De komende dagen rij ik vanuit Zuid Nederland naar Zweden, via Duitsland en Denemarken. Onderweg moet ik tweemaal tanken, diesel. Online kom ik geen écht actuele prijzen tegen. Wie weet waar ik het ‘goedkoopst’ de tank volgooi?
Bingo, hier iemand die al 15 jaar van NL naar Zweden rijdt via duitsland en denenmarken. ik weet de namen niet precies (kan ik navragen), maar ik weet dat er net na hamburg eentje is met de naam Holborn ofzo, en als je echt nét over de grens bent bij Malmö is er ook eentje die goedkoop is.
Houd er rekening mee dat de reis altijd heel voorspoedig lijkt te gaan omdat je echt "zo" aan de grens van denenmarken naar zweden bent, maar dan begint (afhankelijk van waar je moet zijn) het echte roteind pas.
Welke route neem je? Ik woon in Noord Jutland, net iets boven Aalborg. Daar zit een Uno-X bij Rærup (9310). Deze is niet de zien vanaf de snelweg, een onbemand tandstationnetje. Hier tank ik zelf altijd het goedkoopst. Maar let op: is wel erg afhankelijk van de tijd waarop je rijdt. Misschien kun je een paar dagen op vaste tijden de prijs eens checken?
Verder tankten wij altijd bij deze plek iets voor Hamburg: Hoyer Autohof Hamburg Süd | Rade.
Volgens mij is een Autohof altijd iets goedkoper dan een tankstation langs de snelweg.
Of die in Duitsland het goedkoopste is op het moment durf ik niet 100% zeker te zeggen. We zijn al even niet meer op en neer geweest namelijk. Maar misschien is het de moeite waard om ze even online op te zoeken.
We gaan bij Enschede de grens over, dan naar Lübeck om te overnachten. Bij Püttgarden de boot en dan via de brug richting Malmö. We moeten naar Kristianstad.
Zo te lezen tank ik ‘m af voorbij Hamburg, dan red ik waarschijnlijk terug tot aan Lubeck ook nog wel.
In Duitsland is het zeker 10 cent de liter duurder dan NL voor diesel.
Maik79
Geplaatst: 24-03-22 09:05
Leuk, naar Zweden Zoek in Duitsland in ieder geval een Autohof op. Light meestal net iets van de snelweg af maar wordt wel aangegeven. Scheelt best met tanken aan de snelweg.
ogidni
Geplaatst: 24-03-22 09:10
Als je de ANWB app Onderweg op je telefoon zet, zie je overal in Nederland de actuele prijzen van de brandstoffen. Ideaal. Misschien heb je voor het buitenland ook zoiets?? Ik zie dat Callippo al een duitse versie noemt
Vrienden van ons waren hier (DK) vorig weekend en de prijzen in Duitsland lagen heel hoog, hoger dan in NL en hier. Hier wisselt het enorm, de ene dag kan zo ineens een kroon/liter duurder zijn dan de andere dag en dan later in de week ook weer zakken. Er zit vast systeem in maar dat hebben we nog niet ontdekt Over het algemeen is het wel (net iets) goedkoper dan in NL.
xsensibel
Geplaatst: 24-03-22 10:09
MarlindeRooz schreef:
De app lease direct heeft goede prijsweergave!
Die werkt ook niet.. ik reed vd week naar een tankstation waarvan hij zei dat het €2.03 was. Kom ik daar bleek het €2.17 te zijn..
Momo94
Geplaatst: 24-03-22 10:32
Ik weet niet waar je vandaan komt en of je er langs komt, maar hier bij malden heb je een truckstop met tankstation en daar tank ik nu momenteel omdat die daar maar 2,049 is.
Chubby
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-22 00:39
Uiteindelijk tankte ik vandaag in Hengelo (bijzondere keuze van mijn navi om me door te stad te sturen ) voor €2,09. Ik zag dat het tankstation hier vlakbij mijn Duits hotel de diesel op €2,12 heeft staan. Maar dan moet ik in Zweden weer tanken, dus ik rij morgen eerst wel Denemarken in
Het gaat me niet op een paar centen per liter verschil, maar Zweden is tot wel €0,30 per liter duurder zag ik. Da’s de moeite om rekening mee te houden!