Wij gaan in augustus emigreren naar Zweden en hebben een huis gekocht in Äppelbo Dalarna Midden Zweden. Wij zijn: Ik, mijn vriend, mijn dochter (13jr), 2 pony's en onze kattten.
Onze pony's gaan tijdens al het geregel in training om wat dingen bij te leren. Nala is 5 jaar (Konik) en Otis 3 jaar (Konik x Tinker) . Ze hebben elkaar nog niet ontmoet want staan nog op 2 verschillende stallen. Dus ook even hopen dat het klikt tussen ze en ze een leuk setje vormen in Zweden.
Ons huis is een boerderij met meer dan 6000m2 grond een grote stal en een bos in de achtertuin. Gelegen aan een rustige straat.
Ons plan is om verder te werken aan ons eigen bedrijf en dit uit te bouwen. Zijn jullie benieuwd naar de verdere ontwikkelingen volg dan dit topic en dan hou ik jullie op de hoogte. Vragen over onze huizenzoektocht in Zweden kun je natuurlijk ook stellen.
Er moet nog wel wat geregeld worden ook. De school voor onze dochter Jaeda, bankrekening, ons huis in Nederland verkopen, verhuizen, zorgen dat er een omheining is voor de paarden, stallen in orde. Het huis in Zweden is gelukkig geen klushuis. Dus beetje verf en eigen maken en dan is het te bewonen. Daar zijn we echt super blij mee. We hebben best veel huizen bekeken met wel veel klussen nog te doen en daar willen we ons niet op focussen omdat we dan geen tijd meer hebben voor de opzet van ons bedrijf. Blij dat we dit huis hebben kunnen kopen. Alsof het voor ons klaar stond. Het was al een tijdje te koop en vele mensen haakten af omdat er een grijs huis heel dichtbij staat. Dat zijn onze buren. Eerst vonden we dat ook wat minder (koop je een vrijstaand huis dat niet vrijstaand is), maar eigenlijk is het toch ook wel best prettig. Beter een goede buur dan een verre vriend. Verder is er rust, ruimte en natuur