Alleen op vakantie, waar naartoe

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Alleen op vakantie, waar naartoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 00:38

Ik ben van plan om in de week van 24 oktober alleen op vakantie te gaan. Maar wat is leuk/verstandig om als vrouw zijnde alleen naar toe te gaan? Ik heb nu Griekenland, Spanje en Portugal op mijn lijstje staan. Mijn eisen zijn:
- Niet te lang vliegen, ik kan i.v.m. studie maar 1 week. Bestemming Canarische eilanden is voor mij wel de Max vliegduur
- Mijn voorkeur gaat uit naar all-in of volpension. Maar hotel met alleen ontbijt mag ook, mits er betaalbare restaurants (dus geen McDonald’s ect uiteraard) in de buurt zitten
- geschikt voor vrouw alleen, landen zoals Egypte vallen voor mij bijvoorbeeld al wel af
- Max €700,-

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alleen op vakantie, waar naartoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:46

Ik weet niet of je ook surft/graag zou willen leren surfen? Ik ben regelmatig in 'surfhostels' geslapen, wat vaak gecombineerd kan worden met bijvoorbeeld yoga en natuurlijk surflessen. Ik heb dat altijd heel leuk gevonden om alleen naartoe te gaan. Je leert toch wat mensen kennen en de sfeer is vaak heel relaxed. Je kan vaak ook privékamers boeken.

Spanje, Portugal en Griekenland zijn prima landen om alleen heen op vakantie te gaan! Het weer kan alleen wel wat wisselend zijn in die periode.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Alleen op vakantie, waar naartoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:48

Mijn zusje heeft een tijdje alleen gebackpacked van Italië naar Griekenland. Was prima te doen en ze vond het heel leuk. Athene zou ik savonds niet aanraden alleen maar dat zijn eigenlijk alle hele grote steden zo

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Alleen op vakantie, waar naartoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 00:59

Surfen lijkt mij niets, ik vind zout water sowieso niet heel prettig. Alleen snorkelen vind ik leuk.
Backpacken lijkt mij ook enorm gaaf om een keer te doen, alleen daar neem ik liever meer tijd voor dan 1 week

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Alleen op vakantie, waar naartoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 01:02

Ik doe meestal een cursus :) Ik hou van talen, maar er is ook vast wel iets wat jij zou willen leren :)

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 01:07

Een taal leren (Spaans) staat toevallig ook nog op de planning, maar dan voor een andere vakantie. Ik zie toevallig net dat ik na mijn herfstvakantie meteen tentamen week heb, dus die tijd besteed ik dan liever voor het leren voor tentamens
Maar iets anders, bijv een vakantie met kookworkshops oid lijkt mij ook erg gaaf

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alleen op vakantie, waar naartoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:59

Ik ben al een aantal keer alleen naar een Grieks eiland geweest in mijn eentje en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Ik kan dat dus als vrouw alleen zeker aanraden.
Ik had geboekt via Sunweb.

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 11:30

Daihyo schreef:
Ik ben al een aantal keer alleen naar een Grieks eiland geweest in mijn eentje en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Ik kan dat dus als vrouw alleen zeker aanraden.
Ik had geboekt via Sunweb.


De Griekse eilanden trekken mij nu het meest, ben zelf nooit op de griekse eilanden geweest. Dus dat vind ik ook wel erg leuk.
Tips voor hotels? Uiteraard daar waar niet te veel zuipende jongeren zitten

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alleen op vakantie, waar naartoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:53

Ik ga dit jaar voor de 2e keer (nu met partner) naar Janno Beach in Laganas. Pal aan het strand, op loopafstand van de stad, maar geen zuipende jongeren bij het hotel zelf.
Ik vond zelf Hotel Pela op Lesbos ook heel fijn. Aardige mensen. En ik liep daar gewoon in mijn eentje langs het strand naar het dorp en weer terug om wat te gaan eten. Nooit problemen gehad.

Excursies worden vanuit Sunweb georganiseerd, die kun je daar boeken als je wilt. En als er iets is, regelen zij ook van alles. Zo heb ik op mijn eerste solo vakantie op de 2e dag mijn voet gebroken en alles werd voor me geregeld. Vervoer naar het ziekenhuis, contact met het thuisfront en verzekering, fit to fly verklaring, enz. Ook dat vind ik een prettige achtervang.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Alleen op vakantie, waar naartoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:54

Griekenland <3 Heel erg fijn vakantieland. Ik zou zelf in mijn eentje voor de wat kleinere eilanden gaan, omdat daar ook minder "jongeren" aanwezig zijn.