Welke uitstap voor een meisje van 4

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:40

Ons dochter wordt in juli 4 jaar. Nu zijn wij er gisteren achter gekomen dat niemand op of rond haar verjaardag op bezoek kan komen. De vroegst mogelijke datums zijn of 2/3 weken voor of na haar verjaardag. Mijn dochter is sinds enkele maanden helemaal in de ban van jarig zijn en telt keihard af naar haar dag. Om deze toch niet zo maar voorbij te laten gaan zijn wij op zoek naar iets om te gaan doen met haar.

Wat vind ze leuk: Dierentuinen, pretparken, springkastelen, speeltuinen (maar niet te lang op dezelfde) zwemmen,…

Wat zoeken wij: Iets dat niet te druk is midden juli (kansloos denk ik) Bv een uur aanschuiven per attractie vind ik best al lang. Het zou leuk zijn moest er een jarige optie zijn. Denk bv dat je er ook iets kunt eten met ballonnen aan een stoel of dat er een taart met kaarsjes kan voorzien worden od. Liefst op maximum anderhalf uur rijden van regio Hasselt. Indien er kan overnacht worden willen wij tot 2,5 uur rijden.

Ons budget is ongeveer een €250/€300 voor er echt een super leuke dag/2 dagen van te maken. Het zou open moeten zijn op een dinsdag, woensdag of donderdag. Wij staan voor erg veel open!

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:48

Agossie 4 jaar is de eerste keer dat ze echt jarig zijn...wat jammer...
Stuur mij tegen die tijd een pb zorg ik dat ze een kaartje krijgt

Hellendoorn is een geweldig park en met mooi weer is er ook een hele gave waterspeelplaats...
Daar vlak bij de Flierefluiter waar je kunt overnachten.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:50

Ik heb wel eens jarigen (van die leeftijd) die met de familie en een vriendje of vriendinnetje met de koets komen meerijden en een paard verven achteraf.
Dan maken de ouders er een speciale middag van met iets dat ze normaal niet doen en de kindjes vinden dat altijd geweldig...

Is dat misschien iets? Misschien zit er ook wel zoiets bij jullie in de buurt.

Of met de nichtjes vond ik Irland ook altijd heel leuk om te doen... En helemaal niet duur..

Stampeltje
Berichten: 394
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:54

Ik ken België niet echt qua leuke dagjes uit. Patio Daiza schijnt heel tof te zijn. In NL is Gaia Zoo in zuid-Limburg en Beekse bergen in Noord-Brabant heel leuk. En uiteraard de Efteling.
Wij hebben onze vierjarige de dag voor haar verjaardag zelf laten kiezen en die koos het Nijntje museum. Maar daar ben je in 2 uurtjes doorheen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:11

Een iets kleiner park misschien beter? De Julianatoren in Apeldoorn is erg leuk voor die leeftijd! :)

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:17

Sprookjesland in Enkhuizen, evt icm openluchtmuseum? Of/en stukje varen Enkhuizen-Medemblik en dan Medemblik-Hoorn met zo'n heel oude stoomtrein terug.

hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:27

Als pretparken leuk zijn en lang aanschuiven vervelend is: in Plopsaland of Bellewaerde (moet ik eens navragen bij mijn zus, zij was er onlangs) kan je een soort "VIP-ticket" kopen waardoor je voorrang krijgt bij het aanschuiven. Wel ongeveer dubbel zo duur als normaal ticket, maar ze vonden het wel fijn.

Wat mijn zus en haar dochtertje ook nog gedaan hebben (maar zit wss net iets boven je budget, ik dacht iets boven de 300 euro voor hen beiden, haar man was thuisgebleven): overnachting in het Plopsa Hotel, en daarbij inbegrepen was toegang tot het pretpark en het zwembad. Dan zit alles in één, en ook wel super leuk voor zo'n kleintjes, een hotelkamer in pretpark uitvoering.

Anoniem

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:40

Bedankt al voor de leuke tips!

Echwel: Super lief dat je dat wilt doen! Het is inderdaad erg sneu. Hellendoorn gaat op het lijstje!

Jojoni: Wij hebben onze eigen pony’s. Dat vindt ze niet meer zo heel erg speciaal :D Ik heb gekeken naar Irrland en heb het ook op het lijstje gezet!

Stampeltje: Pairi Daiza is inderdaad erg leuk, maar de laatste keer was het nagenoeg koppen lopen. Best zonde want daardoor zag je en deel toch niet zo goed :) Beekse Bergen en Gaia Park heb ik ook op het lijstje gezet!

Muurp: Die hebben wij al eens willen doen op vakantie maar geen idee meer waarom dat niet meer is gelukt toen. Ik heb het op het lijstje gezet!

Rocamor: Sprookjesland zoek ik ook even op. Klinkt allersinds al erg leuk!

Hwn: Klopt. Wij hebben een abo op alle plopsaparken :j De snelle inkom is wel beperkt. Nu gaan wij best veel naar de plopsa parken buiten het seizoen. Bij vakanties mijden wij die nadat wij al enkele keren gehad hebben dat je 5 attracties kon doen op een hele dag _O- Maar wel te overwegen met zo een snelle inkom :j Het hotel ligt helaas ver boven ons budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:42

Als ze graag buiten speelt, misschien een picknickmand bestellen bij stoom en daarna naar de drie fonteinen speelplaats. Beide in Vilvoorde, denk een uurtje van jullie vandaan? Picknickmand is denk ik telefonisch te bestellen, staat niet op hun site. Dan kun je waarschijnlijk helemaal wel een taartje inclusief kaarjes oid er bij bestellen?

Indoor Plopsaland is toch ook vlakbij jullie? Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Edit ooh de schuur van Tuur is ook een hele leuke speeltuin!
Nog edit, die is blijkbaar alleen in het weekend open...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-22 08:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Bloemetje75
Berichten: 2008
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:44

Planckendael? Vond ik 10 jaar terug (dju mijn kinderen zijn rap puber geworden) echt heel leuk met de speeltuintjes er tussen in en ruime paden.

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:58

Ik wilde inderdaad ook sprookjesland Enkhuizen noemen. Misschien wel wat ver voor jullie, maar een hele leuke plek voor kinderen rond 4 jaar. Vanaf de kleuterklas gingen wij er altijd op schoolreisje en ik ben er vaak met mijn ouders geweest. Er is een sprookjes bos, meerdere kleine attracties en meerdere speeltuinen. Wij konden er altijd de hele dag vertoeven 8-) Nachtje slapen in de buurt is ook niet moeilijk om te vinden!

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:44

Toverland?

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:49

Het Land van Jan Klaassen en als je op jan klaasen Dromenland overnacht heb gratis toegang tot het park. Onze zoon van 4 vond het geweldig.

Kidde
Berichten: 3499
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:49

Laatst bijgewerkt door Kidde op 01-05-22 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:50

Duinrell? Attractiepark, maar je kan ook zwemmen in het Tikibad en je kan overnachten.

mellamoshan

Berichten: 4262
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:59

Ik vond drievliet met mijn 3 jarige super leuk. Ze mocht in heel veel attracties die ook voor volwassenen prima zijn.
Slagharen was ook leuk en best wat te doen voor die kleintjes. Sprookjeswonderland is leuk maar wel stukje kleiner dan de andere twee.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:08


fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:11

Toverland misschien? In de buurt zitten 2 centerparcs parken dus dan kun je daar verblijven.

Heb je ook nog in de buurt van toverland mattel play zitten, een indoor speeltuin ofzo van brandweerman Sam en Bob de bouwer enzo.

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:16


Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:20

Toverland is geweldig voor die leeftijd

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:45

Rocamor schreef:
Sprookjesland in Enkhuizen, evt icm openluchtmuseum? Of/en stukje varen Enkhuizen-Medemblik en dan Medemblik-Hoorn met zo'n heel oude stoomtrein terug.

Deze kan ik beamen. Openluchtmuseum vond ik ook echt fantastisch als kind.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:28

K weet niet wat de prijs is maar de huisjes in beekse bergen zijn echt heel leuk. Je ontbijt met uitzicht op de zebra’s.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:31

Pairi Daizo in Brugelette

F_inley

Berichten: 6420
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:32

Wat verder weg maar een dag naar Disney? Al zal het daar denk ik ook wel druk zijn in juli

Het professor plons museum in Rotterdam is ook erg leuk voor die leeftijd.

lobkew

Berichten: 608
Geregistreerd: 09-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Re: Welke uitstap voor een meisje van 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:46

Land van Jan Klaassen en daar op de camping overnachten in een mooie helikopter,tipitent of prinsessentent!