Canada 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8052
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:51

Hé wat leuk, een Canada topic! Wij willen dit jaar september gaan maar hebben helaas nog geen geschikte reis gevonden. Als iemand tips heeft.. we willen 3 weken met een budget van €3250 pp naar West Canada met een huurauto.
Hadden bij Doets de perfecte reis gevonden maar helaas geen goed contact mee.
In de tussentijd blijf ik genieten van jullie verhalen :)

Oshaa
Berichten: 1051
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:20

Autumnn schreef:
Hé wat leuk, een Canada topic! Wij willen dit jaar september gaan maar hebben helaas nog geen geschikte reis gevonden. Als iemand tips heeft.. we willen 3 weken met een budget van €3250 pp naar West Canada met een huurauto.
Hadden bij Doets de perfecte reis gevonden maar helaas geen goed contact mee.
In de tussentijd blijf ik genieten van jullie verhalen :)


10 jaar geleden heb ik de reis zelf samengesteld :). Het was eigenlijk prima te doen, al snap ik ook als het in de huidige - en toch nog wat onzekere tijden - makkelijker is met een pakketreis..

Hier zijn de tickets geboekt! 16 augustus vliegen we :). We komen om middernacht aan in Vancouver, dus dat wordt nog interessant. Hebben een air bnb op 7 km, maar ja we moeten er wel komen met hond + bagage + fiets. Misschien dat we de eerste week van september nog een tripje doen, gaat afhankelijk zijn of we dan al een eigen auto hebben. Mochten we die al hebben dan wordt het of Vancouver Island of the Okanagan Valley!

Autumnn

Berichten: 8052
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:53

Klopt, daar hebben we ook naar gekeken en scheelt een stuk in prijs :j echter hebben we een paar jaar geleden in Maleisië een ongeluk gehad en toen waren we zo blij dat we alleen het reisbureau hoefde te bellen en die alles voor ons regelden. Wij hadden al genoeg aan ons hoofd toen qua politie en ziekenhuis en konden toen redelijk zorgeloos terugvliegen. Daar waren we toen heel blij mee :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 16:05

Wij hebben goede ervaringen met Beleef Amerika / Beleef Canada. Als je het reisplan van Doets aan hun stuurt, stellen ze dezelfde reis voor je samen.
Wij hebben hun pakketreizen een keer gevolgd, maar toen we een beetje meer ervaring hadden zijn we ook onze eigen input gaan leveren en dan denken ze prima met je mee.

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 17:32

Ik heb goede ervaring met exit reizen, destijds een eiland hoppen Hawaii bij hun geboekt, alles ging over de mail, snelle en goede communicatie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 17:48

Liesbethje schreef:
Wij vliegen 17 augustus naar Vancouver en vanuit daar gaan we in 3 weken met de camper op pad om uiteindelijk 8 september vanuit Calgary terug te vliegen naar Nederland. Ook voor ons de eerste keer, echt super veel zin in!

Ik ga zeker dit topic bijhouden, we zijn nu langzamerhand aan het voorbereiden wat we waar willen doen (reisplan en campings zijn al geboekt) mbt excursies. Ik wil heel graag ergens een gave paardrijtocht maken en mijn vriend wil graag vissen en verder vooral veel van de natuur genieten *D

Ik ben in 2011 in 100Mile House in Springlake ranch geweest. Heerlijke cabins en lekker kunnen rijden. Ik had deze stop tussen Whistler en Jasper ingelast. Dat was prima te doen.

Autumnn

Berichten: 8052
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:53

Bedankt voor de tips! Ik ga kijken :)

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 23:59

_Nicky schreef:
Leuk topic, helaas zie ik het wat laat!
Ik zit nu in Whistler, begonnen in Calgary en eindigen in Vancouver. Morgen met de ferry over naar Vancouver Island!


Grappig wij gaan andersom!

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 00:01

Autumnn schreef:
Hé wat leuk, een Canada topic! Wij willen dit jaar september gaan maar hebben helaas nog geen geschikte reis gevonden. Als iemand tips heeft.. we willen 3 weken met een budget van €3250 pp naar West Canada met een huurauto.
Hadden bij Doets de perfecte reis gevonden maar helaas geen goed contact mee.
In de tussentijd blijf ik genieten van jullie verhalen :)


Oh wij hebben juist via Doets geboekt :j

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 00:04

Liesbethje schreef:
Wij vliegen 17 augustus naar Vancouver en vanuit daar gaan we in 3 weken met de camper op pad om uiteindelijk 8 september vanuit Calgary terug te vliegen naar Nederland. Ook voor ons de eerste keer, echt super veel zin in!

Ik ga zeker dit topic bijhouden, we zijn nu langzamerhand aan het voorbereiden wat we waar willen doen (reisplan en campings zijn al geboekt) mbt excursies. Ik wil heel graag ergens een gave paardrijtocht maken en mijn vriend wil graag vissen en verder vooral veel van de natuur genieten *D


Iets met Wells gray park kun je paardrijden. Ik heb geen rit geboekt, wil het weer afwachten. Wellicht dat ik als we er zijn contact opneemt voor een ritje :))

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:08

Wij gaan ook in Wells grey 1 dagtocht rijden. Hopelijk is het weer ok :+ We slapen daar ook op de ranch.

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 03:44

Waar hebben jullie geboekt in Wells Gray?
Mijn man en ik zaten in de Helmcken Falls Lodge, hele fijne mensen. Ook een kolibrie gezien! Helaas nog te vroeg in het seizoen voor een rit, anders had ik dat graag gedaan!

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 07:20

_Nicky schreef:
Waar hebben jullie geboekt in Wells Gray?
Mijn man en ik zaten in de Helmcken Falls Lodge, hele fijne mensen. Ook een kolibrie gezien! Helaas nog te vroeg in het seizoen voor een rit, anders had ik dat graag gedaan!


Oh daar slapen wij ook!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:49

Ik had Wells Gray toen ook opgezocht maar daar boden ze toen alleen stapritten.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 06:04

Wij zijn op het vliegveld as we speak!

Jarmo

Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:32

Heel veel plezier Dayanara!
Wij gaan 25 juni vertrekken naar Calgary, om daar 10 dagen rond te trekken. We komen aan in Calgary en zullen vanuit daar de rockies in met overnachtingen in onder andere Golden, Canmore, Revelstoke, Jasper, Banff en Lake louise.

Daarna hebben we een binnenlandse vlucht om naar Toronto te vliegen, om daar de Niagara Falls en Blue Mountains te bezoeken. Reden dat wij naar Toronto gaan is om vrienden te bezoeken die daar wonen. Ik heb in 2019 daar 2,5 maand stage gelopen op hun melkveebedrijf. Ik zet mijn broer af bij het vliegveld en dan blijf ik daar nog een week.

@Dayanara, vergeet je geen foto's te plaatsen???

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:26

Hoe bevalt Canada tot nu toe? Wij zijn sinds vrijdag weer thuis! Foto’s volgen binnenkort!

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:33

Afbeelding

Dit was ons uitzicht in Ucluelet vanuit de jacuzzi! En nee, geen Photoshop! De zeehonden zwommen ook langs <3

Faringo
Berichten: 8249
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:15

Ga zo even bijlezen, maar ik volg, niet voor dit jaar maar tips en ervaringen. Grote kans dat ik volgend jaar met een vriendin naar Canada ga.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 13:17

_Nicky schreef:
[ [url=m/s39Luv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was ons uitzicht in Ucluelet vanuit de jacuzzi! En nee, geen Photoshop! De zeehonden zwommen ook langs <3


Daar zaten wij ook! En wij hebben bij Jamie's wahlingstation een whale tour gedaan en beren. En kregen een heuse walvis show en we hebben beertjes gespot. We zitten nu nog in Whistle en vertrekken morgen naar Clearwater. Het regent alleen erg veel
Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 16:30

Faringo schreef:
Ga zo even bijlezen, maar ik volg, niet voor dit jaar maar tips en ervaringen. Grote kans dat ik volgend jaar met een vriendin naar Canada ga.


Dan zou ik zeker naar Ucluelet gaan en de westshore side suites overnachten. Zoals de foto hierboven!

Faringo
Berichten: 8249
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:35

Die ziet er inderdaad heel aantrekkelijk uit :D. We moeten nog even bedenken of we via een reisorganisatie iets in elkaar laten zetten of dat we zelf iets knutselen aan de hand van een bestaande route. Alle opties staan nog open zeg maar (auto/camper). Is wel een beetje afhankelijk hoe de situatie met Covid t.z.t. is anders wordt het waarschijnlijk via een reisorganisatie.

Heel gaaf jou foto van de beer!

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:25

Wat leuk! Veel mensen hier gaan naar de westkant lees ik. Wij gaan in september/oktober naar de oostkant voor 21 dagen. We starten in Toronto, maken dan een rondreis via Tadoussac en Algonquin naar Niagara Falls en dan weer vanuit Toronto naar huis :)

Zouden oorspronkelijk in 2020 vertrekken, maar íets gooide roet in het eten :')

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 12:07

Faringo schreef:
Die ziet er inderdaad heel aantrekkelijk uit :D. We moeten nog even bedenken of we via een reisorganisatie iets in elkaar laten zetten of dat we zelf iets knutselen aan de hand van een bestaande route. Alle opties staan nog open zeg maar (auto/camper). Is wel een beetje afhankelijk hoe de situatie met Covid t.z.t. is anders wordt het waarschijnlijk via een reisorganisatie.

Heel gaaf jou foto van de beer!


Je merkt helemaal niets van covid hier. We vliegen vanmiddag naar huis maar ik wil niet :((

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:25

Wij gaan dit jaar ook weer voor het eerst sinds 3 jaar naar Canada *\o/* Zo ontzettend veel zin in! Ik heb daar voor 1,5 jaar gewoond en gewerkt en ging daarna jaarlijks terug. Dit kon afgelopen jaren echter niet vanwege corona. Dus heel blij dat het weer kan en iedereen weer kan zien. Ook nog een bruiloft daar van een vriendin, die ook (als reiziger) op boerderij was toen ik daar voor het eerst kwam :) Dus kijk er gigantisch naar uit. 23 augustus-26 september ga ik.
Maar dus wel wat anders dan de meesten hier, niet door BC. Lekker in het cowboyse Saskatchewan :P

Hoe is de heenreis nu met corona? Ik lees een beetje verschillende dingen. Geldt een herstelbewijs ook? Je hoeft geen booster te hebben toch? Ik heb alleen maar 1 vaccinatie van Janssen, en een herstelbewijs.