Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 01:48

Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren wat we willen met onze vakantie.
2 jaar niet weggeweest en nu kriebelt het wel om er een week of 2 tussenuit te gaan.
Wij zijn echte Anglofielen en gaan het liefste “de plas over” maar nu we een zeer energiek zoontje hebben van bijna 2 lijkt een Centerparks-achtig iets toch ook wel leuk.
Echter hebben we ook 3 honden die mee moeten en daar zit het probleem... op de meeste van dat soort vakantieparken ben je welkom met maar 2 honden per accommodatie. -O-
Wie weet of er wel van dit soort vakantieparken bestaan waar we wel welkom zijn met 3 honden en waar ook nog een beetje leuke speelgelegenheden en entertainment voor de kleine man zijn?
We zoeken echt een huisje/ stacaravan omdat we geen tourcaravan meer hebben en m’n man de tent thuis wilt laten :')
Mag Nederland maar ook België zijn, evt andere suggesties zijn ook welkom!

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 01:53

Vakantiepark Samoza 4 honden toegestaan.

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 02:28

Dank je wel! Na m’n filters blijft er precies 1 chalet over waar 4 honden mee mogen ( de rest ook alleen maar 1 of 2 ) maar bijna €3000 euro vind ik best aan de prijs :o

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 05:00

Je hebt Van Maanen vakantie huizen, waar meer honden mee mogen.
Ik weet niet of er iets is met faciliteiten voor je zoon.
Ik heb er zelf nooit geboekt, dus verder geen ervaring ermee. Ik weet alleen dat ze (evt) omheinde tuinen hebben en dat je veel honden mee kunt nemen. (per accommodatie verschillend)

En ik weet niet of je iets kunt vinden waar niet te duur is. Toen ik zelf ooit keek, vond ik het best prijzig.

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:48

Wij waren ook naar Centerparcs afgelopen december en er mocht maar 1 hond in het huisje … tja we gaan er natuurlijk niet 1 thuis laten.. Dus allebei mee , nul controle. Ik zou ze gewoon mee nemen, je laat toch ook niet 1 van je kinderen thuis :D

little_birdy
Berichten: 12241
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:51

Is een pension geen optie voor de honden?
Ik begrijp namelijk heel goed dar de parken er geen 3 per huisje willen.
Er is zo veel overlast van hondenpoep namelijk.
Of eventueel iemand die bij jullie thuis op wilt passen ?
Lastig hoor snap ook wel dat je met je hele gezin op pad wilt

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:24

Landal twenhaarsveld, hebben wijnvorig jaar gedaan met drie honden, we hadden even gebeld en dat mocht wel. Scheelt denk ik wel dat 1 hond een yorkie was

Daenerys
Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:32

Gewoon even bellen met het park en het uitleggen. Vooral buiten schoolvakanties om zijn ze vaak niet moeilijk.
Zelf goede ervaringen met Landal!

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:45

little_birdy schreef:
Is een pension geen optie voor de honden?
Ik begrijp namelijk heel goed dar de parken er geen 3 per huisje willen.
Er is zo veel overlast van hondenpoep namelijk.
Of eventueel iemand die bij jullie thuis op wilt passen ?
Lastig hoor snap ook wel dat je met je hele gezin op pad wilt


Beetje onzin om honden poep erbij te halen. Of je nu 10 huizen hebt met 2 honden of 6 met 3 honden. Daarnaast de meesten met meerdere honden zijn degenen die het netste zijn qua opruimen en schoon achter laten. Wij gingen met 9 honden op vakantie en dat jarenlang. Geen schoonmaak kosten omdat we het altijd spik en span achter lieten. Zowel de grote bostuin als huis. Maar wij zaten particulier ivm deze hoeveelheid honden.


TS idd gewoon even bellen naar aantal parken. Regelmatig kan er in overleg wel meer

xDenies

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:48

Is een vakantiepark een must? Ik ga al jaren naar Vakantiehuis Peelhoven. Het is er wel gigantisch vol qua plek om te boeken, maar dat zegt ook wel genoeg. Je zal alleen wel er op uit moeten om je zoontje bezig te houden. Los van een hottub, een omheind wandelpad, een grote hondentuin met zwembad en een eigen tuin is er niets te doen voor kids.

Onbeperkt aantal honden welkom en je zit niet hutjemutje met andere honden eigenaren :) Wellicht is het iets, wellicht niet.

Naar een centerparcs (of landal, of roompot) zou ik gewoon bellen. Wij hebben altijd 2+ honden gehad en die konden gewoon mee.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:58


little_birdy
Berichten: 12241
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:03

Je hoeft niet meteen in de aanval te gaan dierenfan ik zeg alleen maar dat ik de parken goed begrijp.
En dat zal heus dat jullie het wel goed opruimen.
Helaas verpesten andere het voor de goede dat is altijd.

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 00:07

little_birdy schreef:
Is een pension geen optie voor de honden?
Ik begrijp namelijk heel goed dar de parken er geen 3 per huisje willen.
Er is zo veel overlast van hondenpoep namelijk.
Of eventueel iemand die bij jullie thuis op wilt passen ?
Lastig hoor snap ook wel dat je met je hele gezin op pad wilt

Pension is geen optie. Buiten het feit dat er er dan 2 van de 3 getraumatiseerd terug komen, ben ik dan net zoveel geld kwijt als de hele vakantie voor onszelf.
Iemand in huis gaat ook niet, ze moeten mee.
Het hondenpoep verhaal vind ik niet van toepassing idd :+

moniek21 schreef:
Wij waren ook naar Centerparcs afgelopen december en er mocht maar 1 hond in het huisje … tja we gaan er natuurlijk niet 1 thuis laten.. Dus allebei mee , nul controle. Ik zou ze gewoon mee nemen, je laat toch ook niet 1 van je kinderen thuis :D


Dat van nul controle ben ik ook overtuigd, alleen mijn man ziet dat niet zitten. 2 lijken er ook erg op elkaar dus niemand die doorheeft dat het 2 verschillende zijn :')
Alleen met uitlaten is het even “uitkijken” Ik zelf zou het wel aandurven.

xDenies schreef:
Is een vakantiepark een must? Ik ga al jaren naar Vakantiehuis Peelhoven. Het is er wel gigantisch vol qua plek om te boeken, maar dat zegt ook wel genoeg. Je zal alleen wel er op uit moeten om je zoontje bezig te houden. Los van een hottub, een omheind wandelpad, een grote hondentuin met zwembad en een eigen tuin is er niets te doen voor kids.

Onbeperkt aantal honden welkom en je zit niet hutjemutje met andere honden eigenaren :) Wellicht is het iets, wellicht niet.

Naar een centerparcs (of landal, of roompot) zou ik gewoon bellen. Wij hebben altijd 2+ honden gehad en die konden gewoon mee.


Geen must hoor! Maar lijkt me leuk ( en makkelijk ) voor de kleine man. Speeltuintjes, kinderboerderij, zwembad en wat entertainment... kind blij ouders blij :D
Maar ook in heel veel vakantiehuisjes mogen maar max 2 honden.

Ik heb weleens een aantal campings en vakantieparken gemaild met de vraag of meer honden een optie waren maar dat deden ze niet vanwege de veiligheid.

Maar ik kan idd de bekende parken eens een mailtje/belletje wagen

Bedankt iedereen voor het meedenken!

Esther

Berichten: 4150
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:19

little_birdy schreef:
Je hoeft niet meteen in de aanval te gaan dierenfan ik zeg alleen maar dat ik de parken goed begrijp.
En dat zal heus dat jullie het wel goed opruimen.
Helaas verpesten andere het voor de goede dat is altijd.

Dan ook maar een beperking op kinderen?
Tot twee maal toe gehad dat we in een huisje kwamen waar de vette vingers nog op de ramen/schuifpui stonden. Over vies achterlaten gesproken. Zo smerig maakten mijn honden het huisje niet eens, en poep ruimden we op.

little_birdy
Berichten: 12241
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:13

O maar als er een hondenpark is die kindvrij is ben ik de eerste die boekt denk ik O:)
Knuffelen met honden en geen gillende blagen heerlijk

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:34

Heb je al op dogsincluded.nl gekeken of er iets leuks tussen zit? :-)

chazzie
Berichten: 430
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:49

Landal Amerongse Berg, erg mooie huisjes, Bos direct achter het park, zwembad en nog meer faciliteiten voor de kinderen.

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:01

Je hebt in Duitsland, www.dogglywood.nl
Maar dat is wellicht niet leuk voor jullie zoontje.

Op de website van Belvilla kan je aanvinken, 3 huisdieren en op een vakantiepark.

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 22:05

puma schreef:
Heb je al op dogsincluded.nl gekeken of er iets leuks tussen zit? :-)


Daar heb ik idd wel het eea gezien. Maar ik blijf de prijzen best pittig vinden die ze durven te vragen :o

luuntje schreef:
Je hebt in Duitsland, https://www.dogglywood.nl
Maar dat is wellicht niet leuk voor jullie zoontje.

Op de website van Belvilla kan je aanvinken, 3 huisdieren en op een vakantiepark.

Belvilla kom ik niet veel verder mee.
Die andere site is geweldig als we iets sportievere honden hadden ( 2 van de 3 zouden het geweldig vinden) helaas weinig voor de kleine man..

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:10

Op facebook zijn diverse groepen waar je vakantiehuizen kunt vinden voor meerdere honden.

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 22:19

eponine schreef:
Op facebook zijn diverse groepen waar je vakantiehuizen kunt vinden voor meerdere honden.

Klopt, ik ben ook lid van een aantal van die groepen. Maar in eerste instantie wilden we dus naar een vakantiepark maar die kans acht ik steeds kleiner :')

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:00

Heb je al gebeld met Landal? Dat zou ik eerst even proberen te doen.

vicky

Berichten: 3133
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:26

Parkdrentheland in zorgvlied

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 00:18

DiantaM schreef:
Heb je al gebeld met Landal? Dat zou ik eerst even proberen te doen.

Nee nog niet. Er blijven een klein aantal parken over die die periode vrij zijn en een nog kleiner percentage wat ook nog eens te betalen is ( ik vind €2500+ echt te gek voor 2 weekjes vakantie :o )
Maar het is nog wel een optie idd.
vicky schreef:
Parkdrentheland in zorgvlied

Oehh, die klinkt goed! Weet jij of er 3 honden welkom zijn? Dat kan ik zo snel niet vinden nl.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:37

little_birdy schreef:
Je hoeft niet meteen in de aanval te gaan dierenfan ik zeg alleen maar dat ik de parken goed begrijp.
En dat zal heus dat jullie het wel goed opruimen.
Helaas verpesten andere het voor de goede dat is altijd.


Als jij het begrijpt dan ben ik gewoon heel benieuwd naar de reden waarom maximaal 2. Wat maakt meer dan 2 honden eng?
Iemand geeft hier aan ivm veiligheid..... Daar moet ik best om lachen

Vorig jaar zijn we in een landal park geweest. Zus van mijn vriend met haar man en kinderen zaten op hetzelfde park. Hun in een kinderhuisje, speciaal kinderhuis. Binnen alles op kinderen ingericht, buiten geen omheining rondom tuin en aan 2 zeiden van huis op korte afstand de weg met druk verkeer. Geen speeltuin te bereiken zonder weg over te steken.

Wij zaten in een honden huis. Achter ons terras zonder omheining begon de kinderspeeltuin. Mijn herder is onbetrouwbaar en zeker naar kinderen. Met een speeltuin in de achtertuin en geen weg daar naartoe kwamen kinderen uiteraard overal vandaan. Zelfs aangelijnd buiten op terras leggen had niet mogelijk geweest zonder heel kort aangelijnd, 100 procent toezicht en muilkorf uiteraard.

We hebben een fijne vakantie gehad zonder incident uiteraard omdat ik absoluut nooit een risico ga nemen wat betreft kans op een bijt incident. Echter als we het over veiligheid hebben dan bizar dat daar enkel in huis rekening mee gehouden wordt.
Qua veiligheid garanderen dan kon tussen ons 9tal honden alles gebeuren zonder enige kans op welke agressie dan ook. Ons huidig 4 tal kan niets onverwachts gebeuren zonder reactie te verwachten. Wij weten wat we hebben maar absoluut niet dat deze 4 veiliger zijn dan de vroegere 9.