Ierland, wat zijn de places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:46

Oh mooie foto's Jildau! Mooi weer ook!
Ik ben in 2009 2 weken naar Ierland geweest en ik zou heel graag weer willen, het was zo fantastisch! Toen hebben we een 10 daagse 'all Ireland tour' gedaan met Paddy Wagon. Veel gezien maar nog lang niet alles!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30247
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:23

Fijn dat je je vakantie even deelt <3 Prachtig!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:24

Mooie foto's. Is ook een prachtige plek.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 16:04

Wij zijn op dit moment in de buurt van Kilkenny in een heerlijke B&B. Morgen rijden we naar Doolin.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:07

Gaaf! Veel plezier nog in Ierland.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:59

Hi!

Wij gaan eind februari naar Dublin en zouden dan graag een dagtocht willen boeken om wat meer te zien van Ierland.
Iemand hier tips waar je zo iets het beste zou kunnen boeken?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:14

SdaphneS schreef:
Hi!

Wij gaan eind februari naar Dublin en zouden dan graag een dagtocht willen boeken om wat meer te zien van Ierland.
Iemand hier tips waar je zo iets het beste zou kunnen boeken?


Ik boek soms bij tripadvisor. Wij hebben destijds (2018) een dagtour naar Belfast ( incl.black taxi tour door de protestantse en katholieke wijken gedaan) en de Giant causeway incl carrick-a-rede, gedaan vanuit Dublin, was héél vroeg vertrekken maar wel leuk om te doen.

Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:34

Zit je vast aan een specifieke dag dat je dat wilt of meer, waar er plek is? Er zijn meerdere plekken waar je het in Dublin zelf gewoon in een tourist centre kan boeken (o.a. Tegenover Trinity College).

Paddy wagon staat goed bekend en er zijn veel verschillende bedrijven & touren…

Als je een wat kortere dagreis wilt, kan ik de Wicklow Mountains etc aanbevelen. Als je heel vroeg opstaan & laat terug niet erg vindt, zou je ook de Cliffs of Moher & The Burren dagtoer kunnen doen.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:09

Bedankt voor de tips!
Ik ga denk ik even zoeken wat we willen bekijken, want we hebben nog geen idee. En dan via de vvv het boeken!

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:12

Ik lees even mee, ik twijfel nog tussen schotland of ierland eigenlijk. Lijken me beide erg mooi. Zal niet meer lukken voor ik beval dus mogelijk moet de kleine mee. Zal dus niet meer voor dit jaar zijn :+

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:22

Wij hadden onze reis via Echt Ierland geboekt en dat is een aanrader. Alles was prima geregeld, de accomodaties waren prima tot uitmuntend en de reis was helemaal op onze persoonlijke wensen afgestemd. Ze luisterden echt naar war wij wilden en ook na thuiskomst waren ze oprecht geinteresseerd in onze ervaringen en verhalen. Als we nog een keer gaan weten wij wel bij wie we de reis boeken.

En niet alles was onderweg probleemloos dus we hebben ze onderweg ook echt nodig gehad. En daarmee hebben ze laten zien dat het geen loze woorden waren van hun kant.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:03

Wat moet je echt niet missen tijdens een weekendje Dublin?

paars

Berichten: 5594
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:24

Ja, dat laatste wil ik ook graag weten, alleen dan niet voor een weekend maar voor 1 dag….
Ik dacht aan een ochtendtour met de bus naar Glendalough & Wicklow Mountains. Iemand dat gedaan? Is dat iets? Omgeving lijkt me prachtig. Maar mss is er in Dublin nog wel een aanrader. Smiddags weer met vliegtuig mee. Dus echt voor een ochtend tot 13u ongeveer.
Tips welkom!

Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:27

Ik denk dat een bustour nooit kort genoeg gaat zijn om zoiets te doen, Paars...
Ben je al het hele weekend in Dublin of sowieso maar voor een (halve) dag?

Ik vind de grootste aanrader om een kaartje te kopen voor de hop on hop off bus. Je ziet de hele stad in een keer, kunt uitstappen waar/wanneer je wilt, krijgt korting op activiteiten etc.

Verder vind ik dit sowieso een fijne website voor tips over Ierland in het algemeen:
The Irish Road trip
Ze hebben oa itineraries voor 48 uur in Ierland en ook een rond tour door Ierland etc.

paars

Berichten: 5594
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:22

Dank voor je advies. Denk dat het idd een ritje frustratie wordt omdat er moois te zien is maar te weinig tijd…zal de hop on hop off bus worden!

Jildau

Berichten: 9417
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:31

Het is echt een leuke tour maar wij hebben een hele dag gedaan. Vond de hop on - hop off ook heel leuk en we lagen dubbel om de hele grappige buschauffeur. :D

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:12

wij zijn van plan om van de zomer (juli) 9 dagen naar ierland te gaan *\o/* we willen graag een rondreis doen en beginnen in en eindigen in dublin agz we vanuit hier vliegen :D .

We willen graag zien:
-de dag van aankomst: dublin
-connemara (als hier genoeg tijd voor is)
-cliffs of moher
-dingle
-killarney
-ring of kerry
-cork

heeft iemand een idee of dit haalbaar is in die tijd?

heeft iemand wellicht nog tips voor hotels/bed and breakfasts/guesthouses etc?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30247
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:18

Ik vind het dapper := Maar ik was ook een watje, reed alleen en ik was er 25 jaar geleden. De wegen leken niet op wat we hier gewend zijn, is misschien intussen wel veranderd, maar een gemiddelde van 80 km per uur is onrealistisch.

Als je Connemara skipt steek je rechtstreeks over van Dublin naar de cliffs, vanaf daar is het denk ik wel te doen. Say hi to Inch Strand for me <3. Dat is op Dingle, daar zit een hele leuke pub, trouwens, kan je niet slapen, maar ik zie dat er tegenwoordig wel slaapgelegenheid zit. Prachtig plekje.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:34

Ik heb een heel rondje Ierland gedaan in 10 dagen, dus het kan wel. Maar dat was met gids en bus, dus niet zelf rijden, en wel flits bezoeken op sommige plekken. Ik vond het wel echt een geweldige vakantie. Inmiddels 14 jaar geleden.

Hop on hop of in Dublin ga ik onthouden!!

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:54

Wij hebben vorig jaar een trip van 10 dagen gedaan waarbij we op Cork vlogen, van Cork naar Baltimore reden (goed te doen op 1 dag) en daar een paar dagen bleven. Toen naar Killarney gegaan en een paar dagen gebleven waarna we door reden naar Ballyvaughan/ the Burren/ Cliffs of Moher on af te sluiten in Dublin. We vlogen ook terug vanaf Dublin.

Jildau

Berichten: 9417
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:37

Jaaa wij hebben Belfast geboekt in mei met een dagtocht naar Giants Causeway. Zoveel zin in!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:00

vierhoef schreef:
wij zijn van plan om van de zomer (juli) 9 dagen naar ierland te gaan *\o/* we willen graag een rondreis doen en beginnen in en eindigen in dublin agz we vanuit hier vliegen :D .

We willen graag zien:
-de dag van aankomst: dublin
-connemara (als hier genoeg tijd voor is)
-cliffs of moher
-dingle
-killarney
-ring of kerry
-cork

heeft iemand een idee of dit haalbaar is in die tijd?

heeft iemand wellicht nog tips voor hotels/bed and breakfasts/guesthouses etc?


Het kan op zich wel hoor. Vanuit Dublin zit je redelijk snel in Galway. Het stuk naar Connemara duurt ongeveer net zo lang, dus hou daar wel rekening mee. Maar het is prachtig, dus zeker de moeite waard. Het enige wat ik niet zou doen is Cork.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:04

Idd. Cork vervangen voor Galway. Galway is superleuk!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:06

Dublin en Galway
de Ring of Kerry

Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:16

eens met Mbkaatje, je kunt op deze manier een mooi rondje maken!

Dag 1: Dublin
Dag 2: Naar Galway (veel leuker dan Cork) en door naar Connemara
Dag 3: Rondrijden in Connemara
Dag 4 Via Cliffs of Moher & the Burren naar rondom Dingle
Dag 5: Ring of Dingle
Dag 6 Killarney (vergeet Muckross House niet <3) (even bijkomen qua rijden, ik vond de ring of Dingle best heftig) en event stukje ring of Kerry rondom Killarney
Dag 7(& 8) Ring of Kerry (vooral naar Valentia Island gaan <3). Je z ou ook een stukje West Cork in kunnen gaan, Kenmare is een schattig dorpje ook.
Dag 8(of 9): terug naar Dublin. (Dat is vanuit Killarney een kleine 4 uur en dan ben je ook wel gaar)


Houd er rekening mee dat je alleen op de snelweg de tijd haalt die Google Maps noemt, vooral op alle B/C/D wegen is de gemiddelde snelheid beduidend lager.
Qua overnachtingen, in Kerry zoek vooral niet iets in Killarney. Killarney is takkeduur in vergelijk tot bijv. Tralee. Als je toch in Killarney wilt zitten, wij hebben in Kathleens Country House geslapen. Dat is een grote B&B.
Ik werk zelf geregeld in Tralee en verblijf dan in de Rose Hotel, ook echt meer dan prima.

In Connemara hebben wij in een prachtige B&B net buiten Clifden gezeten: Atlantic View aan de Westport Road.

Als laatste, ik vind https://www.theirishroadtrip.ie heel handig voor net anders-dan-anders activiteiten. Heb hem vaker genoemd, geen aandelen, maar wel super handig!