Rondreis Noorwegen met de camper en kind - tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Rondreis Noorwegen met de camper en kind - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 12:18

Komende zomer willen we met de camper op vakantie naar Noorwegen om een rondreis te maken. 'We' zijn mijn man, onze zoon van dan 6 jaar en ik. De camper is al geregeld, nu nog een plan...

Voordat ik mijn man kende ben ik (in 2008) ook in Noorwegen geweest voor een rondreis. Toen met auto en tent, nu dus met de camper. Mijn man is geen kampeerder, ik wel, dus dit is ons compromis :D Ik heb gedacht om in het zuidelijkere deel van Noorwegen te blijven, met Trondheim als noordelijkste punt. We willen in ieder geval graag de Atlantic Road rijden. Verder natuurlijk naar de Trollstigen en Geiranger.

Ik ben op zoek naar:
- Campings geschikt voor kinderen. Hoeft niet veel te zijn, maar een speeltuintje is wel fijn.
- Dingen die je echt moet zien, die misschien minder voor de hand liggen. We houden van mooie / ruige natuur en watervallen vind ik echt prachtig.
- Mooie routes die met de camper ook goed te rijden zijn.
- Plekken met een goede kans om wilde dieren te spotten, een eland zien zou fantastisch zijn, maar dit was in 2008 nogal een deceptie omdat we er steeds geen een tegen kwamen.

Wie heeft er leuke ideeën voor een vakantie met kind?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:44

Naast de standaard toeristische zomerplekken vond ik geilo (ski gebied in de winter) in de zomer ook gaaf. Wij zijn met een gids via de skilift in de bergen gaan trekken en vissen in de meren. Ik weet niet meer hoe dat bedrijf heette maar was zo'n leuk mens! Ook leuk was een soort Noors archeon, denk dat dat ook leuk is voor een 6 jarige, volgens mij bij lillehamer.

miccamaaike

Re: Rondreis Noorwegen met de camper en kind - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 14:39

Weet je hoe dat heette dat Archeon?

Geilo ga ik onderzoeken. Echte bergwandelingen zitten er niet in ivm blessures, maar kortere wandelingen kunnen wel en mijn zoontje is gek op liftjes :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:41

Maihaugen heet dat in Lillehammer.

Qua campings planden wij vroeger niets, dan stopten we gewoon op een camping onderweg die ons leuk leek. Vaak is er wel enige vorm van een speelplaats voor de kinderen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 16:07

Dat deden we in 2008 inderdaad ook, gewoon op de bonnefooi. Denk dat we dat nu weer gaan doen, maar waar het toen echt niks uitmaakte waar we terecht kwamen, is het nu wel leuk als er iets te doen is qua spelen.