3 september 2022 is/was het de bedoeling om met de trein naar Saint-Jean-Pied-de-Port te reizen en vanuit daar met de Camino Santiago de Compostella te beginnen. 2 maanden lang, (bijna) elke dag wandelen met een backpack van Albuberge naar Albuberge. Gemiddeld 20 km per dag. Super leuk!

Tenminste, de voorbereiding gaat helaas niet zoals gehoopt en ik zie steeds meer dat mijn reis in het water valt. Ik wandel heel graag, liep 25 tot zelfs 30 kilometer. Meerdere dagen achterelkaar, altijd zoveel plezier gehad.
Tot 7 januari. Na het werk nog even een lekker rondje wezen wandelen, tempo lag wat hoger en ineens vernam ik een steek in mijn onderbeen. Rust genomen, opnieuw begonnen met wandelen en keer op keer kwam het terug. Naar de sportarts, naar de podoloog. Oefeningen mee gekregen, nieuwe zooltjes. Aanstaande maandag staat de afspraak bij de fysiotherapeut. Maar eigenlijk gaat het op en af. Ik kon een paar weken geleden pijnvrij z'n 12 km wandelen en dacht dat ik er echt vanaf was! Helaas gingen de laatste 2 wandelingen weer gepaard met steken en pijn. Eigenlijk ben ik alleen maar aan het wandelen om te voelen of ik iets 'voel.' Dat voelt totaal niet fijn.

Omdat september natuurlijk nog 4,5 maand duurt kan er nog van alles gebeuren. Maar ik wil wel realistisch zijn en door deze blessure niet al mijn geld op één paard wedden. Ik merk dat ik behoefte heb aan een plan B. Een andere soort reis mocht ik de Camino echt moeten cancelen. Maar wat is dan een super leuk idee om te gaan doen?
Tijdsduur: 2 maanden
Budget: 2500 - 3000 euro
Belangrijk: ik wil alleen.
Ik hou alle opties open; treinreis, vliegreis, roadtrip (mijn auto is misschien wat te klein) rondtrip.
Dus ik ben benieuwd naar jullie input!