Canada 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 05:45

Mijn lief en ik vertrekken 7 mei naar Canada voor een 19 daagse vakantie. Starten in Vancouver en eindigen in Calgary. Onwijs veel zin in.

Gaan er nog meer mensen naar Canada of zijn jullie er al eens geweest?

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:25

JA :).
Wij verhuizen in augustus naar Canada (Vancouver). Ik ben toegelaten voor een PhD programma daar.
Al mogen we natuurlijk nog niet met 100% zekerheid zeggen dat we ook echt mogen gaan van de Canadese immigratie, want we hebben onze permits nog niet.

Heb in 2012 al een jaar in Canada gewoond (Ontario) en daarna een periode rondgereist (Calgary - Vancouver Island - Calgary rondje). Was echt ontzettend gaaf.

Gaan jullie met de auto of een camper?

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:26

Wij gaan 28 mei voor 16 dagen! Zelfde gebied!

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:40

Wij zijn er een paar jaar geleden geweest, heen Calgary en terug Vancouver. Fantastisch land!

Heb je in je reisplan ook tijd voor Vancouver Island? Uceclet, Tofino (walvisspotten) en Victoria zijn erg de moeite waard. Bijzonder is ook de trip van Safona (woestijn - klein dorpje aan groot meer) via binnenland naar de Rocky's. Wij vonden Jasper leuker als Banff! Wilder - hebben er ook paard gereden.

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:42

Wij gaan van 16 April tot 5 Mei naar Canada met onze kinderen. We hebben vrienden in Manitoba en gaan waarschijnlijk van daaruit ook nog wel met de auto richting de Rocky's. Dat hebben we al vaker gedaan.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 12:43


february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:09

Ik woon in Courtenay (Vancouver Island) na eerst 2 jaar in Victoria te hebben gewoond. Daarnaast heel veel van BC gezien, zeker de regios die op jullie route liggen. Laat maar weten als je specifieke tips zoekt! *D

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:11

february schreef:
Ik woon in Courtenay (Vancouver Island) na eerst 2 jaar in Victoria te hebben gewoond. Daarnaast heel veel van BC gezien, zeker de regios die op jullie route liggen. Laat maar weten als je specifieke tips zoekt! *D


Vancouver Island, precies waar ik naartoe zou willen! Ik zou wel tips willen ontvangen mag ook per pb. Ik hou van natuur en watervallen en niet al te veel kou is het ook te doen in juni/september

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 23:11

Wij gaan 25 mei naar Vancouver en doen een rondje en vertrekken ook weer vanuit Vancouver . Blijven 3 weken . Nog geen excursies geboekt , wel de Ferry naar Vancouver island.

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 01:09

moonsparkle schreef:
february schreef:
Ik woon in Courtenay (Vancouver Island) na eerst 2 jaar in Victoria te hebben gewoond. Daarnaast heel veel van BC gezien, zeker de regios die op jullie route liggen. Laat maar weten als je specifieke tips zoekt! *D


Vancouver Island, precies waar ik naartoe zou willen! Ik zou wel tips willen ontvangen mag ook per pb. Ik hou van natuur en watervallen en niet al te veel kou is het ook te doen in juni/september


Vancouver Island is de mildste regio in Canada, met Victoria als warmste stad. Deze winter hebben we toevallig in december een flinke berg sneeuw gehad en ongewoon koude temperaturen, maar verder is het heel vergelijkbaar met Nederland. De westkust (Port Renfrew, Tofino, Ucluelet) krijgt het hele jaar door veel regen (met de piek in de herfst, winter en vroege lente), maar daar krijg je dan wel een prachtig regenwoud voor terug :j Juni en September zijn goede tijden om hierheen te komen, July & Augustus is hier zomervakantie dus drukker met locals. Zeker met de bosbranden van de afgelopen jaren trekken veel mensen naar het eiland voor vakantie omdat het binnenland gewoon een hel is met branden en rook. Juni en September zijn prachtig, met Juni nog alles lekker groen en fris en September al een vleugje herfst in de lucht, maar nog heerlijk lange nazomerdagen <3

Watervallen in overvloed hier, met onder andere Little Qualicum Falls Provincial Park als zeer toegankelijk en aantrekkelijke stop. Natuur vind je hier overal in allerlei varianten: regenwoud met enorme bomen aan de westkust, glooiende heuvels, meren, en rivieren in de Cowichan Valley,bergen in Strathcona Provincial Park, langgerekte stranden tussen Tofino en Ucluelet en een enorme varieteit aan stranden en toegang tot de zee aan de oostkust.

Hoe lang hoop je hier rond te reizen? Dan kan ik wat specifieker tips geven!
Laatst bijgewerkt door february op 22-04-22 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 01:10

parador schreef:
Wij gaan 25 mei naar Vancouver en doen een rondje en vertrekken ook weer vanuit Vancouver . Blijven 3 weken . Nog geen excursies geboekt , wel de Ferry naar Vancouver island.


Leuk! Hebben jullie de ferry naar Victoria (Tsawassen - Swartz Bay) of naar Nanaimo (Horseshoe Bay - Departure Bay)?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 07:21

Oh wij landen in Vancouver en gaan 2 overnachtingen naar Vancouver island. Nog 2 weken :))

De arriveCAN al gedownload, ETA aangevraagd en approved.

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:24

Dayanara schreef:
Oh wij landen in Vancouver en gaan 2 overnachtingen naar Vancouver island. Nog 2 weken :))

De arriveCAN al gedownload, ETA aangevraagd en approved.


Ik weet niet of het nog mogelijk is, maar ik zou overwegen meer overnachtingen op Vancouver Island te doen. Het is echt een fantastisch eiland, maar groter dan je denkt. Als je iets wil zien kan je er beter langer voor uit trekken. Natuurlijk moet dat wel passen in je planning!

Wij verhuizen half augustus naar Vancouver (nou ja, er buiten - we gaan naar Maple Ridge). Nu ook al aan het kijken om na een week of 2 een paar daagjes weg te gaan (voordat mijn PhD begint op 7 september).
Vind het zo leuk om weer helemaal in het uitzoeken van reisjes te duiken!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 23:27

Oshaa schreef:
Dayanara schreef:
Oh wij landen in Vancouver en gaan 2 overnachtingen naar Vancouver island. Nog 2 weken :))

De arriveCAN al gedownload, ETA aangevraagd en approved.


Ik weet niet of het nog mogelijk is, maar ik zou overwegen meer overnachtingen op Vancouver Island te doen. Het is echt een fantastisch eiland, maar groter dan je denkt. Als je iets wil zien kan je er beter langer voor uit trekken. Natuurlijk moet dat wel passen in je planning!

Wij verhuizen half augustus naar Vancouver (nou ja, er buiten - we gaan naar Maple Ridge). Nu ook al aan het kijken om na een week of 2 een paar daagjes weg te gaan (voordat mijn PhD begint op 7 september).
Vind het zo leuk om weer helemaal in het uitzoeken van reisjes te duiken!


Dat is niet mogelijk, we hebben een rondreis. :j

Wat gaaf dat jullie naar Vancouver verhuizen <3

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:43

february schreef:
parador schreef:
Wij gaan 25 mei naar Vancouver en doen een rondje en vertrekken ook weer vanuit Vancouver . Blijven 3 weken . Nog geen excursies geboekt , wel de Ferry naar Vancouver island.


Leuk! Hebben jullie de ferry naar Victoria (Tsawassen - Swartz Bay) of naar Nanaimo (Horseshoe Bay - Departure Bay)?

Ja we gaan heen naar swartz bay en terug via horse shoe bay.

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:40

Misschien een gekke vraag maar is er een tip over waar je het beste authentieke souvenirs kan kopen (geen etenswaar)? :D
We gaan naar vancouver, vancouver island, campbell river, whistler, jasper en banff. Wij zoeken bij onze reizen altijd iets authentieks zoals gemaakt door native people. We zouden het jammer vinden om straks op het eind namaak dingen/ magneetjes etc te moeten kopen. :=

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:06

Ik wil minimaal een week naar Vancouver Island het liefst op 1 plek met mooie plekken binnen een uur rijden of wellicht 2 plekken. Ik ben niet zo van het constant doorrijden dus waar het kan ben ik het liefst iets van 5 dagen op 1 plek voor ik door ga. Zo kan je ook meer zien van een plek dan alleen de highlights

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 06:32

moonsparkle schreef:
Ik wil minimaal een week naar Vancouver Island het liefst op 1 plek met mooie plekken binnen een uur rijden of wellicht 2 plekken. Ik ben niet zo van het constant doorrijden dus waar het kan ben ik het liefst iets van 5 dagen op 1 plek voor ik door ga. Zo kan je ook meer zien van een plek dan alleen de highlights


Als je je focust op het midden van het eiland zit je in principe ideaal voor uitstapjes alle kanten op. Fijne centrale opties zijn Parksville, Qualicum Beach en Nanaimo. Vanaf daar kun je namelijk makkelijk een uur naar het zuiden rijden en de Cowichan Valley bezoeken of een uur noordelijk rijden en de Comox Valley verkennen en rondom bovengenoemde plaatsen is er genoeg te zien (watervallen, meren, rivieren, eilanden).

Waar ik woon (Comox Valley) heb je in een straal van een uur de oceaan, hoge bergen, leuke eilanden om te bezoeken voor een dag, watervallen, meren, rivieren. Het is vanaf hier 50minuten naar de ferry (Departure Bay in Nanaimo).

Je kunt er ook voor kiezen om bijv. in Victoria te starten, daar 1/2 dagen door te brengen en dan naar het midden van het eiland rijden om daar de rest van je tijd door te brengen. Er gaan twee ferry's van Vancouver naar Vancouver Island, dus dat geeft vrijheid om 2 plekken te kiezen!

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 06:39

Ma_n0n schreef:
Misschien een gekke vraag maar is er een tip over waar je het beste authentieke souvenirs kan kopen (geen etenswaar)? :D
We gaan naar vancouver, vancouver island, campbell river, whistler, jasper en banff. Wij zoeken bij onze reizen altijd iets authentieks zoals gemaakt door native people. We zouden het jammer vinden om straks op het eind namaak dingen/ magneetjes etc te moeten kopen. :=


Alle plaatsen hebben absoluut de typische toeristenwinkels met T-oliebol en sleutelhangers, waarvan ook vaak een collectie met 'Indigenous' art. Bewust tussen haakjes, want er is vaak niets authentieks aan de zogenaamde dromenvanger die in China gemaakt is. In Jasper heb je Our Native Land waar ik zelf toen ik in 2014 als toerist in Canada was en paar prachtige jade oorbellen heb gekocht en een jade beeldje. Jasper is erg toeristisch dus aan inkomsten zullen ze daar geen gebrek hebben, het kan de moeite lonen om vooraf op internet te kijken door welke kleinere plaatsjes je rijdt en of ze daar een Indigenous art gallery of toeristenwinkeltje hebben. Niet alleen steun je dan echt een lokale ondernemer, je betaalt zelf ook niet de hoofdprijs omdat je het in een toeristenplaats koopt.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 18:40

Ik ben nog even aan het werk tot 23.30 en daarna vakantie. Zaterdag vliegen we :))

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:49

Wij gaan in augustus ruim 4 weken een rondreis maken. We starten in vancouver en reizen vanuit daar naar de VS (o.a. Yellowstone, portland en seattle) om daarna weer in vancouver te eindigen :) ik volg dus even mee, misschien komen er nog goede tips voorbij!

_Nicky

Berichten: 5131
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 03:54

Leuk topic, helaas zie ik het wat laat!
Ik zit nu in Whistler, begonnen in Calgary en eindigen in Vancouver. Morgen met de ferry over naar Vancouver Island!

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 05:23

_Nicky schreef:
Leuk topic, helaas zie ik het wat laat!
Ik zit nu in Whistler, begonnen in Calgary en eindigen in Vancouver. Morgen met de ferry over naar Vancouver Island!


Leuk, hoe lang blijf je op Vancouver Island? Het weer is echt om te janken helaas, hopelijk knapt het nog wat op tijdens je verblijf hier!

_Nicky

Berichten: 5131
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 05:45

Twee nachten in Campbell River, daarna twee nachten in Ucluelet en tenslotte twee nachten in Victoria. Daarna nog twee nachten in Vancouver en daarna zit de huwelijksreis erop!

We hebben in Banff en Jasper al heel goed weer gehad, zelfs met alle sneeuw en ijs was een jas al gauw te warm met de zon. Hopelijk gaat het niet te vaak regenen!

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:26

Wij vliegen 17 augustus naar Vancouver en vanuit daar gaan we in 3 weken met de camper op pad om uiteindelijk 8 september vanuit Calgary terug te vliegen naar Nederland. Ook voor ons de eerste keer, echt super veel zin in!

Ik ga zeker dit topic bijhouden, we zijn nu langzamerhand aan het voorbereiden wat we waar willen doen (reisplan en campings zijn al geboekt) mbt excursies. Ik wil heel graag ergens een gave paardrijtocht maken en mijn vriend wil graag vissen en verder vooral veel van de natuur genieten *D