Met de motor naar Schotland NC500

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy_Hippie

Berichten: 884
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Met de motor naar Schotland NC500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 12:54

hoihoi,

Aangezien Japan waarschijnlijk enkel open gaat voor georaniseerde reizen,
gaan we ons back-up plan naar schotland doen namelijk samen met mijn vriend met de motor naar Schotland de NC500 rijden.
Ik zit wel achterop omdat ik niet optijd mijn rijbewijs heb.

Nu vroeg ik me af of er al bokkers naar Schotland zijn geweest en zo iets hebben van dit is een must die je echt gezien moet hebben :o


Ik weet dat het wel veel kan gaan regenen als dat zo is dan gaan we niet maar daarvoor moeten we nog een back-up plan maken :')
Maar gezien mijn vriend nu in Japan zit voor zijn werk spreken we elkaar maar heel kort op een dag en hij heeft weinig tijd om dingen uit te zoeken ivm hij veel moet werken.

Dit is voor nu de route ongeveer de groene puntjes zijn al dingen die ik heb aangevinkt die er leuk uit zien.
De letters zijn de plekken waar we overnachten.
Dit zijn voornamelijk bergen, uitzichten eigelijk alleen maar buiten dingen.
Of we de trein of bood pakken zijn we nog niet helemaal aan uit.

Afbeelding

Afbeelding

Rex_Rolfo

Berichten: 5392
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Met de motor naar Schotland NC500

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:09

Als je begint in Rotterdam is de boot Europoort - Hull zeker ook een optie. Geen tips voor Schotland, meest noordelijk dat ik geweest ben is het Lake District geweest.

Tip voor de motor, knip een rechthoekig stuk uit een stukje tape zodat er een L ontstaat. Plak dat als reminder op spiegel en bij het contactslot. Links rijden is makkelijk als er ander verkeer is. Na een stop in the middle of nowhere wegrijden is tricky, het is zo makkelijk uit gewoonte rechts te houden.

In jullie geval scheelt het dat de rijder net uit Japan komt, dan is hij links verkeer gewend.

Happy_Hippie

Berichten: 884
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 17:03

Rex_Rolfo schreef:
Als je begint in Rotterdam is de boot Europoort - Hull zeker ook een optie. Geen tips voor Schotland, meest noordelijk dat ik geweest ben is het Lake District geweest.

Tip voor de motor, knip een rechthoekig stuk uit een stukje tape zodat er een L ontstaat. Plak dat als reminder op spiegel en bij het contactslot. Links rijden is makkelijk als er ander verkeer is. Na een stop in the middle of nowhere wegrijden is tricky, het is zo makkelijk uit gewoonte rechts te houden.

In jullie geval scheelt het dat de rijder net uit Japan komt, dan is hij links verkeer gewend.


Ja we zitten nog beetje te kijken hoe of wat met de boot en trein kwa prijzen enzo.

Haha ja klopt idd! Is wel een goede zal t eens tegen hem zeggen

xSagan
Berichten: 686
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:29

Zo te zien kom je bij kasteel Dunrobin uit. Die is zeker de moeite waard om te bekijken.
Waar houden jullie eigenlijk van behalve de natuur?:)

Als je bij Glen Finnan de mogelijkheid ziet daar vanaf te wijken, ook zeker doen. Daar heb je een oude stoomlocomotief en een spoorbaan die in films te voorschijn komt. Ook leuk om de mensen te zien die die trein komen spotten. Was een erg leuke sfeer en ervaring.:)

Happy_Hippie

Berichten: 884
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 18:46

xSagan schreef:
Zo te zien kom je bij kasteel Dunrobin uit. Die is zeker de moeite waard om te bekijken.
Waar houden jullie eigenlijk van behalve de natuur?:)

Als je bij Glen Finnan de mogelijkheid ziet daar vanaf te wijken, ook zeker doen. Daar heb je een oude stoomlocomotief en een spoorbaan die in films te voorschijn komt. Ook leuk om de mensen te zien die die trein komen spotten. Was een erg leuke sfeer en ervaring.:)


Dankjewel klinkt goed!
Zal het erbij zetten

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:53

Het is ook nog een idee om Ijmuiden-Newcastle met de boot te doen. Lekker slapen op de boot, de volgende dag nog een stukje naar het noorden en je zit in Schotland.

Emj_23
Berichten: 1236
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Met de motor naar Schotland NC500

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:58

Ik zou ook kijken of je noordelijker kan aankomen. Heel engeland op de snelweg achterop de motor….
Het Cairngorm nationaal park is prachtig. Bij Ullapool kan je een leuke boot tour doen. Ullapool langs de kust naar beneden von ik prachtig. De NC500 staat nog op mijn bucketlist dus ben heel benieuwd naar jouw ervaringen straks.

Happy_Hippie

Berichten: 884
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 19:15

Lien2 schreef:
Het is ook nog een idee om Ijmuiden-Newcastle met de boot te doen. Lekker slapen op de boot, de volgende dag nog een stukje naar het noorden en je zit in Schotland.


Hiervoor zijn we idd ook nog even aan het kijken hoe we dat gaan aanpakken!


Emj_23 schreef:
Ik zou ook kijken of je noordelijker kan aankomen. Heel engeland op de snelweg achterop de motor….
Het Cairngorm nationaal park is prachtig. Bij Ullapool kan je een leuke boot tour doen. Ullapool langs de kust naar beneden von ik prachtig. De NC500 staat nog op mijn bucketlist dus ben heel benieuwd naar jouw ervaringen straks.



Daar zijn we idd nog voor aan het kijken wat het ook schild kwa prijs, sowieso dat eerst stuk door Engeland knallen we ff door 2dagen 400km en vanaf dan tussen de 100 en 200 km per dag

Achterop vind ik niet erg vind het eigenlijk wel leuk beetje om me heen kijken enzo

Ook die dingen zal ik erbij zetten!
Ik weet niet wat mijn vriend vind van boottochten maar met een beetje geluk spreek ik hem morgen na men werk nog heel even en dan kunnen we het er eens over hebben!

We gaan ook heel veel wandelen ook willen de de hoogste berg op komen dus zullen wel bekaf zijn na die 2 weken.

We gaan trouwens met een Yamaha FJR 1300 uit 2006 geloof ik.

Ik zal hier in het topic sowieso laten weten hoe het is/was zit nog te denken om mijn drone mee te nemen maar ligt er aan hoe we zitten ent ruimte in de koffers.
Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 26-05-22 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

paddington

Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Met de motor naar Schotland NC500

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:17

Ik weet niet of je toevallig lid van Facebook bent?
Daar heb je een groep genaamd Schotland de groep en daar zitten veel mensen die er regelmatig komen of wonen.

Happy_Hippie

Berichten: 884
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 19:18

paddington schreef:
Ik weet niet of je toevallig lid van Facebook bent?
Daar heb je een groep genaamd Schotland de groep en daar zitten veel mensen die er regelmatig komen of wonen.


Oh super handig zal eens kijken, wist ik nog niet

paddington

Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:21

Happy_Hippie schreef:
paddington schreef:
Ik weet niet of je toevallig lid van Facebook bent?
Daar heb je een groep genaamd Schotland de groep en daar zitten veel mensen die er regelmatig komen of wonen.


Oh super handig zal eens kijken, wist ik nog niet


Ik zit in die groep en die van de UK.
Heb er leuke tips eruit gehaald voor mijn UK trip.

Happy_Hippie

Berichten: 884
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 19:26

paddington schreef:
Happy_Hippie schreef:
[quote="paddington"
Ik weet niet of je toevallig lid van Facebook bent?
Daar heb je een groep genaamd Schotland de groep en daar zitten veel mensen die er regelmatig komen of wonen.
[/quote

Oh super handig zal eens kijken, wist ik nog niet


Ik zit in die groep en die van de UK.
Heb er leuke tips eruit gehaald voor mijn UK trip.


Dankjewel heb de vraag gesteld
Ben benieuwd!