Een paar dagen tot rust komen, waar?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4940
Geregistreerd: 09-08-05

Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 07:56

Hoi Bokkers,

Ik zit momenteel in een erg turbulente periode in mijn leven (relatie beeindigd, twijfels over professionele leven etc) en het enige wat ik kan bedenken dat ik nu wil is rust.

Ik wil graag een paar dagen (max 7 dagen) weg waar ik helemaal niks hoef te doen. Waar het ok is om misschien de hele dag op een balkonnetje of terras een boek te lezen en ik even geen verantwoordelijkheden heb met werk, mensen of honden. Ik zoek juist geen activiteiten, hoogstens wat wandelen maar verder vooral niks doen en geen verplichtingen.

Zelf was ik aan het zoeken op zonnige bestemmingen zoals Gran Canaria, Tenerife (nooit geweest) maar misschien zijn er nog prachtige plekjes waar er rust is waar ik niet aan heb gedacht? Zo lijkt Zweden me wel mooi maar ik wil niet 7 dagen binnen zitten.

Iemand suggesties waar ik tot rust kan komen en even alles kan laten bezinken?

Marie111
Berichten: 4694
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:57

Terschelling zou ik zeggen

Afanaisa91

Berichten: 1353
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:14

Sterkte TS. Het eerste waar ik aan moet denken is https://walkofwisdom.org/.
Geen idee of het bij je past, maar ik hoor goede verhalen van mensen die de route (deels) hebben afgelegd.

Gwahir

Berichten: 757
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:20

Je bent m.i. op zoek naar een mindset, niet naar een plaats :) niets doen en ontspannen kun je overal doen, de Veluwe is bijvoorbeeld ook prachtig <3

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:26

Ik zou zeggen de cantharel.. :j
Goed eten, natuur, rust..

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:31


Esmee_RS

Berichten: 4903
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:34

Kaapverdië?

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:35

In de Ardennen een fijne boomhut boeken! Niks is zo lekker als tot rust komen in de natuur!

Schuur_

Berichten: 4940
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 08:36

Gwahir schreef:
Je bent m.i. op zoek naar een mindset, niet naar een plaats :) niets doen en ontspannen kun je overal doen, de Veluwe is bijvoorbeeld ook prachtig <3


Klopt maar soms helpt het dan om je los te maken van de dagdagelijkse dingen waar je je toch op kunt focussen. Op dit moment ben ik steeds in paniek rondjes aan het rennen in mijn hoofd en deze cirkel probeer ik te verbreken

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:38

Fitzroy schreef:
https://Www.natuurhuisje.nl
Zat leuke plekken in binnen- en buitenland. Sterkte :(:)


Deze had ik ook in gedachten! Zitten veel verschillende, mooie huisjes en plekken tussen.
Sterkte ts :(:)

karrij
Berichten: 1077
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:46

nine1987 schreef:
Ik zou zeggen de cantharel.. :j
Goed eten, natuur, rust..


Joh precies dacht daar ook aan toen ik het verhaal las.

Heerlijk bij de Cantharel, wij gaan volgende maand ook weer en in augustus een hele week, zo relaxed daar

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:48

Om echt tot rust en los te komen moet je inderdaad even weg van thuis. Voor mij is dat naar de camping in Luxemburg. Prachtige omgeving, natuur, wandelen of met een boekje of handwerkje op de veranda zitten.
Er zijn daar veel huisjes, hotels en campings te vinden. De campings hebben tegenwoordig veelal ook enkele verhuuraccomodaties van een simpele pod met alleen bed tot een luxe safaritent en vanalles er tussenin.

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:52

Schuur_ schreef:
Gwahir schreef:
Je bent m.i. op zoek naar een mindset, niet naar een plaats :) niets doen en ontspannen kun je overal doen, de Veluwe is bijvoorbeeld ook prachtig <3


Klopt maar soms helpt het dan om je los te maken van de dagdagelijkse dingen waar je je toch op kunt focussen. Op dit moment ben ik steeds in paniek rondjes aan het rennen in mijn hoofd en deze cirkel probeer ik te verbreken


:(:)
Dan zou ik geen energie verspillen aan reizen en plannen. Pak een fijn hotel op een mooie plek in NL. Wandelen, zitten, jezelf laten verwennen.

Met jezelf afspreken dat je halverwege die week een prioriteiten lijstje mag maken als je niet genoeg tot rust komt.

Ons motto hier is alleen rust kan je redden. Vanuit paniek maak je keuzes op emotie en niet op verstand. Laat iemand mee denken.
En vrijwel alles is op te lossen en overkomelijk ook al voelt het nu misschien niet zo

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:55

De Cantharel is prachtig, heerlijk en zeker een aanrader!
Maar wel een flink hotel en hotspot voor wandelaars, fietsers, etc. dus in die zin wel veel mensen en roering. Nu is dat ook bij een (groot) hotel op Tenerife hoor, maar weet niet of je dat wilt?

Ik zou ook Zakynthos nog aanraden, Laganas is erg mooi en betaalbaar.
En daar zit Laganas Horse Riding Centre waar je met paarden kunt zwemmen mocht je dat leuk vinden.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:14

zweden is echt een aanrader... hier kom je echt tot rust, alleen maar natuur.. en verder vind ik natuurhuisjes.nl een hele fijne site
en mijn advies: set daar bewust je tel uit of iig het geluid uit en leg hem weg, je kan je tel zo instellen dat je nog wel door bepaalde mensen gebeld kan worden en verder is hij dan stil.. anders blijf je de prikkels houden

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:41

Dorus schreef:
Om echt tot rust en los te komen moet je inderdaad even weg van thuis. Voor mij is dat naar de camping in Luxemburg. Prachtige omgeving, natuur, wandelen of met een boekje of handwerkje op de veranda zitten.
Er zijn daar veel huisjes, hotels en campings te vinden. De campings hebben tegenwoordig veelal ook enkele verhuuraccomodaties van een simpele pod met alleen bed tot een luxe safaritent en vanalles er tussenin.

Daar moest ik ook direct aan denken. Ik had hier vorig jaar gereserveerd (maar helaas weer moeten afzeggen wegens omstandigheden), maar ik denk er nog steeds over om er eens naartoe te gaan. Lekker in een hutje op een heuvel.

https://www.kengert.lu/nl/huurobjecten/hutten-quartier

Ze zijn net weer open vanaf 1 maart en druk zal het vast nog niet zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:44

Ik spreek uit ervaring en wat je je wel goed moet beseffen is dat waar je ook heen gaat, je dit met je meeneemt. In je gedachten ben je op die andere plek volledig rustig en zen, maar zo zal het helaas niet zijn. Je neemt je zorgen mee en je voelt je gewoon nog steeds hetzelfde maar dan op een andere plek.
Dit is niet om negatief te doen maar wel om je een teleurstelling te besparen. Je zal realistisch moeten zijn.
Een andere plek kan je helpen om er iets anders tegenaan te kijken, misschien zie je meer overzicht als je meer rust neemt. Maar eigenlijk zit dat hem nog in je jezelf en niet in de omstandigheden.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:00

Karin schreef:
Dorus schreef:
Om echt tot rust en los te komen moet je inderdaad even weg van thuis. Voor mij is dat naar de camping in Luxemburg. Prachtige omgeving, natuur, wandelen of met een boekje of handwerkje op de veranda zitten.
Er zijn daar veel huisjes, hotels en campings te vinden. De campings hebben tegenwoordig veelal ook enkele verhuuraccomodaties van een simpele pod met alleen bed tot een luxe safaritent en vanalles er tussenin.

Daar moest ik ook direct aan denken. Ik had hier vorig jaar gereserveerd (maar helaas weer moeten afzeggen wegens omstandigheden), maar ik denk er nog steeds over om er eens naartoe te gaan. Lekker in een hutje op een heuvel.

https://www.kengert.lu/nl/huurobjecten/hutten-quartier

Ze zijn net weer open vanaf 1 maart en druk zal het vast nog niet zijn.

Dat is ook een prachtige accommodatie <3
Wij zijn met carnaval nog geweest en er was verder echt bijna niemand.

Bij ons zijn de pods ook zo basic ingericht, maar we hebben ook blokhutten die iets meer ingericht zijn met oa een koelkast en stromend water. In het hoofdgebouw staan ook twee gasfornuizen voor algemeen gebruik.
https://www.campingkautenbach.lu/verhuur/pods/

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:25

Suzanne F. schreef:
Ik spreek uit ervaring en wat je je wel goed moet beseffen is dat waar je ook heen gaat, je dit met je meeneemt. In je gedachten ben je op die andere plek volledig rustig en zen, maar zo zal het helaas niet zijn. Je neemt je zorgen mee en je voelt je gewoon nog steeds hetzelfde maar dan op een andere plek.
Dit is niet om negatief te doen maar wel om je een teleurstelling te besparen. Je zal realistisch moeten zijn.
Een andere plek kan je helpen om er iets anders tegenaan te kijken, misschien zie je meer overzicht als je meer rust neemt. Maar eigenlijk zit dat hem nog in je jezelf en niet in de omstandigheden.


Uit ervaring kan ik dit ook beamen.
Helaas blijven de zorgen, problemen en/of vervelende gevoelens niet achter op Schiphol, je kunt je hoofd niet uitzetten.

Maar ik snap je bedoeling wel, het kan heel overweldigend zijn om door sh*t heen te gaan en ook nog al je verantwoordelijkheden te moeten dragen zoals werk, huishouden, honden, sociale contacten etc.
Maar inderdaad wel goed om te bedenken dat je je gedachten en zorgen daar ook zult hebben, maar wel met wat meer rust.

Succes in ieder geval met een fijne plek te vinden!
Heb je een bepaalde periode/week in gedachten?
Wat ook echt een uitkomst kan zijn is een retraite boeken. Deze heb je in vele vormen, maar hierin ga je een aantal dagen helemaal voor de rust en zen in jezelf. Vaak met ademhalingssessies, meditatie enz.
Wellicht is dit ook iets om naar te kijken?

Afanaisa91

Berichten: 1353
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:37

Het zal inderdaad afhangen met wat voor een verwachtingen je dit doet.

Zelf ben ik qua rust en doelen weer bijgetrokken in een mogelijk vergelijkbare periode. Totaal keuze qua setting verder, maar ik kijk daar wel positief op terug.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:43

Marie111 schreef:
Terschelling zou ik zeggen


Mijn eerste gedachte ook! Vooral richting de oostelijke kant. Ik heb een keer in Oosterend gezeten. Super rustig, mooie natuur.
Maar zo te lezen wil je richting het buitenland? Ardennen, Zwarte Woud?

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:01


herr_balou
Berichten: 1480
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:08

Hotel van der Werff op Schiermonnikoog.

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:15

Afanaisa91 schreef:
Het zal inderdaad afhangen met wat voor een verwachtingen je dit doet.

Zelf ben ik qua rust en doelen weer bijgetrokken in een mogelijk vergelijkbare periode. Totaal keuze qua setting verder, maar ik kijk daar wel positief op terug.


Voor mij geldt ook dat juist een periode even uit mijn eigen omgeving en routine stappen en even niks moeten heel erg kan helpen om zaken weer op een rij te krijgen.
Nee je problemen zijn niet ineens weg als je ergens anders heen gaat, maar ik kan ze dan goed genoeg loslaten. Denk dat het heel erg aan ligt hoe je zelf bent en inderdaad wat je verwachtingen zijn.

Zelf heb ik goede herinneringen aan een weekendje Zuidoost België. We hadden gewoon een huisje geboekt via Booking, ergens in the middle of nowhere vlakbij Duitsland en Luxemburg. Was heerlijk rustig en een mooi gebied. Evenals een huisje midden in het Zwarte Woud via een Duitse vakantiewoningen website (volgens mij ferienwohnungen.de). Texel vond ik ook erg mooi. Je hoeft niet per se heel ver weg te zoeken. Tenzij je natuurlijk graag warme temperaturen hebt. Zelf vind ik het reizen zelf (vliegtuig etc) stressvol en kan ik eigenlijk het beste van korte vakanties genieten als ze niet te ver weg zijn. Maar dat zal natuurlijk ook aan je persoon liggen.

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:20

Ik zat inderdaad ook te denken aan zoiets als een retraite, kan je vaak zelf kiezen hoe ver je dit spiritueel wilt doen of gewoon voor de rust en stilte. En er zijn best veel locaties in Nederland die dit nog aanbieden.

Anders zijn de waddeneilanden ook echte aanraders, Schiermonnikoog is ook prachtig. Wij zijn zelf dit jaar op vakantie geweest rond de moezel in Duitsland en vonden die omgeving ook heel fijn. Hoop opties van toeristisch tot kleine rustige dorpjes.