Kosovo?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KDonna
Berichten: 133
Geregistreerd: 25-09-16

Kosovo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 09:29

Wij blijven dit jaar in Europa en willen weer een roadtrip maken (met 4x4 dus ook stukken offroad).

We zijn in Albanië, Bosnië, Kroatië, Montenegro, Griekenland, Slovenië geweest.
We overwegen nu de combi Albanië - Kosovo te doen, zodat de kinderen ook een paar dagen strand hebben. Maar ik heb geen idee wat ik van Kosovo kan verwachten? Mooie natuur? Weinig toerisme? Wie kan me meer vertellen :)

Winged

Berichten: 33430
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kosovo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:51

Ik ben een aantal jaar terug in Prizren en Pristina geweest. Met het ov van daar. Dus geen offroad zaken. Kosovo vond ik niet toeristisch, maar is wel in opkomst. Prizren vond ik een erg leuk stadje en in de buurt heb je de Sar bergen.

Misschien kun je het ook combineren met Noord-Macedonië. Denk aan Galičica, Pelister National Park en Mavrovo. Ohrid is wel mega toeristisch. (hoor je opeens 'heb je even voor mij' op het centrale plein uit de luidsprekers..)

Stinkmodder

Berichten: 7977
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Kosovo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 06:05

In 2017 ben ik in juni in Kosovo geweest en toen waren er erg weinig toeristen. Hoe het qua 4x4 rijden zit weet ik niet, maar wij hebben daar mooie hikes gemaakt. Prachtige gebieden, interessante geschiedenis en vriendelijke mensen. Wij hebben het toen gecombineerd met Albanië en Noord-Macedonië.

Veel plezier alvast!

KDonna
Berichten: 133
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 17:55

Winged schreef:
Ik ben een aantal jaar terug in Prizren en Pristina geweest. Met het ov van daar. Dus geen offroad zaken. Kosovo vond ik niet toeristisch, maar is wel in opkomst. Prizren vond ik een erg leuk stadje en in de buurt heb je de Sar bergen.

Misschien kun je het ook combineren met Noord-Macedonië. Denk aan Galičica, Pelister National Park en Mavrovo. Ohrid is wel mega toeristisch. (hoor je opeens 'heb je even voor mij' op het centrale plein uit de luidsprekers..)


Macedonië hebben we inderdaad ook op het lijstje staan. Haha en ook frikandellen te koop zeker?

KDonna
Berichten: 133
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 17:57

Stinkmodder schreef:
In 2017 ben ik in juni in Kosovo geweest en toen waren er erg weinig toeristen. Hoe het qua 4x4 rijden zit weet ik niet, maar wij hebben daar mooie hikes gemaakt. Prachtige gebieden, interessante geschiedenis en vriendelijke mensen. Wij hebben het toen gecombineerd met Albanië en Noord-Macedonië.

Veel plezier alvast!


Dank je! Ik denk dat het dat inderdaad gaat worden. Misschien ook Servië erbij.

Stinkmodder

Berichten: 7977
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Kosovo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:59

Gaaf! Wij zijn net met de motor door Servië gegaan en daar heb je veel off-road wegen (gravel en hard zand).

Winged

Berichten: 33430
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kosovo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:35

Even checken of je vanuit kosovo Servië in kan. Volgens mij kan dat nog steeds niet. Iets met het niet erkennen door Servië. Volgens mij kan andersom wel.