Alleen op vakantie in NL; mooiste plekjes en waar overnachten?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Alleen op vakantie in NL; mooiste plekjes en waar overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:00

Omdat ik eindelijk een beetje de knop om gezet heb om niet meer steeds af te wachten wat andere mensen willen heb ik besloten om meer dingen gewoon alleen te gaan doen.

Nu hoort daar voor mij ook bij alleen op vakantie gaan. Wetende dat ons eigen kikkerlandje genoeg mooie plekken heeft waar ik allemaal nog nooit geweest ben leek het me leuk om daar eens mee te beginnen.

Maar ja waar te beginnen? Misschien hebben jullie wat tips voor mij.

Wat ik leuk vind is heel breed, ik hou van natuur en wandelen maar ook van mooie stadjes, mooie gebouwen enz. En ik hou sowieso erg van strand en zee.

Ik woon zelf in Groningen dus ja hier ben ik wel bekend natuurlijk en alle waddeneilanden ben ik ook geweest.
Ik hoef overigens niet perse heel nodig naar de grote steden als Den Haag, Rotterdam, Amsterdam ofzo.

En dan ook nog de vraag waar overnachten als je alleen bent? Soms als ik kijk naar hotels ofzo vragen ze soms gewoon toeslag voor als je alleen komt. Vind ik een beetje raar, wil wel een ruimte gewoon voor mezelf hebben niks hoeven delen ofzo.

Dus ja brand los wie heeft er tips wat een leuke locatie is om een weekendje weg naar te gaan?

linoleum

Berichten: 6505
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Alleen op vakantie in NL; mooiste plekjes en waar overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:06

Ik ga elk jaar wel paar keer alleen een paar nachten weg. Ben wel getrouwd, maar ik mag erg graag wandelen en mijn man absoluut niet. Dus dan ga ik wel lekker alleen!

Ik zoek vaak een stad op met natuur in de omgeving. Dus dan heb je voldoende mogelijkheid om te wandelen en van de rust en ruimte te genieten. Maar kan je ook winkelen of museums bezoeken, en voldoende keuze qua eetgelegenheden.
Al kan dat met een dorp ook prima.

Waar ik wel altijd voor zorg is dat ik wat te lezen mee heb. Voelt toch prettiger als je ergens alleen aan eten/drinken bent.

Slaapgelegenheid wisselt af. Soms wil ik goedkoop en pak ik een Fletcher op een industrieterrein. Soms een wat luxer hotel in een stadscentrum en soms een B&B. Bij een hotel buiten stadscentrum ben je wel afhankelijk van een auto.

Tot nu toe is Maastricht me echt super bevallen en vond ik ook Arnhem erg leuk.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Alleen op vakantie in NL; mooiste plekjes en waar overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:27

Heerlijk.
Ik zoek via marktplaats of airbnb huisjes of stacaravans ergens in het bos ofzo. Lekker wandelen en relaxen en met de auto zit je altijd zo in een leuke stad of dorpje.

Anne200

Berichten: 474
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Garderen

Re: Alleen op vakantie in NL; mooiste plekjes en waar overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:30

Wij hebben een vakantiehuisje op de Veluwe! Aan het bos in een mooie omgeving waar je lekker kan wandelen ed.

Zie onze Facebook: https://www.facebook.com/VeluwseGarreBedenBreakfast

Het betreft een huisje waar alles in aanwezig is en waar basis ingrediënten zijn voor een eenvoudig ontbijt.
(Wij serveren geen ontbijt)

Groetjes Anne

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:30

B&B heb ik wel gedaan.
Tent kamperen.
Hotel.

Ik ga al jaren alleen op vakantie, zowel NL alsook België, Luxemburg, Duitsland.

En als alles doorgaat dit jaar Denemarken en Zweden.


Ik ga inderdaad ook niet zitten afwachten tot iemand anders toevallig hetzelfde wil als ik :')

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:36

Anne200 schreef:
Wij hebben een vakantiehuisje op de Veluwe! Aan het bos in een mooie omgeving waar je lekker kan wandelen ed.

Zie onze Facebook: https://www.facebook.com/VeluwseGarreBedenBreakfast

Het betreft een huisje waar alles in aanwezig is en waar basis ingrediënten zijn voor een eenvoudig ontbijt.
(Wij serveren geen ontbijt)

Groetjes Anne


Ziet er leuk uit, maar ik kan er niet uit opmaken of honden mee mogen, de tuin omheind is en wat de kosten zijn?

Anne200

Berichten: 474
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:49

Ziet er leuk uit, maar ik kan er niet uit opmaken of honden mee mogen, de tuin omheind is en wat de kosten zijn?[/quote]


Ivm onze eigen honden, katten, kippen en paarden mogen er geen honden mee helaas.
De tuin/ terras is idd wel afgesloten.

De kosten zijn (bij rechtstreeks boeken)
75,- per nacht :-)
In de weekenden is een minimum van twee nachten..

Groetjes!

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:52

Heerlijk, ik ga regelmatig met mezelf op pad :D

Overnachtingen regel ik via Airbnb, Booking of Bedandbreakfast.eu en eerlijk gezegd let ik nooit op toeslagen. Ik kijk wat het voor één persoon kost (of dat nou een een- of tweepersoonskamer is) en is mij dat te duur voor wat ik ervoor krijg, dan kies ik een andere plek. De ene keer is dat een hostel, de andere keer een privékamer bij mensen thuis en weer een andere keer een eenvoudig hotel. Ook ga ik de ene keer met de auto en de andere keer met de trein, net wat handig is. Als ik in een stad overnacht en alleen daar hoef te zijn, dan pak ik net zo lief de trein en dan regel ik ter plekke wel een OV-fiets.

Er is idd zo veel te zien en te ontdekken in NL :j

xSCWx

Berichten: 7100
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Alleen op vakantie in NL; mooiste plekjes en waar overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:58

Texel is echt leuk om heen te gaan. Mooie natuur, relaxte mensen, leuke winkelcentrums, fijne wol producten.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:59

Anne200 schreef:
Ziet er leuk uit, maar ik kan er niet uit opmaken of honden mee mogen, de tuin omheind is en wat de kosten zijn?



Ivm onze eigen honden, katten, kippen en paarden mogen er geen honden mee helaas.
De tuin/ terras is idd wel afgesloten.

De kosten zijn (bij rechtstreeks boeken)
75,- per nacht :-)
In de weekenden is een minimum van twee nachten..

Groetjes!


Jammer! Ik zocht eigenlijk nog wel iets voor komend weekend :D

Anne200

Berichten: 474
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:05

Goof schreef:
Anne200 schreef:
Ziet er leuk uit, maar ik kan er niet uit opmaken of honden mee mogen, de tuin omheind is en wat de kosten zijn?



Ivm onze eigen honden, katten, kippen en paarden mogen er geen honden mee helaas.
De tuin/ terras is idd wel afgesloten.

De kosten zijn (bij rechtstreeks boeken)
75,- per nacht :-)
In de weekenden is een minimum van twee nachten..

Groetjes!


Jammer! Ik zocht eigenlijk nog wel iets voor komend weekend :D


Heb je PB gestuurd ;-)

Anoniem

Re: Alleen op vakantie in NL; mooiste plekjes en waar overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:54

Wat leuk om te lezen dat de meeste van jullie ook vaak alleen even weg gaan! Het lijkt mij heel leuk, maar ook wel spannend ofzo. Heb er wel eens naar gekeken maar om dan daadwerkelijk te plannen gebeurd niet ofzo.. Bedankt voor jullie tips zo ver! :D

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:00


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:11


LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: Alleen op vakantie in NL; mooiste plekjes en waar overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:16

Ik weet niet of je ook van fietsen/wandelen bent, maar wel eens van 'vrienden op de fiets' gehoord? Kleinschalig, verassende locaties en ongedwongen sfeer.. :)