Tips, lange vlucht

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 17:34

In juni is het zover, we gaan eindelijk naar Amerika. Super leuk, maar ik heb nu al nachtmerries met betrekking tot de vlucht.

Ik ben dan ook op zoek naar tips, wat is comfortabel om te dragen? Nekkussen, films kijken, tablet mee? Ik heb echt geen idee hoe ik die vlucht door moet komen ( ook door lichtelijke vliegangst ).

Ik hoor graag tios!

Ibbel

Berichten: 49329
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:42

Oordopjes mee, nekkussen en slapen, dat is de beste manier om de tijd te doden is mijn ervaring.
Ik val sowieso in slaap in alles dat beweegt: trein, auto, vliegtuig, whatever :D

Films worden er zat aangeboden, muziek idem, maar er zijn mensen die liever hun eigen films of muziek op een tablet bekijken en beluisteren. Kan allemaal.

Maar het duurt gewoon láng, vliegen naar de VS. En dan is zo veel mogelijk slapen wel de beste manier om de tijd door te komen :+

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:45

Ik had hetzelfde. Lichte / behoorlijke vliegangst en heb bij de huisarts geweest voor rustgevende medicatie. Dat heeft mij wel geholpen.

Verder inderdaad proberen te slapen, film /serie kijken of wat puzzelen of muziek luisteren. Ik vond het achteraf heel erg meevallen!

Ladyson

Berichten: 3253
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:50

Hoe lang ben je? Als je kleiner bent, kan een "voetenkrukje" in de vorm van een opblaasbare strandbal heel fijn zijn.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:57

Oordopjes mee inderdaad. En een trainingsbroek aan. Je hebt gewoon een scherm en entertainment, dus een tablet is overbodig tenzij je erop wil lezen. Ik neem altijd wat te lezen mee.
DE tip vind ik persoonlijk om een sjaaltje ofzo om te doen even licht in te spuiten met een (licht) luchtje op het vliegtuig. Mochten er mensen bij je zitten die minder fris ruiken trek je simpel dat sjaaltje wat hoger.

Lithya

Berichten: 2541
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:13

Compressiekousen aan, dan heb je na de vlucht geen vermoeide benen. Genoeg drinken onderweg, dat scheelt hoofdpijn. Neem zelf wat koekjes en snoepjes mee, altijd fijn wanneer de maaltijd iets tegen valt. Een leesboek en wat muziek. Films zijn er vaak genoeg om uit te kiezen. De tijd vliegt echt wel om.

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:19

Ik weet niet of je makkelijk slaapt onderweg, ik namelijk echt niet en lange vluchten zijn dan ook echt een verschrikking.

Zorg dat je wat te vermaak hebt, boeken, films,of een serie die je echt kunt bingewatchen.

Matheno

Berichten: 7975
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:20

Lithya schreef:
De tijd vliegt echt wel om.


Letterlijk _O-

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:23

Lekkere dikke sokken mee, kun je die aan en je schoenen uit. :)

En meteen als je het vliegtuig instapt je horloge verzetten! Dan kun je alvast wennen aan het tijdsverschil en dat scheelt met de jetlag. Dus is het ‘daar’ al nacht: ga vast slapen.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:29

Kleren aandoen die lekker zitten, zoals een joggingbroek bijvoorbeeld. Warme sokken mee! Ik krijg altijd hele koude voeten in het vliegtuig. En ik kijk meestal vooral series/films of neem een puzzelboekje mee.

Ik zou willen dat ik kon slapen in het vliegtuig maar helaas lukt dat bijna nooit. :+

Stampeltje
Berichten: 394
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:36

Lekker zittende kleding, laagjes vind ik handig. Soms valt het warmer of frisser uit dan je had bedacht. Nekkussen vind ik fijn. Ik neem zelf wel altijd mijn tablet mee met gedownloade series. Ik vind het aanbod in het vliegtuig meestal niet zo. Daarnaast neem ik ook veel eten mee. Met name groentes, eitje, voedzame crackers. Merk dat mijn lijf altijd wel een beetje overhoop is van een lange vlucht en dan helpt voedzamer eten mij. Zelf heb ik ook last van droge ogen in het vliegtuig dus neem ik oogdruppels mee.

L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 19:01

Hele goede tips al!

@Ladyson, ik ben 1.60m dus die strandbal moet zeker lukken!

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:02

Ik vlieg morgen via Londen naar Johannesburg en daarna nog naar Nelspruit, dus zit ook lang in het vliegtuig.
Ik heb het altijd koud op lange vluchten, dus veel laagjes kleding. Verder een tijdschrift en puzzelboekje mee. Eten en een nekkussen. Warme sokken is ook een goede tip. En ik heb altijd zakdoekjes mee, mijn neus gaat dicht zitten van de lucht in het vliegtuig.

Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:26

Slaapmasker mee. En een luisterboek om bij weg te dommelen.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:43

Ik neem altijd pantoffels mee zodra ik mag zitten doe ik ze gelijk aan, vind schoenen zo oncomfortabel

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:57

Fijne sokken en altijd een hoodie. Eentje die je lekker helemaal over je gezicht kan trekken. Dan sluit ik me lekker af en lekker tukken. Verder maak ik tijdens vliegtijd altijd lekker gebruik om mijn foto’s op mijn telefoon te sorteren.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:04

Stewardess hier!

1. Eten meenemen voor aanboord. Er wordt naar mijn mening absoluut te weinig eten geserveerd op lange vluchten. Dus neem gezonde tussendoortjes mee, en ja — die mogen mee door security!
2. Veel water blijven drinken is natuurlijk een no-brainer. Tip; neem een eigen waterfles mee en vraag of je deze kunt laten bijvullen. Als je water vraagt aanboord, krijg je mini glaasjes en dan blijf je vragen. Dat is vooral voor jou heel irritant, want je wilt niet blijven opstaan/op het belletje blijven drukken.
3. Neem dikke warme sokken en/of pantoffels mee. Lang schoenen aanhebben is niet relaxt en de lucht is vaak koud aanboord. Koude voeten is al helemaal niet chill.
4. Draag laagjes. Sommige crew zetten de airco op standje vrieskist, en sommigen juist weer standje crematorium. Dan kun je een trui aandoen als je het koud krijgt, en weer uitdoen als het niet nodig blijkt.
5. Goeie (!) oordopjes tegen geluid. Bij de Schiphol apotheek (naast de AH to go) hebben ze goeie. Ook een slaapmasker is handig, alsook een nekkussen als je daar goed op slaapt.
6. iPad met je eigen gedownloade (dus offline verkrijgbare) series mee — ik heb vaak genoeg vluchten meegemaakt waarop de inflight-entertainment niet werkt, bijvoorbeeld voor een hele rij of zelfs het hele vliegtuig. Ook klapt de wifi er vaak genoeg uit. Dus eigen entertainment is wel essentieel, ondanks het aanbod :)
7. Als er stoelen vrij zijn met meer ruimte, vraag of je (na take-off) daar naartoe mag verhuizen. Kies een vrolijke stewardess om het aan te vragen, en niet gelijk de purser ;) vaak kan dat wel zonder bij te betalen.
8. Als je vega/vegan/iets anders bent, geef dat aan bij de boeking — eenmaal aanboord kunnen we er niks meer mee, en als de vega opties op zijn als we bij jouw stoel komen... dat is natuurlijk jammer. Je kunt vooraf bestellen en dat is het 150% waard. Vind ik.
9. Ook een no-brainer, maar toch — wees super op tijd op de luchthaven. Het is gestoord druk op het moment en je wil gewoon niet met stress weg. Ik zit veel liever 2 uur lang koffie te drinken en te shoppen op Schiphol dan dat ik naar de gate moet rennen, want die afstanden zijn geen grap.
10. Als je iets kleins eetbaars meeneemt voor de bemanning ben je de favoriet en dat is áltijd handig, zeker in de situatie van punt 7. Zakje chocola/dropjes/snoepjes doet het heel goed.

Als ik meer bedenk zal ik het even toevoegen. Veel plezier, fijne vlucht!!

Ibbel

Berichten: 49329
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Tips, lange vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:10

Holy cow :wow: The crew is om te kopen met snoep? :))
Had ik dat maar eerder geweten :D

Overigens: een afwijkend menu bestellen is sowieso handig: je krijgt dan eerder dan de rest :+

Nagini
Berichten: 11284
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:13

Sokken of sloffen aan en een goede trui. Soms staat de airco te knallen. Oh en je eigen fles water. Ik neem mn camelbak mee en laat die in t vliegtuig opvullen.

Ik blijf altijd wakker tot de eerste food service en kijk dan meestal iets van een film.

Na foodservice, afhankelijk hoe ver ik vlieg pak ik mn ipad. Ik heb daar op series staan die ik toch wilde zien.
Ook luister ik graag naar audiobooks en heb ik een puzzel app op mn ipad, een grote puzzel duurt al gauw 2.5 uur dus dat helpt.
Soms vind ik dingen zoals sodoku leuk.

En zodra ik daar klaar mee ben probeer ik wat te slapen.

Probeer te doen wat je leuk vind of nodig hebt. Zo heb ik wel eens gehaakt, maar ook anatomie van een hond geleerd op flitskaartjes. Soms schreef ik een rapport of iets.

Ik vlieg in Juni nog een tikkie verder, van NZ naar NL dus krijg 27 uur voor mn kiezen (zo’n 23 uur in de lucht).

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:25

Ibbel schreef:
Holy cow :wow: The crew is om te kopen met snoep? :))
Had ik dat maar eerder geweten :D

Overigens: een afwijkend menu bestellen is sowieso handig: je krijgt dan eerder dan de rest :+


Ook nog ja!

Lithya

Berichten: 2541
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:35

Eapy schreef:
Stewardess hier!

1. Eten meenemen voor aanboord. Er wordt naar mijn mening absoluut te weinig eten geserveerd op lange vluchten. Dus neem gezonde tussendoortjes mee, en ja — die mogen mee door security!


Mogen bijna alle tussendoortjes van groente en fruit?

Prairy
Berichten: 9267
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:01

Voor vliegangst ( :wave: hier ook ) download van tevoren een Spotify playlist (niet losse nummers, blijkbaar kun je die niet offline afspelen, in een playlist wel) met binaural beats anxiety relief (ook speciaal voor vliegangst).

Goede noise cancelling koptelefoon

Ik heb ook droomsap mee, ik word er rustig van. Hopelijk op de terug weg kan ik er ook door slapen. Let op de hoeveelheid die toegestaan is aan vloeistoffen per item.

Ik heb vaak last van een opgezette buik. Dus, ik eet geen pasta maar neem het rijst gerecht. zoute pinda's helpt er ook tegen wonderbaarlijk genoeg. Zelf ook koekjes etc mee.

Ik zet de timer bij opstijgen aan zodat ik kan zien hoe lang de vlucht nog duurt. Is meestal ook op het entertainment te zien maar ik heb graag een back-up.

Spelletjes op telefoon of tablet die ook offline te spelen zijn. Eventueel een powerbank meenemen. En een USB kabel voor je telefoon want blijkbaar kun je die nu ook soms inpluggen.

Ik heb/had altijd heel veel last van mijn oren. Blijkbaar zaten die volledig verstopt met dikke proppen oorsmeer. Die heb ik bij de kno arts heel voorzichtig uit laten zuigen (dus niet bij de huisarts uit laten spuiten want dat ging nooit werken). Minimaal 4 dagen daarvoor flink olie in je oor met een watje erin zodat het oorsmeer alvast zacht wordt. Was de arts blij mee.

Boeken mee. Kleine spelletjes om samen met mijn man te spelen.

Kies, als je het kunt betalen, eventueel voor comfort class. Net wat meer ruimte.

Compressie sokken aan, kleden in laagjes. Ik heb meestal iets met een capuchon aan zodat ik mijn vest eventueel achterstevoren kan aan doen om te slapen.

Waarschuw de buurman/buurvrouw dat je het spannend vind. Ik zeg er meestal bij dat ik, in geval van turbulentie, uit reflex soms het verkeerde been grijp IPV mijn man zijn arm of been. Helpt het ijs breken ;)

Ik heb deze trip ook dit kussen gebruikt, hij is wel iets kleiner dan ik hoopte, net te klein voor mijn man. Voor mij net ok.

https://www.bol.com/nl/p/opblaasbare-re ... androidapp

Zo. Einde opstel :+

Sterkte met de vlucht! Ik mag volgende week weer terug naar Nederland vanaf Curaçao...
Laatst bijgewerkt door Prairy op 22-04-22 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Willemiens

Berichten: 953
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:04

De enige tip die het echt comfortabeler maakt is upgraden naar business :')

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:05

Sommige reistabletjes werken versuffend, zowel mijn man als ik hadden moeite wakker te blijven tot de maaltijd geserveerd en rotzooi opgehaald was. Vraag ernaar bij je drogist, die weten wel welke...

Prairy
Berichten: 9267
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:07

WenK schreef:
Sommige reistabletjes werken versuffend, zowel mijn man als ik hadden moeite wakker te blijven tot de maaltijd geserveerd en rotzooi opgehaald was. Vraag ernaar bij je drogist, die weten wel welke...


Probeer ze wel van tevoren even uit.

Ik had van mijn zwager temazepam gehad en daar werd ik alleen maar misselijk van IPV slaperig.

De rest van de familie lag heerlijk te tukken...