Reizen in oorlogstijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Napie

Reizen in oorlogstijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-22 16:16

Aan de ene kant heel egoïstisch om hier mee bezig te zijn nu er zoveel mensen op de vlucht zijn uit de Oekraïne maar aan de andere kant….ik heb het zo nodig.
Ik ben iets over de helft van mijn kankerbehandeling. Ik ben vorige maand drie keer geopereerd en helaas wat complicaties. Dit valt erg tegen. Ik moet nog 1 traject in waar ik erg tegenop zie. Ik heb er gewoon behoefte aan eerst goed op te laden. Dus hebben we twee weken geleden een vakantie geboekt. Omdat we graag op een resort willen blijven en all inclusief ivm mijn gezondheid, zijn we terecht gekomen op de Turkse Rivièra eind van deze maand.
Maar nu begint mijn partner enorm te twijfelen ivm de oorlogssituatie. Zijn twijfel zit hem in het veilig vliegen en het land ( ivm niet aangesloten bij NAVO en locatie)
Hoe denken jullie over reizen in deze tijd?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:22

Kan me goed voorstellen dat je even wilt opladen. Een antwoord op je vraag heb ik niet meteen, maar Turkije is wel lid van de NAVO :) Ik zou wel gaan denk ik.

Apple

Re: Reizen in oorlogstijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:25

Turkije kun je gewoon doen hoor :-) Ook om daarheen te vliegen kun je oorlogsgebied gewoon vermijden :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:41

Jezelf de vraag stellen: had ik er ook over getwijfeld als het om Oman of Jordanië ging? Zo niet, gewoon lekker gaan. Putin is helemaal niet bezig met Turkije, net als dat Jemen niet bezig is met Oman, Syrië niet met Jordanië, net als dat de VS daar niet mee bezig waren toen ze Irak binnenvielen of bezig waren met Uzbekistan toen zij de aggressor waren in Afghanistan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:02

De situatie in Oekraïne is heftig, maar dat betekent niet dat het doorslaat naar andere landen. Hoewel ik persoonlijk het beleid in Turkije niet om aan te gluren vindt, is het wel een veilig land voor toerisme.

Alle veiligheidsinfo vind je op Nederland Wereldwijd: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:05

Turkije is Navo-lid, heeft iets van 5+ x meer inflatie dan wij hier, maar verder is het er rustig. Zeg alleen niks over Erdogan/overheid/etc. tegen anderen of op social media als je daar bent.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:06

Er zijn in de wereld meer dan 20 ( burger) oorlogen gaande zag ik laatst, maar Turkei is in geen enkele verwikkeld. Voor Russland is het ook niet interessant.
Gewoon lekker gaan en van de zon genieten :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:09

Bij de inval van Putin in Oekraïne waren twee collega’s in Turkije en het was daar toen wel wat spannend. Maar denk nu op een resort dat je er niets van gaat merken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-22 15:44

Dank jullie wel. Politiek beleid is ook iets waar ik het niet mee eens ben maar daar hoeven de mensen die werken in het toerisme niet de dupe van te zijn en gezien de verwachting is dat we vooral op het resort zullen zijn hebben we verder weinig met het land te maken. Het was even een paniek reaktie. Door de Corona en mijn kanker heb ik al een aantal reisjes moeten uitstellen/afzeggen en ik was een beetje bang dat het nu weer zover zou zijn.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:01

Ik heb zondag mijn vakantie naar Elba geboekt. Gewoon lekker gaan genieten ts, komt helemaal goed met die vakantie +:)+

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie