook niet meer uit. Als jij bekend bent met hoe ze op vreemd adres is.
Eerlijk, ik kijk uit naar jullie vakantie foto’s. :)
Mijn vriend rijdt trouwens ik dacht ook 10-12 uur naar Italië. Hij is gewend om voor z’n werk te rijden. Maar hij vond het vorig jaar enorm pittig (we reden snachts en met flinke regen dus weinig zicht). Ik zou als ik jou was wel kijken of je dat heen in 2 dagen kan. Of flinke pauzes waarbij je een dutje doet in de auto. Met je heilige huisdier in de auto ga je denk ik nog alerter rijden wat vermoeiend is.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z2+10
Milente’s Belle Amie -Ster Sport M2+2
Milente’s Past & Present

Charlottemv

Re: In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 00:42

Wanneer ga je? Ik ga in september ook naar die regio voor een taalcursus en heb de reis nog niet geboekt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-22 01:03

Charlottemv schreef:
Wanneer ga je? Ik ga in september ook naar die regio voor een taalcursus en heb de reis nog niet geboekt.

Ik hoor net dat de planning 2-12 september is. Ik dacht eind september, beter qua temperatuur ;-) maar ze gaan dus veel vroeger.
2 september moet ik sowieso werken ivm vakantie van een collega, dus ik kan sowieso niet met de groep mee reizen.

Net interessante blogs zitten lezen over vliegen met je kat, en dat is niet heel ingewikkeld. Dus ik ga binnenkort de boel eens wegen. Kijken of dat haalbaar is.
Nadeel is dat je vlucht- gebonden bent en dus niet makkelijk weg kan als het tegenvalt qua hitte bijvoorbeeld. Nu kan ik dan na 1-2 dagen afhaken. Zonde van de tijd en het geld, maar dat is niet zo erg. Maar als er geen vlucht is zit je vast. Dan heb ik liever mijn eigen auto bij de deur.

En wat zou het schelen? Want de rest vliegt vanaf Düsseldorf. Dat is al 2 uur rijden. 1,5 uur vliegen en daar nog een uur rijden. Dat is al 4,5 uur. Plus op tijd aanwezig, wachten op je vage. Dan ben je zo 6-7 uur zoet. Dan rij ik net zo lief over twee dagen elke dag 7 uur, en dan heeft Minty veel meer ruimte.

Maar ik denk dat de temperatuur te hoog gaat zijn voor haar. Naja, ik ga gewoon rustig voorbereiden en dan zien we wel :) .

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 03:24

Ik denk dat je een kat daar weinig plezier mee doet. Er is geen ritme en veel gedoe voor een reisje van een week.

Die filmpjes over 'adventure cats' gaan over reizen voor een langere periode.
Gewoon een oppas in huis lijkt mij voor iedereen het meest relaxed.
Je kunt zelf ook meer ondernemen en genieten van Italië wanneer je zonder kat reist.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.