In januari hebben we een vlucht geboekt via Edreams, geld overgemaakt, maar uren later hadden we nog steeds geen bevestigingsmail met de E-tickets. De FAQ bood geen uitkomst, de automatische chat niet, en uiteindelijk kregen we een 'chat-persoon'. Die wist ons te vertellen dat de boeking wel was geregistreerd, maar het geld niet aangekomen was. Dus geen E-tickets. Bij ons was het geld wel afgeschreven, dus hij raadde ons aan het probleem bij de bank neer te leggen. De bank gebeld en het was te verwachten: je moet het bij E-dreams zoeken. Oftewel, het geld is ergens in de digitale pijpleiding blijven hangen.
Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft het (hoe?) kunnen oplossen?
Erkend Control Freak !!
"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"
Ik heb even op internet gekeken , maar ik lees vooral dat Edreams zeer onbetrouwbaar is...
Ik hoop voor je dat je niet kunt fluiten naar je geld zou erg zonde zijn. Ik lees vooral dat je slecht met ze in contact komt en het geld terug storten naar jou erg lang kan duren.
Ik zou in vervolg gewoon boeken bij bekendere grote organisaties. Niet dat je daar nu wat aan hebt , maar het zou wel erg vervelend zijn als het nog een keer gebeurd.
Lekker makkelijk van Edreams om te zeggen dat je maar contact met je bank moet opnemen, die kunnen er namelijk helemaal niks meer mee als het geld van jouw rekening is afgeschreven en naar de juiste rekening is gestort.
Heb je betaald via iDeal? Als dat zo is hoort het bedrijf waarbij de betaling niet is aangekomen contact op te nemen met hun iDeal contractpartij. De contractpartij int het geld en stort dat door naar het bedrijf. Je ziet de contractpartij terug op je afschrift als bijvoorbeeld Mollie, Buckaroo, Ease2Pay, Ayden, om maar een paar grote te noemen. Met de meeste van die contactpartijen kun je ook zelf contact opnemen. Geef het transactienummer door (16 cijfers), en de datum en het tijdstip waarop de betaling is afgeschreven. Dan moeten ze je verder kunnen helpen!
TS Jouw bank kan zien of het geld gestort is naar hun rekening (en niet ergens rondzwerft), als dat het geval is heb je recht of op de tickets of op je geld terug.
Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
Vorig jaar oktober op Edreams een vlucht geboekt (en betaald) van Sarajevo naar Amsterdam.
De bevestiging en E-ticket lieten op zich wachten dus uiteindelijk de klantenservice benaderd. Eerst de automatische chat, daar heb je dus helemaal niks aan. Pas na meerdere pogingen om mijn probleem duidelijk te maken kreeg ik de mogelijkheid om met een menselijke chatpersoon te communiceren.
Ook dat ging moeizaam, ze bleef maar zeggen dat ze de boeking niet kon vinden. Ze kwam overigens wel erg vriendelijk over, maar het was wel vervelend dat elke keer wanneer ik aan het typen was, er na 10 seconden al een standaard bericht doorheen kwam met de vraag of ik er nog wel was...
Uiteindelijk na veel aandringen van mijn kant, vond ze dan toch de boeking en ze kon me vertellen dat de betaling niet gelukt was en dat daarom de boeking was geannuleerd. Ze liet zich ontvallen dat zij dat al binnen een uur na de boeking konden zien. Op mijn vraag waarom ze dat niet doorgeven aan de klant, had ze geen antwoord. Als ik geen contact had opgenomen had ik dus op het vliegveld gestaan zonder ticket.
Ze kon verder niets voor mij doen behalve adviseren een nieuw ticket te boeken, waarbij ze doorverwees naar hun eigen aanbod. Het moge duidelijk zijn dat ik daar vriendelijk voor heb bedankt... Ook gaf ze keurig een link naar de officiële klachtenafdeling
Al met al ruim een uur kwijt geweest om de benodigde informatie te achterhalen. Wel had ik binnen een paar uur na de conversatie mijn geld terug op mijn creditcard (waar het wel 'gewoon' afgeschreven was). Er is dus hoop!
In het kort: Edreams is een weinig professionele organisatie waar ik nooit meer zal boeken.
Gelukkigzijn issimpelwegeen combinatie vaneen acceptabele gezondheid& een selectief geheugen Het gras mag bij de buurman dangroenerzijn ~ het moet evengoed gemaaid worden