Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
x_spekkie_x schreef:Ik heb met Djoser een rondreis door Griekenland gemaakt. De bestemming zorgde ervoor dat de groep voornamelijk ouder was, maar dat vond ik niet erg. Ik ging juist voor de cultuur en dan heb je toch wel aansluiting vanwege gedeelde interesses.
Voordeel van Djoser vond ik de kleine groepsgrootte (max 20 dacht ik toentertijd) en een vrij flexibel programma. Er was een stel mee die we eigenlijk alleen in de bus zagen, die trok verder hun eigen plan en dat was prima. Eten was niet inbegrepen wat een groot pluspunt is, want elke avond zaten wij bij de lekkerste restaurantjes. We troffen onderweg een groep van Kras aan die met 40-50 man op reis was en inclusief eten, dat was echt een wereld van verschil met de Djoser reis. Sowieso minder lekker eten (veel meer standaard voedsel wat ze voor grote groepen kunnen serveren) en meer een soort opgejaagd vee reis (als de laatste koffie bestelde onderweg zat de eerste al een half uur klaar om te gaan). Kortom, ik zou een reis met een kleinere groep adviseren, ongeacht de organisatie.
Fox reizen is wat luxer en meer geregeld qua excursies en dagplanning. Mijn ouders (60+) konden daar bijvoorbeeld prima mee uit de voeten.
Met de andere organisaties heb ik geen ervaring, maar die draaien ook al jaren in de reiswereld mee.
Ik zou kijken als ik een reis boek naar de bestemming, groepsgrootte, samenstelling van de groep en inhoud van het programma. Dan krijg je vanzelf een beeld of het aansluit bij jouw wensen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers