Hawaii of Mauritius?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

daantjuhhh

Hawaii of Mauritius?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-22 15:38

Hallo Bokkers!
Ik ga volgend jaar op vakantie met een vriendin.
We hadden Mauritius al allebei op ons lijstje staan van waar we nog graag heen willen.
Maar nu komt zij net aan met Hawaii {:}

Nou ook echt super gaaf!
Ik vind allebei de bestemmingen echt mega gaaf.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik wel een keuze kan maken tussen 2 van zulke mega mooie droom bestemmingen (voor mij althans)

Dus ik dacht, ik ga op bokt vragen..
Waarom moet ik juist naar de een gaan en de andere (nog) niet?

Zijn jullie zelf op een van beide bestemmingen geweest? Ik hoor graag de mooie verhalen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Katja

Re: Hawaii of Mauritius?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:45

Hoe ziet je ideale vakantie eruit? Wat wil je doen of juist niet doen.
Mauritius is niet zo heel groot en Hawaii bestaat uit meerder eilanden dus daar is veel meer te zien en doen.

Hoe lang willen jullie op vakantie? Mauritius is volgens mij een uurtje of 12 vliegen en ik dacht 2 uur tijdsverschil terwijl Hawaii 11 uur tijdsverschil heeft en met een beetje gunstige verbindingen ben je toch wel 24 uur onderweg.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:49

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:53

Ik ben een paar jaar geleden in Mauritius geweest en vond het geweldig! We hebben nauwelijks aan het strand gelegen maar veel gezien, gewandeld, quat gereden, met taste buddies een wandeling door Port Louis gedaan, de theeplantage bekeken, heerlijk gegeten. Het is wel wennen om links te rijden als de borden in het Frans zijn (in mijn hoofd is Frans plaatsnaam bord rechts rijden). Hele vriendelijke mensen.

Naar Hawaï ben ik nog niet geweest.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-22 20:22

Katja schreef:
Hoe ziet je ideale vakantie eruit? Wat wil je doen of juist niet doen.
Mauritius is niet zo heel groot en Hawaii bestaat uit meerder eilanden dus daar is veel meer te zien en doen.

Hoe lang willen jullie op vakantie? Mauritius is volgens mij een uurtje of 12 vliegen en ik dacht 2 uur tijdsverschil terwijl Hawaii 11 uur tijdsverschil heeft en met een beetje gunstige verbindingen ben je toch wel 24 uur onderweg.

Dit zijn goede vragen.
Mauritius zouden we waarschijnlijk 10 dagen doen. Hawaii waarschijnlijk meer richting 14 dagen.

We houden allebei van reizen en zijn ondernemend. We willen dus zeker een auto huren en door het land reizen. Mooie plekken bezoeken. Zowel natuur als stadjes.
We zijn beide niet moeilijk als het gaat om locaties voor overnachtingen. Meer dan een schoon bed en schone badkamer hebben wij niet nodig.
We zijn geen types die de hele dag aan het strand bakken. Maar we houden wel van het strand en de zee.

[o] [o] [o]

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:27

Ik ben op beide geweest. Hawaï is fantastisch, als je tenminste gaat eiland-hoppen. 1 Eiland heb je na een dag of 2/3 wel gezien. Gezien dan het vele reizen wat je gaat doen, zou ik denk ik dan wel minimaal 3 weken gaan.

Mauritius is eveneens geweldig! Ook daar zijn 10 dagen misschien wat kort, aangezien er 2 dagen weg vallen aan reizen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-22 20:29

Galeobdolon schreef:
Geen idee of je het belangrijk vindt of niet, maar inwoners van Hawaï hebben toeristen gevraagd om niet te komen:

https://www.euronews.com/travel/amp/202 ... demic-boom

Dus wat dat betreft zou ik Mauritius kiezen :)

Nou niet geheel onbelangrijk.

Ik heb het gelezen en volgens mij gaat het met name over de Amerikaanse toeristen die massaal komen.
Het is wel iets om in de gaten te houden.
Ik weet niet hoe het na deze zomer is nu er meer open is. Op het moment van de over toerisme was Hawaii ook een van de weinig keuzes die amerikanen hadden om zonder quarantaine heen te gaan.
Stel na de zomer is het nog steeds zo, dan boek ik zelf ook liever Mauritius.

[o] [o] [o]

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-22 20:30

Devic schreef:
Ik ben op beide geweest. Hawaï is fantastisch, als je tenminste gaat eiland-hoppen. 1 Eiland heb je na een dag of 2/3 wel gezien. Gezien dan het vele reizen wat je gaat doen, zou ik denk ik dan wel minimaal 3 weken gaan.

Mauritius is eveneens geweldig! Ook daar zijn 10 dagen misschien wat kort, aangezien er 2 dagen weg vallen aan reizen.

Oké top. Iets langer kan ook prima.
Goed om te weten.
Ik wil ook niets missen als ik er ben.
Eiland hoppen is inderdaad ook onze bedoeling als we Hawaii kiezen.

[o] [o] [o]

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:32

Devic schreef:
Ik vind 2/3 dagen per eiland wel heel kort. Zeker The Big Island heeft meer dan genoeg om je minstens een week te vermaken maar ook de andere eilanden doe je met een paar dagen echt te kort naar mijn mening.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:34

Ik ben iets meer dan 3 weken naar Hawaii geweest en ben op 3 eilanden geweest. Het was wel echt prachtig en de eilanden kunnen ook erg van elkaar verschillen

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:03

Katja schreef:
Devic schreef:
Ik vind 2/3 dagen per eiland wel heel kort. Zeker The Big Island heeft meer dan genoeg om je minstens een week te vermaken maar ook de andere eilanden doe je met een paar dagen echt te kort naar mijn mening.

Nou ik bedoel dan meer bijvoorbeeld: reizen op maandag, dinsdag en woensdag de hele dag het eiland rond, donderdag reizen, enz. Er zijn inderdaad eilanden waar je je wel langer kan vermaken maar de kleinere hadden wij met 2 dagen wel gezien.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:04

Ik ben op beide geweest, maar zou zeggen: de Seychellen!!!

Dat vond ik echt het mooiste!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:33

.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie