Ja, het zoveelste "waar ga ik heen op vakantie" topic

In de zomervakantie willen wij een week met het gezin weg, maar we twijfelen nog tussen Italië en Griekenland. En dan ook waar in Italië of Griekenland. We willen niet een meeega toeristische plek zoals Venetië of Amalfikust, maar ook niet in een afgelegen gat. De voorkeur gaat uit naar een huisje, hotel is ook een optie maar dat komt vast goed, we zijn vooral een beetje zoekende naar welke gebieden leuk/mooi zijn. We willen dus niet midden in de stad, liever wat meer in de natuur maar dat een dorpje op loopafstand nog wel te doen is. En aan de kust of een meer op loopafstand is toch wel iets wat we echt graag willen. Verder maakt het niet zoveel uit, dus ik ben heel benieuwd naar jullie aanraders.
En vinden jullie de temperaturen in Zuid-Europa te doen in augustus? Hoor wel vaak dat 40 graden daar beter te doen is dan 40 graden in NL door de hoge luchtvochtigheid hier. Vroeger, voor de economische crisis gingen we elk jaar naar Griekenland maar daar weet ik niet heel veel meer van. De Italiaanse kust spreekt me erg aan maar zou het ook wel leuk vinden weer terug te gaan naar een Grieks eiland