Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
verootjoo schreef:Ik zou dat nooit doen met die termijn maar ben bekend met vroegbevallingen en zou als de dood zijn dat ik in het buitenland ga bevallen.
Ms als je hele zwangerschap volgens het boekje gaat dat je het aandurft, maar ik zou wel alvast voorzorgsmaatregelen nemen zodat je weet wat je moet doen als je bevalling begint en naar een land met goede zorg.
Urbanus schreef:Ik zou vooral kijken naar een bestemming met een goede NICU, mocht je te vroeg bevallen.
Gowlan schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties tot nu toe!Urbanus schreef:Ik zou vooral kijken naar een bestemming met een goede NICU, mocht je te vroeg bevallen.
Ja hoe zoek ik dat het beste uit? Ik zou in ieder geval niet naar Turkije willen denk ik, vanwege het gedoe met Rusland en Oekraïne en omdat ik begreep dat de gesprekken daar plaatsvinden en ik niet weet of er een bepaalde dreiging is om die reden.. Daarnaast valt het niet onder Europa en je gaat er niet vanuit dat er een vroeggeboorte plaatsvind, maar je weet het ook niet zeker en ik denk dat dat de terugreis niet gemakkelijk zal maken.
Dus het zal wel een reis zijn binnen Europa.
We twijfelden een beetje tussen Griekenland en de Canarische eilanden, maar ik weet dus inderdaad niet hoe het qua zorg hier geregeld is..
En het idee van all inclusive en relaxvakantie zit hem er meer in dat ik mij nu nog prima voel, alleen krijg ik wat last van mijn rug, schaambeen en liezen op het moment dat ik te veel heb gelopen. Ik weet niet hoe het over een paar weken is, dus op goede dagen vind ik het leuk als we er nog op uit kunnen en buiten de deur kunnen eten en dingen kunnen zien. Maar dat ik op slechte dagen gewoon kan kiezen om aan het hotel te blijven relaxen.
Urbanus schreef:Hier een verhaal van een vroeggeboorte op Tenerife.
https://www.kidsenkurken.nl/2021/05/27/ ... naar-huis/
De kans op een vroeggeboorte is klein, echt waar. De meeste baby's blijven lekker zitten.
Maar waarom zou je het risico nemen?