Korte rondreis Noorwegen en zweden tips gevraagd

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Korte rondreis Noorwegen en zweden tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 20:00

In juli gaan wij een korte rondreis maken door het zuiden van Noorwegen en Zweden.
Omdat ik even door de bomen het bos niet meer zie ben ik op zoek naar tips voor de volgende uitdagingen in de planning

We willen even kort gezegd van Kristiansand via Oslo naar Malmö reizen
Op zondag avond komt onze Ferry in Kristiansand aan (deze is al geboekt en betaald dus staat al vast) en een week later willen we op zondagochtend van Malmö naar huis rijden.

Heeft er iemand tips voor verblijven langs deze route of weet iemand goede sites om die te vinden? Google maakt me helaas niet heel veel wijzer hierin en hoopte nog goede alternatieven voor booking.com te vinden
We reizen met z’n 3en, 2 volwassenen 1 kind van 5. Willen wel de luxe van eigen badkamer en toilet verder is vooral schoon en betaalbaar wat we zoeken. Onze dochter mag evt bij ons op de kamer slapen, mag ook een eigen kamer hebben. Ook hotel of appartement/huisje maakt ons niet zoveel uit.

Het Noorwegen deel van deze route kennen we al een beetje maar tips over leuke dingen die we kunnen doen zijn toch nog welkom
Het Zweden deel is wel nieuw voor ons. Dus daar zijn we vooral voor op zoek naar tips. En weet er toevallig iemand of het mogelijk is om een rendierfarm oid langs deze route te bezoeken?
Uiteraard hoeven we niet per se op de grote wegen op deze route te blijven en willen we voor wat leuks best een stukje omrijden.


Alvast bedankt voor de tips

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Korte rondreis Noorwegen en zweden tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 20:47

Wij hebben voor onze reis losse accomodaties geboekt bij Buro Scanbritt. Ik kan je nog niet vertellen hoe het bevalt; we gaan pas in augustus. Wij reizen volledig met de auto via West-Denemarken (2 overmachtingen) omg Jonkoping (2 nachten), omg Lillehammer (3 nachten), omg Idre (3 nachten), omg Orsa (4 nachten) en nog 1 nacht op Sealand op de terugweg.

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:20

Idre Fjäll vakantieoord, hier lopen de rendieren los over het terrein. Heeft ook een kinderboerderij en een klimbos en MTB routes, wandelroutes, je zit ook niet zo heel ver van het Fulufjällets nationalpark,waar verschillende routes kan lopen die ook geschikt zijn voor kleine kinderen.

Wij zaten in Idre een 5 onder 1 kap, net gerenoveerd, ze hebben verschillende huisjes maar ik zou voor deze gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In Orsa zaten wij behoorlijk primitief ten opzichte van Idre :')

Afbeelding
Afbeelding

Bij Orsa Grönklitt is ook een berenpark te bezoeken,ligt tegen het vakantiepark aan, en hier heb je ook veel wandel, fiets mogelijkheden.

Op 1.5u rijden de Falun mijn, wat ook leuk is om te bezoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2217
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Korte rondreis Noorwegen en zweden tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:55


moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Korte rondreis Noorwegen en zweden tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 08:21

Oh bedankt voor jullie tips. Ga eens rondkijken.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2462
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 08:33

Mijn ouders zijn in een week tijd van halverwege Zweden (rattvik ik had daar wedstrijd) naar de noordkaap gereden, en weet terug naar nL met de boot vanaf Gotenburg. Die hebben on the go overnachtingen geboekt en beviel ze erg goed!

Mocht je tijd hebben bijv zou ik echt aanraden om falun te bezoeken! (Midden Zweden)
https://visitsweden.nl/bestemmingen/mid ... n/dalarna/

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 08:40

Ik ben alleen bekend met het Noorse deel van je route. Wij hadden begin mei een Airbnb geboekt in Lyngdal. Dat is wel iets westelijker (uur vanaf Kristiansand) van de route maar ook een erg mooie omgeving. Verder ben ik echt gek op Arendal en omgeving, wij verbleven daar bij Canvashove https://www.canvasnorway.com/canvas-hov ... ProductId=, daar zijn ook Yurts met eigen sanitair. Verder vind ik bij Oslo Bogstad Camping een aanrader. Hebben veel verschillende soorten huisjes in de verhuur. Kiwi (supermarkt) naast de camping en je kan makkelijk met de bus naar het centrum van Oslo.

Momo94
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 09:04

Mijn broertje is nu op vakantie in Noorwegen. 1 tip die ik mee kan geven is zorg ook voor een creditcard. Ook al staat er wel betalen met contant bij parkeerautomaten heeft hij meerdere keren gehad dat hij toch niet met contant kon betalen, want de automaat pakte het niet.. en hij heeft geen creditcard. :+

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Korte rondreis Noorwegen en zweden tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:01

De boot Groningen-kristiansand is erg leuk! We hebben zelf 3 weken terug gedaan (andere kant op dan wel) en dan hotel in Arendal. Prachtige omgeving.

En een echte aanrader, Dalslandskanal en Håverud akvedukt. Ongelooflijk mooie omgeving en veel te doen.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 23:31

Ahh fijn, bedankt voor jullie tips

@momo. Van de creditcard zijn we gelukkig al op de hoogte door eerdere Noorwegen bezoekjes.

@quir. De boot vanaf Eemshaven is de komende maanden op de meest gangbare tijden al volgeboekt en mogelijk helemaal. We combineren het nu met een dagje legoland. De rest van je tips zijn wel heel handig. Zag dat t vanaf de Ferry ongeveer een uur naar Arendal is. Als we in 19.00 in kristiansand zijn is dat nog wel te doen.

We willen na Oslo naar een moose farm 3 uur ten oosten van Oslo en zo via het binnenland naar Malmö zakken. Wat je nu noemt ligt perfect op die route

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Korte rondreis Noorwegen en zweden tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:00

Arendal en omgeving is echt geweldig. En zeker goed te doen vanaf Kristiansand.