Weekje Italie

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Weekje Italie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 14:34

Wie o Wie kan mij helpen…

Ik zoek een weekje weg van 31/7 tm 7/8 in Noord- Italie aan/bij een leuk meer.

Dit mag een appartement zijn of een stacaravan op een camping. Wel geschikt voor 5 personen.

Welk meer maakt mij niet zoveel uit. Maar het liefst wel een omgeving die leuk is voor kinderen. Dacht zelf een camping dan geschikter is.

Ik heb geen idee hoe ik dit het beste moet zoeken op internet. Zie prijzen van 1000-10.000€. Ons budget voor 1 week is max 1200€.

Heb je leuke tips geef ze graag door ( websites, adresjes al…)

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Weekje Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:08

Wij hebben een paar jaar geleden in een stacaravan gezeten bij het Lago di Levico, leuke camping met op loopafstand eettentjes en op 5km Levico waar nog meer eettentjes zijn.
De camping ligt direct aan het meer van Levico, heeft ook een zwembad( niet bijzonder groot vond ik toen).
Hebben destijds via vacance soleil geboekt.
Was ook best wel ingericht op families met kinderen.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:42

Google eens op Villagio Olandese, Lago Maggiore. Rustig vakantiedorp met zwembad/restaurant/animatie. Je huurt hier via particulieren, voordeel daarvan is dat de huisjes enorm goed bevoorraad zijn.

Wat ons ook enorm goed bevallen is is Italsol. (Lago di Garda) Zowel de camping (kleinschalige, maar levendig) als het bungalowpark (kleinschalig en rustig) zijn aanraders.

Waar je voor kiest kan afhankelijk zijn van de leeftijd van de kinderen. Dat jongens nog klein waren (5 en 2) vonden we de rustige huisjes prettig. Toen ze wat ouder waren en alleen over het terrein mochten kozen we juist voor de camping,hier hebben ze toch sneller contact met andere kinderen.

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 16:27

Kobus17 schreef:
Wij hebben een paar jaar geleden in een stacaravan gezeten bij het Lago di Levico, leuke camping met op loopafstand eettentjes en op 5km Levico waar nog meer eettentjes zijn.
De camping ligt direct aan het meer van Levico, heeft ook een zwembad( niet bijzonder groot vond ik toen).
Hebben destijds via vacance soleil geboekt.
Was ook best wel ingericht op families met kinderen.


Heb je ook een naam van de camping nog in je hoofd?? :)

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 16:28

Essie73 schreef:
Google eens op Villagio Olandese, Lago Maggiore. Rustig vakantiedorp met zwembad/restaurant/animatie. Je huurt hier via particulieren, voordeel daarvan is dat de huisjes enorm goed bevoorraad zijn.

Wat ons ook enorm goed bevallen is is Italsol. (Lago di Garda) Zowel de camping (kleinschalige, maar levendig) als het bungalowpark (kleinschalig en rustig) zijn aanraders.

Waar je voor kiest kan afhankelijk zijn van de leeftijd van de kinderen. Dat jongens nog klein waren (5 en 2) vonden we de rustige huisjes prettig. Toen ze wat ouder waren en alleen over het terrein mochten kozen we juist voor de camping,hier hebben ze toch sneller contact met andere kinderen.


Ik heb die huisje bij lago maggiore een mailtje gestuurd! Bedankt voor de tip :D

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 21:39

novita13 schreef:
Essie73 schreef:
Google eens op Villagio Olandese, Lago Maggiore. Rustig vakantiedorp met zwembad/restaurant/animatie. Je huurt hier via particulieren, voordeel daarvan is dat de huisjes enorm goed bevoorraad zijn.

Wat ons ook enorm goed bevallen is is Italsol. (Lago di Garda) Zowel de camping (kleinschalige, maar levendig) als het bungalowpark (kleinschalig en rustig) zijn aanraders.

Waar je voor kiest kan afhankelijk zijn van de leeftijd van de kinderen. Dat jongens nog klein waren (5 en 2) vonden we de rustige huisjes prettig. Toen ze wat ouder waren en alleen over het terrein mochten kozen we juist voor de camping,hier hebben ze toch sneller contact met andere kinderen.


Ik heb die huisje bij lago maggiore een mailtje gestuurd! Bedankt voor de tip :D



Helaas allemaal vol in de week dat wij er heen zouden kunnen.

Iemand nog leuke tips of ideeën?

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Weekje Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:30

Lago di mergozzo, noord italie is ook heel mooi. Camping la quitte. Is een kleine camping aan het water, klein maar leuk strandje voor kinderen. Wij gaan ook dit jaar weer. Weet niet of zij nog een mobile home (stacaravan) beschikbaar hebben.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:39

novita13 schreef:
novita13 schreef:
Essie73 schreef:
Google eens op Villagio Olandese, Lago Maggiore. Rustig vakantiedorp met zwembad/restaurant/animatie. Je huurt hier via particulieren, voordeel daarvan is dat de huisjes enorm goed bevoorraad zijn.

Wat ons ook enorm goed bevallen is is Italsol. (Lago di Garda) Zowel de camping (kleinschalige, maar levendig) als het bungalowpark (kleinschalig en rustig) zijn aanraders.

Waar je voor kiest kan afhankelijk zijn van de leeftijd van de kinderen. Dat jongens nog klein waren (5 en 2) vonden we de rustige huisjes prettig. Toen ze wat ouder waren en alleen over het terrein mochten kozen we juist voor de camping,hier hebben ze toch sneller contact met andere kinderen.


Ik heb die huisje bij lago maggiore een mailtje gestuurd! Bedankt voor de tip :D



Helaas allemaal vol in de week dat wij er heen zouden kunnen.

Iemand nog leuke tips of ideeën?


De huisjes worden door meerdere organisaties verhuurd. In totaal zijn het er een stuk of 70 en elke eigenaar kiest weer een andere organisatie als tussenpersoon of biedt het aan via eigen website. Wij hadden hem via marktplaats gevonden. Daar staan er meerdere, ook weer met linkjes naar hun tussenpersoon/ website

Earth

Berichten: 8025
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:55

Wij zaten bij het Luganomeer, ook heel mooi! We hadden daar een appartement geboekt, die waren super klein. Maar we kregen toen we er waren een upgrade naar de villa's met zeezicht. Klinkt luxer dan het was hoor :') maae we hadden echt een mooi appartement met zeezicht en een grote tuin ipv een iniminie balkon.
We zaten in Porlezza, in Porto Letitia.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Weekje Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 01:15

Wij ( ik, man en zoon ) zijn een keer een weekje naar Lido di Jesolo geweest. Wel een appartement, maar direct aan zee en ons appartement had nog een zwembad. Leuk plaatsje. Durf niet te zeggen of er leuke campings zijn.

Vroeger ben ik met mijn oma naar het Gardameer geweest en dat is wel erg populair. Daar zijn meerdere kind vriendeljke campings.

Normaal komen we in Rome of Pejo vanwege familie. Pejo is wel heel hoog en misschien meer een sportief gebied, maar wel mooi.

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:48

novita13 schreef:
Kobus17 schreef:
Wij hebben een paar jaar geleden in een stacaravan gezeten bij het Lago di Levico, leuke camping met op loopafstand eettentjes en op 5km Levico waar nog meer eettentjes zijn.
De camping ligt direct aan het meer van Levico, heeft ook een zwembad( niet bijzonder groot vond ik toen).
Hebben destijds via vacance soleil geboekt.
Was ook best wel ingericht op families met kinderen.


Heb je ook een naam van de camping nog in je hoofd?? :)



Camping Lago Levico :)

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:11

Als ik een camping zoek gebruik ik altijd:
https://www.eurocampings.nl

Je kan het land selecteren, de periode, aantal mensen, of je een staanplaats of accomodatie zoekt. En via uitgebreid zoeken kan je selecteren dat je bijvoorbeeld aan zee of aan een meer wil.
Succes en fijne vakantie!

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Weekje Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:12

Ik zou eens bij de reguliere aanbieders kijken wat er nog beschikbaar is, want er is al veel volgeboekt in de zomervakantie. Bijvoorbeeld vacansoleil, vacanceselect, suncamps of roan, of die hier al eerder genoemd zijn. Dan kun je de kaart raadplegen en zie je vanzelf wat nog mogelijk is.

Bo_Y

Berichten: 4602
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Weekje Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:04

Bij het levico meer is camping dua lagi erg leuk.
En bij het iseo meer camping del sol. Beide verhuren tenten//stacaravans

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:06

Overigens zou ik de zuidkant van het Gardameer enigszins vermijden want t is daar dan echt mega druk...

Misschien is dit wat, aan het Lago Maggiore en nog vrij in jouw week met een 6 persoons stacaravan (best een mooie ook)

https://www.vacanceselect.com/nl/campin ... iore/eden/
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 15-06-22 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:07

Wij gaan binnenkort naar het Lugano meer, we hebben daar een huisje. Onze hond mag ook mee, dat was een grote eis :) dat is in Porlezza. Lees er goede verhalen over!

Earth

Berichten: 8025
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:07

Bhodi schreef:
Wij gaan binnenkort naar het Lugano meer, we hebben daar een huisje. Onze hond mag ook mee, dat was een grote eis :) dat is in Porlezza. Lees er goede verhalen over!

Ja wij zijn daar vorig jaar geweest. Heel leuk! De omgeving is ook erg leuk. Leuke tip voor waanzinnig uitzicht: Restaurant Vetta Monte Bré. Een uitdagende rit naar boven, maar erg de moeite waard. Zo mooi daar!

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Weekje Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:13

Ik kan je het Idro meer aanraden, prachtig! Er zijn hier meerdere campings en appartementen en veel minder toeristisch dan Garda

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Weekje Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:47

Mocht je t idro meer bekijken, blijf weg van tre capitelli, ik vond dat een verschrikking. Vieze oude bende.