Last minute boeken of niet

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Momo94
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Last minute boeken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 13:58

Hallo,

Het is al even geleden dat ik echt op vakantie ben geweest. Nu willen mijn vriend en ik dan 28 augustus tot 4 september op vakantie naar griekenland. Wij zijn alleen wel gebonden aan deze datums. Nu twijfelen wij alleen of we nu al moeten boeken in verband met corona regels daar nog of dat we last minute boeken.

Iemand die ervaring heeft met nu boeken en last minute boeken? :D
Wat zijn de voor en nadelen ervan. :o

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:18

Hoe kieskeurig zijn jullie? In feite heb je met last-minute alleen de keus uit wat er nog beschikbaar is en dat is een stuk minder dan indien je nu boekt. Mijn ervaring is dat het niet zoveel goedkoper is.

Gezien hoe corona zich nu ontwikkeld en de soepele regelingen vanuit de meeste reisorganisaties zou ik nu gaan boeken, dan heb je nog alle keus, zeker omdat jullie geen enkele ruimte hebben qua dagen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Last minute boeken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:23

Gezien het feit dat je inderdaad geen ruimte hebt m.b.t. data zou ik nu al boeken. :)
Straks loop je de kans dat er weinig tot niks vrij is, en dat je alsnog de hoogste prijs moet betalen. Dan liever de zekerheid dat je iets hebt.

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Last minute boeken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:29

Lekker nu boeken! Zeker als je bij bv Sunweb boekt, mag je tot 6 weken van te voren nog kostenloos omboeken als het bv niet lukt ivm corona of wat dan ook.

Momo94
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 13:11

Dank jullie wel voor de tips! :D

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Last minute boeken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:48

Ik zou gewoon boeken. Corona regels kunnen de dag voor vertrek of zelfs de dag op vertrek nog wijzigen. Nu is het natuurlijk niet meer zo dat er een land op slot wordt gegooid.

Anoniem

Re: Last minute boeken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:15

Wij hebben pas geboekt voor een vakantie voor over - toen- 2 maanden. Gister geek ik en was die datum nét uitverkocht.. - voor over nu 1.5 maand - dus het is maar net wat je zelf wil. Ik zou lekker gaan boeken, en kijken of je een annulering kunt krijgen voor corona-regels als je daardoor echt niet zou willen.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Last minute boeken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:16

Ik zou nu boeken, het wordt mijn ervaring eigenlijk alleen duurder om te boeken.
Nu nog veel keuze ook. Wel zo fijn.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Last minute boeken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:20

Ik zal nu alvast boeken. Ik merk hoe snel de boekingen gaan naar Griekenland nu alles weer mag. Ik heb (nadat alle Corona maatregelen) geschrapt waren geboekt en de boekingen een weekend in de gaten gehouden. Het ging als een speer! Moet zeggen dat ik nu alleen de hogere prijzen nog zie staan. Zou zelf het risico niet nemen om tot het laatste moment te wachten. Je weet niet waar je dan terecht komt en het is leuk om alvast ergens naar uit te kijken.