vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:54

mijn vriend en ik willen samen begin juni graag een week naar zuid spanje. we gaan met het vliegtuig naar malaga. echter hou ik niet zo van de grote toeristische steden. dus zitten we te denken naar iets van een stad/dorp in de buurt daarvan te gaan, iig wel aan de kust. we hadden nerja gevonden als optie, zijn er mensen die daar eerder zijn geweest en hun ervaring willen delen? ik kan wel iets vinden met de zoekfunctie , maar dat zijn berichten van 13 jaar geleden haha.

of misschien andere plekken in de buurt van malaga, aan de kust, die met de bus oid goed te bereiken zijn? andere tips en tricks zijn ook zeker welkom! alvast bedankt :)

HopeDreamer

Berichten: 982
Geregistreerd: 17-03-15

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:56

Ik vond Malaga erg leuk! Ik was gekoof ik destijds in mei geweest. Wij waren ook nog naar Alhaurín El Grande, Mijas, en Coín geweest. Wij hadden genoten!

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:24

Nerja is leuk, maar ook ontzettend toeristisch. Als je dat wil mijden, kun je beter iets landinwaarts zoeken met een goede busverbinding naar het strand. Of een huurauto regelen als je een rijbewijs hebt, sowieso de handigste manier om veel te zien :-)

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:34

Ik ben al vaker in Malaga geweest, onwijs leuke stad.

Nerja is wel erg toeristisch.
Wij hebben eens een weekje voor een bruiloft in Almunecar, een appartement in La Herradura gehuurd.
Prima plek, als je gelijk bij het vliegveld een auto huurt.

Ingrid_92

Berichten: 2834
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:46

Nerja is leuk, wel wat toeristisch al valt het buiten het echte hoogseizoen nog wel redelijk mee. Frigiliana is een heel schattig dorpje net buiten Nerja. Als je wat rustiger wil zitten zou ik daar een vakantiehuisje zoeken :)

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 02:03

HopeDreamer schreef:
Ik vond Malaga erg leuk! Ik was gekoof ik destijds in mei geweest. Wij waren ook nog naar Alhaurín El Grande, Mijas, en Coín geweest. Wij hadden genoten!


fijn om te horen dat malaga in ieder geval een leuke stad is!!


J_emma schreef:
Nerja is leuk, maar ook ontzettend toeristisch. Als je dat wil mijden, kun je beter iets landinwaarts zoeken met een goede busverbinding naar het strand. Of een huurauto regelen als je een rijbewijs hebt, sowieso de handigste manier om veel te zien :-)


bedankt voor je reactie! zijn er plaatsen die je wat dat betreft aanraadt? toeristisch is niet echt mijn favoriet nee. het gaat me voornamelijk om de drukte, maar ik wil ook wel echt dingen van het land zelf zien in plaats van alleen maar toeristische trekpleisters waar iedereen naar toe gaat. we twijfelen nog over een huur auto. ik zei in de eerste instantie niet doen, omdat ik dan meteen weer apen en beren zie. maar als ik het zo hoor is het misschien toch wel handig.


Electra63 schreef:
Ik ben al vaker in Malaga geweest, onwijs leuke stad.

Nerja is wel erg toeristisch.
Wij hebben eens een weekje voor een bruiloft in Almunecar, een appartement in La Herradura gehuurd.
Prima plek, als je gelijk bij het vliegveld een auto huurt.


dankjewel voor de tip. is la herradura niet of minder toeristisch?


Ingrid_92 schreef:
Nerja is leuk, wel wat toeristisch al valt het buiten het echte hoogseizoen nog wel redelijk mee. Frigiliana is een heel schattig dorpje net buiten Nerja. Als je wat rustiger wil zitten zou ik daar een vakantiehuisje zoeken :)


dat ziet er schattig uit inderdaad. alleen voor zover ik kan vinden geen bus stop oid. dus dat word dan sowieso een auto huren als we daar heen gaan denk ik? ik zet hem iig op het lijstje!

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 03:42

Ik vond la Herradura niet zo toeristisch. We hadden een appartement aan een haventje.
Wij waren er begin oktober.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:58

Ik woon in Spanje en ik vind sowieso alles rondom Málaga druk en toeristisch. Maar wel een leuk gebied om te zitten hoor! Wil je echt wat van de omgeving zien, dan is een auto eigenlijk onmisbaar. Binnen een uur van Málaga stad is zoveel te zien. De natuur is prachtig.

Leuke plekken aan de kust zijn sowieso druk en juni is echt al wel een drukke maand. Ik zou zelf een stukje landinwaarts gaan, maar ik heb dan ook meer met bergen dan met de zee.

Leestip: https://www.reisgidsmalaga.nl/
Anne is Málaga-kenner!

Samo

Berichten: 2115
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:12

Wij hebben een paar jaar geleden een rondreis gemaakt in dat gebied. Heb nu geen tijd, ik reageer later en zal ondertussen de route van toen even zoeken :)

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 11:09

Electra63 schreef:
Ik vond la Herradura niet zo toeristisch. We hadden een appartement aan een haventje.
Wij waren er begin oktober.


la herradura staat ook op het lijstje, dankjewel.


MoniqueT schreef:
Ik woon in Spanje en ik vind sowieso alles rondom Málaga druk en toeristisch. Maar wel een leuk gebied om te zitten hoor! Wil je echt wat van de omgeving zien, dan is een auto eigenlijk onmisbaar. Binnen een uur van Málaga stad is zoveel te zien. De natuur is prachtig.

Leuke plekken aan de kust zijn sowieso druk en juni is echt al wel een drukke maand. Ik zou zelf een stukje landinwaarts gaan, maar ik heb dan ook meer met bergen dan met de zee.

Leestip: https://www.reisgidsmalaga.nl/
Anne is Málaga-kenner!


hmm oke, misschien moet ik me dan toch van het drukke en toeristische afzetten. we zijn tenslotte zelf ook toerist :D ik heb juist meer met de zee, dus eigenlijk wel op zoek naar iets aan de zee. ik zal de link even bekijken, bedankt!

Samo schreef:
Wij hebben een paar jaar geleden een rondreis gemaakt in dat gebied. Heb nu geen tijd, ik reageer later en zal ondertussen de route van toen even zoeken :)


super!

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 11:15

heeft iemand nog tips wat betreft het huren van een eventuele auto? wat voor soort bedrijf, en tarieven, etc moet je op letten?

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:19


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:53

iiSunshine schreef:
heeft iemand nog tips wat betreft het huren van een eventuele auto? wat voor soort bedrijf, en tarieven, etc moet je op letten?


Als ik een auto huur doe ik dat altijd bij Sunnycars. Vooral die bij het vliegveld van Malaga is heel fijn. Alles is heel duidelijk geregeld, je kan bij het boeken precies lezen wat er allemaal bij in zit en weet dat je ter plekke (mochten ze er überhaupt om vragen) nooit iets extra's hoef af te sluiten. Ik heb tot nu toe altijd hele nette auto's gehad en zowel het ophalen als inleveren verloopt heel soepel.

Mochten er wel problemen zijn kan je dag en nacht contact opnemen met een Nederlands nummer. Dat idee vind ik ook heel fijn.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:04

DewiRox schreef:
iiSunshine schreef:
heeft iemand nog tips wat betreft het huren van een eventuele auto? wat voor soort bedrijf, en tarieven, etc moet je op letten?


Als ik een auto huur doe ik dat altijd bij Sunnycars. Vooral die bij het vliegveld van Malaga is heel fijn. Alles is heel duidelijk geregeld, je kan bij het boeken precies lezen wat er allemaal bij in zit en weet dat je ter plekke (mochten ze er überhaupt om vragen) nooit iets extra's hoef af te sluiten. Ik heb tot nu toe altijd hele nette auto's gehad en zowel het ophalen als inleveren verloopt heel soepel.

Mochten er wel problemen zijn kan je dag en nacht contact opnemen met een Nederlands nummer. Dat idee vind ik ook heel fijn.


Wij hadden toen ook Sunnycars op het vliegveld.

Wij houden van drukte, zeker als ik met vriendinnen ga.
Wij gaan dan graag naar Caruhela, voor een dag of 5, dat is dan wel weer lang genoeg.

Samo

Berichten: 2115
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:50

Wij hebben veel leuke info uit de reisgids 100% Andalusië gehaald.

We zijn gestart in Malaga, vanuit daar naar Pizarra, locatie Cortijo del Arte. Vanuit daar naar Guadix, tussenstop gehad in Antequera. In Guadix overnacht in een grotwoning.
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik mij nog echt herinner en ook super mooi vond is La Zubia. Kwamen daar via een bergweg langs een stuwmeer, dorpje ligt aan de rand van de Siërra Nevada met uitzicht over Granada. Wij verbleven in hotel el balcon de las nieves.
Hebben vanwege het uitzicht gegeten bij Restaurante La Guitarra (hadden een zwembad in de vorm van een gitaar).
Afbeelding
Afbeelding

Vanuit daar Granada, Alhambra bezocht. En toen door via de “olijvenroute” naar haciënda minerva in Zuheros. Echt mooie plek, mooie trouwlocatie ook Lag vlakbij een oud treinspoor wat nu een wandelroute naar het dorpje was.

Toen op naar Sevilla, ook mooi, maar toeristisch en dat zoek je niet. De volgende stop was Montejaque. Locatie Casa de Montejaque. Dorpje met veel leegstand (jongeren trokken weg), maar wel echt mooi. Vanuit daar Ronda bezocht.
Afbeelding

Daarna als laatste locatie verbleven bij La Posada Morisca in Frigilliana. Erg mooi ook. Vanuit daar ook Nerja bezocht.

Erg mooie plekken bezocht en vooral ook onderweg tegengekomen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Samo op 14-02-22 22:04, in het totaal 3 keer bewerkt

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:53

Nerja is amper authentiek Spaans, vooral aangebouwd Brits en het zit er vol met Britten. Er is mooie natuur, maar het stadje zou ik mijden.
Die regio is echter echt wel mooi. Regel een huurauto en rij wat rond. Heerlijk!

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 00:10

Mooi rondje Samo!

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 00:28

DewiRox schreef:
iiSunshine schreef:
heeft iemand nog tips wat betreft het huren van een eventuele auto? wat voor soort bedrijf, en tarieven, etc moet je op letten?


Als ik een auto huur doe ik dat altijd bij Sunnycars. Vooral die bij het vliegveld van Malaga is heel fijn. Alles is heel duidelijk geregeld, je kan bij het boeken precies lezen wat er allemaal bij in zit en weet dat je ter plekke (mochten ze er überhaupt om vragen) nooit iets extra's hoef af te sluiten. Ik heb tot nu toe altijd hele nette auto's gehad en zowel het ophalen als inleveren verloopt heel soepel.

Mochten er wel problemen zijn kan je dag en nacht contact opnemen met een Nederlands nummer. Dat idee vind ik ook heel fijn.


dit klinkt ook heel fijn voor mij! gaan we zeker onthouden.

Samo heel erg bedankt voor jouw overzicht. mooie foto’s ook. ik heb toevallig in frigiliana een heeeeele mooie b&b gezien. dus dat staat zeker hoog op t lijstje. ook niet ver van nerja.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:25

Sunnycars ook bij gehuurd, heel tevreden van. Frigiliana is ook een prachtig dorpje, da's zeker een aanrader om daar een B&B te boeken.

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 20:51

het is frigiliana geworden!! we hebben geboekt. heel erg bedankt iedereen voor de suggesties. de vraag is alleen nog hoe we daar gaan komen vanaf malaga airport. een optie is natuurlijk een auto huren. maar we vragen ons af of er meer opties zijn, zoals bijvoorbeeld met het openbaar vervoer. zijn er mensen die daar ervaring of tips mee hebben? bepaalde sites

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:18

Er is zo ontzettend veel te zien in de omgeving! Echt, als je wat wilt zien, huur dan een auto. Zonde omdat niet te doen.

Het is sowieso een uur van het vliegveld naar Frigiliana, Google Maps geen geeft opties voor OV en een taxi wordt een duur grapje.

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:22

Ah, ik wilde frigiliana aanraden, maar zie dat je daar zelf al uitgekomen bent. Leuk!
Veel plezier alvast.

Ik sluit me aan bij Monique. Gewoon die auto huren, dan zie je zoveel meer!

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 21:32

ik ben het zeker met jullie eens. alleen mijn vriend twijfelt nog. gelukkig zit daar verder geen haast achter wat betreft huren. ik zie alleen wel net dat bij het appartement geen parkeergelegenheid bij in zit. dus dat moeten we dan ook nog even uitzoeken.

Ingrid_92

Berichten: 2834
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: vakantie juni malaga/nerja ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:54

Super leuk, Frigiliana is enorm schattig. Inderdaad een auto huren. In Andalusië is alles vrij ver uit elkaar, dus dan is een auto echt een uitkomst. Wij huren altijd een auto bij Centauro en dat bevalt uitstekend.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:11

iiSunshine schreef:
ik ben het zeker met jullie eens. alleen mijn vriend twijfelt nog. gelukkig zit daar verder geen haast achter wat betreft huren. ik zie alleen wel net dat bij het appartement geen parkeergelegenheid bij in zit. dus dat moeten we dan ook nog even uitzoeken.


Kan je op Google Maps zien of er parkeerruimte in de buurt is?