Ervaringen Azië?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Ervaringen Azië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 15:09

Normaal reis ik graag naar plekken waar ik zelf kan rondrijden, ik vind die vrijheid fijn maar ook dat je op plekken kunt komen waar niet veel anderen zijn.

Nu zou ik ook een keer graag naar Azië willen, maar ten eerste vind ik het lastig kiezen :') ik had zelf altijd in gedachten om een keer naar Borneo te gaan dus borneo/Maleisië is wellicht een goede combi, heeft iemand hier tips/aanraders voor?

Andere landen mogen ook worden aangeraden.

En hoe gaat het daar qua vervoer? Ik lees vaak dat het niet aan te raden is om zelf te rijden. Mijn voorkeur gaat echt uit naar natuur en hoofdsteden verlaat ik dan ook het liefst zsm :')

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:24

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:51

Ik ben in 2019 in borneo en Maleisie geweest.
In Maleisie hebben wij zelf een auto gehuurd. In Borneo maakte we gebruik van Grab. Dit is ideaal maar het is ook veilig genoeg om zelf te rijden. Ze rijden erg rustig.

In Borneo verbleven wij in Kuching. en vanuit daar deden we excursies. Vergeet vooral niet om naar Bako national park te gaan (neusapen) en naar de oeran oetans. Ik wil hier zeker nog een keer terug naar toe om een rondreis te maken <3 .

In Maleisie maakte wij de ronde: Kuala Lumpur, Cameron Highlands – Taiping – Penang (George Town) – Pulau Pankor (neushoorn vogels)– Ipoh – Kuala Lumpur.
Helaas voor ons waren in februari de perhentian islands gesloten door de regen.

Op mijn site www.metmamaopreis.nl heb ik er veel over geschreven.
Ook zijn we nog naar Thailand, Sri Lanka en de Malediven geweest. De Maledieven staat al wel op de site maar de eerste 2 nog niet.
Mocht je meer willen weten stuur gerust een berichtje

garffpamela

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:53

Ja Maleisië

Wij gaan over 7 weken, vooral het deel op Borneo. Maleisië is heel goed zelf te bereizen, wij gaan met 2 kinderen (5 en 8).
Ja kan daar goed zelf auto rijden, alleen rijden ze links. Wij gaan op Borneo naar Bintulu, Miri, Mulu np en dan Kuching. Daarna nog even naar het schiereiland voor een paar dagen op een mooi eiland.

We zijn er al 2 keer eerder geweest, 1 keer hebben we zelf het schiereiland rond gereden.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 22:21

Fijn om te horen dat je daar wel zelf goed kunt rijden! Ik hou niet van drukte dus grote steden wil ik sowieso het liefst zo snel mogelijk uit :o links rijden wordt wel even een dingetje, daar had ik nog niet aan gedacht. Alle tips zijn heel welkom zoals must see /do's, accomodaties etc