Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
enny schreef:Ik heb zelf ook nog een reisverzekering met de extra dekking voor wintersport. Durf eerlijk gezegd niet helemaal te zeggen wat er dan allemaal verzekerd is, misschien ook wel dingen dubbel. Maar dit voelde in ieder geval alsof het allemaal goed geregeld was
Muurp schreef:Wij hebben een doorlopende reisverzekering (incl. wintersport). Gewoon via onze bank in dit geval.
Zoals je zegt, letsel wordt wel vergoed met je basisverzekering, maar alle kosten er omheen dus niet altijd.
Hiermee weten we zeker dat het altijd gewoon allemaal vergoed wordt, ook bij andere vakanties.
Better safe than sorry...
linoleum schreef:Reisverzekering met medische kosten en wintersport dekking! Dan heb je dekking voor de situatie die jij nu noemt.
Kan per aanbieder verschillen hoe de wintersport dekking heet. Sommigen noemen het ook bijzondere of gevaarlijke sporten dekking.
Je zorgverzekering zal de medische kosten waarschijnlijk dekken tot Nederlandse kostprijs (verschilt per verzekeraar). De kosten voor repatriëring en helikopter of banaan zijn niet gedekt onder de zorgverzekering.
Amalarab schreef:linoleum schreef:Reisverzekering met medische kosten en wintersport dekking! Dan heb je dekking voor de situatie die jij nu noemt.
Kan per aanbieder verschillen hoe de wintersport dekking heet. Sommigen noemen het ook bijzondere of gevaarlijke sporten dekking.
Je zorgverzekering zal de medische kosten waarschijnlijk dekken tot Nederlandse kostprijs (verschilt per verzekeraar). De kosten voor repatriëring en helikopter of banaan zijn niet gedekt onder de zorgverzekering.
De wintersportdekking is vooral voor de bagage en niet benutte skipas enz.
Medische kosten is voor als de kosten boven de Nederlandse tarieven uitstijgen. Maar dat gebeurt alleen in Zwitserland, Noorwegen en USA denk ik.
Ik denk overigens dat ik wel die ‘Medische kosten’ doe voor de zekerheid omdat vergelijken zo moeilijk is met een land zonder bergen.
Amalarab schreef:Bedankt voor jullie reacties, heb inderdaad wel het idee dat het dan dubbel verzekerd is.
Muurp schreef:Wij hebben een doorlopende reisverzekering (incl. wintersport). Gewoon via onze bank in dit geval.
Zoals je zegt, letsel wordt wel vergoed met je basisverzekering, maar alle kosten er omheen dus niet altijd.
Hiermee weten we zeker dat het altijd gewoon allemaal vergoed wordt, ook bij andere vakanties.
Better safe than sorry...
Amalarab schreef:Dank je mvdende, ik kan bij mijn zorgverzekering absoluut geen uitsluiting van gevaarlijke sporten vinden. Ook niet bij de uitleg van de Zvw die overigens werelddekking biedt…
Het blijft wat vaag!
mvdende schreef:Zorgverzekering en reisverzekering zijn 2 verschillende dingen hé!
Stel je breekt een been op de piste, wordt met de heli naar het ziekenhuis gevlogen, daar wordt je in het gips gezet.
Dan dekt de zorgverlening alleen het stukje kosten die gemaakt worden in het ziekenhuis tot het bedrag wat het in Nederland ook zou kosten.
mvdende schreef:Amalarab schreef:Dank je mvdende, ik kan bij mijn zorgverzekering absoluut geen uitsluiting van gevaarlijke sporten vinden. Ook niet bij de uitleg van de Zvw die overigens werelddekking biedt…
Het blijft wat vaag!
Zorgverzekering en reisverzekering zijn 2 verschillende dingen hé!
Stel je breekt een been op de piste, wordt met de heli naar het ziekenhuis gevlogen, daar wordt je in het gips gezet.
Dan dekt de zorgverlening alleen het stukje kosten die gemaakt worden in het ziekenhuis tot het bedrag wat het in Nederland ook zou kosten.
Maar het medische bergreddings team en de heli ga je dan zelf moeten betalen. Dat zit NOOITin een zorgverzekering!
Voor dat stukje heb je een reisverzekering nodig en omdat de kans op letsel bij skiën nogal reël is, worden gevaarlijke sporten bij de meeste reisverzekeringen uitgesloten of je moet een aanvullend pakket afsluiten. En lees goed de kleine lettertjes, want óók met gevaarlijke sporten aanvullende verzekering wil het gebeuren dat off piste enz alsnog uitgesloten worden.
De medische kosten die je met een reisverzekering meeverzekerd, zijn de kosten die gemaakt kunnen worden bovenop de Nederlandse prijzen.
Dus zeg maar in Nederland kost een enkel ingipsen €100 en in Frankrijk €200, dan betaalt de zorgverzekering de 1e €100 en je reisverzekering de 2e €100.
RedKiwi schreef:mvdende schreef:
Zorgverzekering en reisverzekering zijn 2 verschillende dingen hé!
Maar het medische bergreddings team en de heli ga je dan zelf moeten betalen. Dat zit NOOITin een zorgverzekering!
Voor dat stukje heb je een reisverzekering nodig en omdat de kans op letsel bij skiën nogal reël is, worden gevaarlijke sporten bij de meeste reisverzekeringen uitgesloten of je moet een aanvullend pakket afsluiten. En lees goed de kleine lettertjes, want óók met gevaarlijke sporten aanvullende verzekering wil het gebeuren dat off piste enz alsnog uitgesloten worden.
De medische kosten die je met een reisverzekering meeverzekerd, zijn de kosten die gemaakt kunnen worden bovenop de Nederlandse prijzen.
Dus zeg maar in Nederland kost een enkel ingipsen €100 en in Frankrijk €200, dan betaalt de zorgverzekering de 1e €100 en je reisverzekering de 2e €100.
Ik kan je zelfs vertellen dat geen enkele verzekering in NL off piste covert. Oftewel, als je daar niet aanvullend voor verzekerd bent, vraag of iemand je terug naar de piste sleept mocht je geen fikse rekening willen krijgen
Amalarab schreef:In de zorgverzekering zit spoedeisende hulp wereldwijd met hetzelfde alarmnummer als bij de reisverzekering via hun. Ik kan bij mijn zorgverzekering geen uitsluiting vinden van wintersport.
En wie zegt dat de Oostenrijkse ziekenhuizen duurder zijn, dat weten we helemaal niet. Nederland is in veel dingen zelf erg duur juist.
Ik vraag me deze dingen af, teveel tijd over denk ik