Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo schreef:Ik zou eens contact leggen met juridisch loket/ rechtsbijstand want dit klopt volgens mij niet. Staat dit ergens vermeld in de voorwaarden?
linoleum schreef:Dit is vaak gedekt onder de annuleringsverzekering. Dus gewoon melden en laten vergoeden.
germie schreef:linoleum schreef:Dit is vaak gedekt onder de annuleringsverzekering. Dus gewoon melden en laten vergoeden.
Maar onder de annuleringsverzekering van degene die niet meeging? Want die moet hem aanspreken immers, niet de rest, want die zijn gegaan.
linoleum schreef:germie schreef:Maar onder de annuleringsverzekering van degene die niet meeging? Want die moet hem aanspreken immers, niet de rest, want die zijn gegaan.
Die vraag kan je beste stellen bij verzekeraar. Verschilt beetje per voorwaarden, maar ook de samenstelling van reisgezelschap en wat voor soort verzekering is afgesloten.
Maar als je met beetje extra kosten voorkomt dat gehele annulering plaats vindt, kan ook de verzekering van de personen die wel gaan dit vaak dekken.
purny schreef:Overigens doet het reisbureau dit niet, maar is het de voorwaarde van de accomodatieverhuurder. Ik zou hierdoor het reisbureau niet links laten liggen.
germie schreef:purny schreef:Overigens doet het reisbureau dit niet, maar is het de voorwaarde van de accomodatieverhuurder. Ik zou hierdoor het reisbureau niet links laten liggen.
Jawel, want het reisbureau is waar jij een contract mee hebt en jouw aanspreekpunt. Je hebt niets met enige verhuurder van doen, of dat nu klopt of niet. (en dat kan niet kloppen, want er is voor 4 personen betaald wat meer is dan voor 3 personen).
Het vermoeden van onze kant bestaat dat het reisbureau maar voor 3 personen betaalt aan de accomodatie, maar daar hebben degenen die de reis geboekt hebben natuurlijk niets mee te maken.
Ik zou bijna eens gewoon een mail sturen naar mijn annuleringsverzekering met deze vraag wie dat dan betaalt.
Utixo schreef:Maar als ik het dus goed begrijp, krijgt de zieke het geld niet terug?
Stel, de accommodatie kost 1000,-. Jullie hebben allemaal 250,- betaald.
Iemand wordt ziek, maar het is wel logisch dat de accommodatie nog steeds 1000,- kost. Het is dan ook logisch dat de resterende 250,- door de overige 3 gelapt moet worden. Maar dan moet persoon 4 wel het geld terug krijgen natuurlijk.
Het reisbureau het dus aan dat de accommodatie met 3 duurder is dan met 4?
truus1957 schreef:Utixo schreef:Maar als ik het dus goed begrijp, krijgt de zieke het geld niet terug?
Iemand wordt ziek, maar het is wel logisch dat de accommodatie nog steeds 1000,- kost. Het is dan ook logisch dat de resterende 250,- door de overige 3 gelapt moet worden. Maar dan moet persoon 4 wel het geld terug krijgen natuurlijk.
Door het zo te stellen snap ik het wel beter. De accomodatie kost nog steeds 1000,-. De zieke krijgt zijn geld terug, maar het reisgezelschap bestaat nu nog maar uit 3 personen, die de volledige kosten voor de accomodatie gewoon zullen moeten voldoen. De zieke gaat waarschijnlijk niet zijn gerestitueerde 250 bijleggen bij de anderen.
truus1957 schreef:Utixo schreef:Maar als ik het dus goed begrijp, krijgt de zieke het geld niet terug?
Door het zo te stellen snap ik het wel beter. De accomodatie kost nog steeds 1000,-. De zieke krijgt zijn geld terug, maar het reisgezelschap bestaat nu nog maar uit 3 personen, die de volledige kosten voor de accomodatie gewoon zullen moeten voldoen. De zieke gaat waarschijnlijk niet zijn gerestitueerde 250 bijleggen bij de anderen.
The_Cat schreef:Is de verzekering ook via het reisbureau of apart? Staat in de voorwaarden iets van dekking extra kosten in geval van annulatie?
germie schreef:The_Cat schreef:Is de verzekering ook via het reisbureau of apart? Staat in de voorwaarden iets van dekking extra kosten in geval van annulatie?
Een annuleringsverzekering is bijna altijd apart. Ik heb dat ook gewoon doorlopend.
Maar extra kosten voor een ander die wel gaat is dus zo raar.
germie schreef:The_Cat schreef:Is de verzekering ook via het reisbureau of apart? Staat in de voorwaarden iets van dekking extra kosten in geval van annulatie?
Een annuleringsverzekering is bijna altijd apart. Ik heb dat ook gewoon doorlopend.
Maar extra kosten voor een ander die wel gaat is dus zo raar.
Gebruikers op dit forum: fokfanaat, Ipsiedipsie, Mo_Noah, Noor en 3 bezoekers