Waar gaan we heen?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10614
Geregistreerd: 14-04-06

Waar gaan we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 19:55

Hoi!

Na afgelopen januari naar Mexico te zijn geweest zonder de nodige leuke voorpret door corona, hoop ik dat ik voor mijn komende vakantie wederom in januari/februari wat meer voorpret heb vandaar dat we maar eens beginnen met oriënteren! :D

Waar willen we naar toe? Tja ik heb eigenlijk geen idee! Begin dit jaar zijn we naar Mexico geweest en ik vind het heerlijk om gewoon ver weg te zijn.

Volgend jaar hoeft niet perse heel ver weg omdat Mexico financieel behoorlijk uit de hand is gelopen, maar ik wil wel sowieso een zon zekere vakantie.

Wat we graag willen: all inclusive hotel waar we goed kunnen relaxen en het eten gewoon goed is. Liefst op een plek waar gezelligheid is zoals een boulevard en winkels. Mijn vriend is helaas geen avonturier dus we zullen hooguit enkele excursies doen. Ik vind een plek met mooie natuur zeer belangrijk, hagel witte stranden etc. :)

Jullie mogen landen opnoemen maar ook gerust hotels waar jullie zijn geweest en goede ervaringen mee hebben!

Steefz

Berichten: 2083
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:09

De ABC-eilanden zijn altijd zonzeker in die periode! :)
Ik ben er in januari 2018 geweest (alle drie de eilanden), maar je kunt natuurlijk ook voor één van de eilanden gaan.

Soepblik
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Waar gaan we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:47

Maledieven! Zo ontzettend mooi, en je hebt heel veel verschillende plekken. Dichter bij paradijs dan dat komt het niet echt.

Petrichor

Berichten: 10614
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Waar gaan we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 21:55

Abc eilanden zou zeker wat kunnen zijn, maar wil toch nog even kijken naar dingen waar we zelf niet zo snel opkomen. :)

Malediven heel mooi, maar wel een beetje 'saai'.

Ineke2

Berichten: 33202
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar gaan we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:22

Kaapverdië, Gambia, Jamaica en Thailand zijn allemaal goede bestemmingen in januari / februari

Petrichor

Berichten: 10614
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Waar gaan we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 13:02

Kaapverdië lijkt mij ook wel wat, zon zeker en niet al te lang vliegen. We hebben ook maximaal 10 dagen dus dat is dan wel prettig.

Iemand die mij meer kan vertellen over welk eiland het leukste is en of er nog een beetje wat te doen is. Is er iets van gezelligheid buiten het hotel om? Ik lees veel dat het saai is en het echt draait om het resort. Maar wil willen wel excursies doen en ook elke avond langs een boulevard of door een gezellig dorpje/stadje kunnen wandelen. :)

BloemBloem

Berichten: 16669
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:06

Petrichor schreef:
Kaapverdië lijkt mij ook wel wat, zon zeker en niet al te lang vliegen. We hebben ook maximaal 10 dagen dus dat is dan wel prettig.

Iemand die mij meer kan vertellen over welk eiland het leukste is en of er nog een beetje wat te doen is. Is er iets van gezelligheid buiten het hotel om? Ik lees veel dat het saai is en het echt draait om het resort. Maar wil willen wel excursies doen en ook elke avond langs een boulevard of door een gezellig dorpje/stadje kunnen wandelen. :)


Toevallig ben ik aan het kijken om kerst op Kaapverdië te gaan vieren, maar
wat ik van veel mensen hoor, is dat er echt bar weinig te beleven is.

Vind ik niet erg, ik wil dan ook echt alleen maar liggen :D, maar voor jou is dan denk ik
een ander land beter aan te raden. ( ik hou ook van slenteren hoor in de avond )

Winged

Berichten: 33289
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:10

Zanzibar? 9 uur vliegen?

Qua 's avonds: Ligt eraan waar je zit. Een boulevard heb je er niet echt. (ja, oke in Stonetown)

Petrichor

Berichten: 10614
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 08:29

Zanzibar ziet er interessant uit! Niet te lang vliegen en super mooie natuur!

Is het er in de avond veilig genoeg om met z'n tweeën over straat te gaan? Hoe zit het met de gezelligheid in de avond? Zijn er genoeg excursies te doen? Google zegt namelijk in de avond niet alleen over straat te gaan, maar wat zijn de persoonlijke ervaringen? :)

Winged

Berichten: 33289
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Waar gaan we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:54

Ik heb er 10 dagen gezeten, maar ik was daar om te kitesurfen en vooral in Paje gezeten. Er is hier een bokker die op Zanzibar woont en een topic heeft (huis bouwen op zanzibar). Zij kan je vast alle ins en outs vertellen.

CaptainJS

Berichten: 1132
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Waar gaan we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:10

De bokker die op Zanzibar woont is pressent

lindatje

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:56

Canarische eilanden? Vliegafstand is goed te doen (uurtje of 4,5) en maar een uur tijdverschil (vind ik zelf wel prettig als je voor een niet al te lange periode weggaat). Helaas weinig witte stranden en de omgeving/'natuur' moet je aanspreken, maar ik ben er op verschillende momenten in het jaar geweest (december, april en juni) en tot nu toe altijd mooi en warm weer gehad.

Zanzibar ben ik in 2014 geweest. Mooi inderdaad, maar niet een plek waar ik nog eens naar terug zou gaan omdat ik me beperkt voelde qua bewegingsvrijheid. We hebben 2 dagen een auto gehuurd maar er werd ons op het hart gedrukt voor het donker weer terug te zijn en we hebben daar ook een minder prettige ervaring had met de lokale politie.

Petrichor

Berichten: 10614
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Waar gaan we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 09:58

Aah top, ik ga haar dan even stalken haha! :')

Canarische Eilanden ken ik bijna allemaal al, super leuk daar niet van maar je hebt absoluut geen zon zekerheid in januari/februari. Heb nu al een x aantal keer getroffen dat het gewoon echt koud was!
Mocht het toch de Canarische Eilanden worden dan zou ik echt last minuten boeken zodat je weet wat het weer doet die week. :+