Vakantie naar Oostenrijk/Zwitserland met hond

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s1993

Berichten: 2135
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Vakantie naar Oostenrijk/Zwitserland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 16:48

Hi allemaal,

Ik weet dat er al wat vergelijkbare topics zijn, maar kan toch nog niet helemaal vinden wat ik zoek. Mijn vriend en ik willen in september op vakantie met onze hond (die is dan 11 maanden). Het lijkt mij leuk om naar Oostenrijk/Zwitserland te gaan en wat te wandelen in de bergen.

Wat zoeken we:
- Niet te druk (hoop dat dat in september mee valt), wij willen gewoon lekker genieten van de natuur en elkaar. In elk geval niet teveel kinderen in de buurt
- Mooie natuur
- Verschillende kortere (tot 10km) wandelingen in de omgeving
- Diervriendelijke accommodatie, mijn voorkeur gaat uit naar een appartement zodat we af en toe zelf kunnen koken.
- Liefst locatie(s) waar de eetgelegenheden ook een beetje diervriendelijk zijn

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met bepaalde gebieden. Ik ben zelf helemaal niet bekend in deze gebieden dus heb geen idee wat leuk is.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:37

Ik vond Lauterbrunnen in Zwitserland waanzinnig mooi, schijnt dat Jr tolkien daar inspiratie vandaan haalde voor Rivendell (lord of the rings). Het begin stukje van de valley kan wat druk zijn maar de meeste mensen gingen niet echt verder. Ik was er destijds ook in september.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:47

Zwitserland is erg hondvriendelijk. Wel een stuk duurder dan Oostenrijk.

Wij zitten altijd in Wallis. Prachtige natuur. En ontzettend veel accomodaties waar honden welkom zijn.

Wat zoek je qua dorp? Misschien handig om daarmee te beginnen.

In Zwitserland zoek ik dus zelf altijd op interhome. Dan een chalet uitkiezen naar je zin. Altijd goede ervaringen. Een eigen huis, lekker zelf koken en alle rust.

Wij gaan nu zelf naar een chalet van Nederlandse eigenaren. Dat vind ik ook fijn.

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Vakantie naar Oostenrijk/Zwitserland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:50

Wallis in Zwitserland is mooi.
Bij Belvilla kan je aangeven of je een hond mee wil nemen.

Of de hond mee mag een restaurant in weet ik niet.
Onze hond doe je daar geen plezier mee dus die blijft dan in het huisje.

Kloesje
Berichten: 149
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Vakantie naar Oostenrijk/Zwitserland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:25

Veel hondvriendelijker dan dit wordt het niet:
https://www.dogmountaininn.eu/
Ook veel hondvriendelijke horeca in de omgeving.

Je kan dan via de dogwalktrail ook wandelingen boeken, als je eens iets met een gids wilt ondernemen.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:35

Oostenrijk is ook zeer hond vriendelijk!

10 km voor een hond van 11 maanden is wel pittig. Kijk je daar mee uit?
Zeker berg op en af...

s1993

Berichten: 2135
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 10:47

Vliendertje schreef:
Oostenrijk is ook zeer hond vriendelijk!

10 km voor een hond van 11 maanden is wel pittig. Kijk je daar mee uit?
Zeker berg op en af...



Ja 10km doen we niet samen met de hond maar ik houd ook enorm van trails hardlopen en loop normaal thuis prima 15-20km dus dacht dan berg op en af is een aantal keer 10km wel leuk :)

ImLucky

Berichten: 715
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Vakantie naar Oostenrijk/Zwitserland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:53

mijn ervaring is ook dat zwitserland heel hondvriendelijk is.
een mooie plek die erg centraal ligt (half uurtje lauterbrunen grindelwald interlaken spiez) is het diemtigtal. Het dal zelf is erg rustig en daardoor (misschien) wat goedkoper, maar je zit dus wel dichtbij de hotspots.

Flowq

Berichten: 2804
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 23:52


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vakantie naar Oostenrijk/Zwitserland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 00:35

Ik ben afgelopen zomer naar Vorarlberg, Oostenrijk geweest, samen met vrienden die 3 (grote) honden hebben. We verbleven toen op een hele nette camping, waar zij met prikpaaltjes een omheining om de tent hadden gemaakt zodat de honden daar gewoon los konden. We hebben daar veel gehiked ook, waarbij de honden meegingen.

Hoe het daar is qua appartementen weet ik niet. De honden zijn 's avonds niet meegegaan wanneer we uiteten gingen, maar overdag met lunchen overal op terras kunnen zitten. Ook was mee in de gondel geen probleem.

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:44

Oostenrijk is altijd leuk met de hond! Ik heb onze Border collie vorig jaar mee gehad en ze is ook al een aantal keer mee geweest op wintersport. Vorig jaar ook nog naar Zwiterland geweest.
Plaatsen waar we zaten:

- Langefeld, bij Solden
- Brand
- Sankt Anton in Tirol
- Flachau
- Verditz

Misschien nog meer, maar weet ik zo niet. Er zijn voldoende wandelmogelijkheden en je kunt je hond ook meenemen in een cabine lift.

In Zwiterland zaten we in La Tzoumaz (een gat in de bergen bij Riddes). Toen hebben we heel mooi gewandeld in die omgeving. Een wandeling die ik kan aanraden is die bij Sion in de buurt, volgens mij heet het Bisse du Torrent Neuf. Is echt prachtig, nadeel is wel dat het heen en terug is en er zijn 5 hangbruggen, waar je je hond over heen moet dragen als ie niet durft (zijn behoorlijk lang). Die van ons durfde niet, dus mijn vriend mocht haar steeds dragen.

Beide landen erg hondvriendelijk, qua huisjes en ook op terras. Nooit een probleem geweest. Zijn ook toen naar Italie geweest, en in het dorp moest ze een muilkorf om (is niet mee geweest), maar ook mee gegaan met wandelen in de bossen/natuur. Zaten toen in Sud Tirol en hebben lekker bij Passo Giau gewandeld (Zaten in dorpje Alleghe).

Je mag me gerust een pb sturen voor wat meer info per huisje enzo!